Novaturas: gorsze wyniki w trzecim kwartale to wina pogody
Grupa Novaturas podaje wyniki finansowe po trzecim kwartale 2018 roku, który pod względem rentowności był gorszy niż rok temu. Touroperator dopatruje się przyczyny w warunkach pogodowych. W sumie firma zanotowała w ciągu dziewięciu miesięcy 30-proc. wzrost przychodów i 32-proc. wzrost liczby klientów.
Novaturas, największy operator turystyczny w krajach bałtyckich, którego akcje notowane są na GPW w Warszawie i Nasdaq w Wilnie, w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2018 r. odnotował wzrost skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży o blisko 30 proc. r/r do 140,2 mln euro. Z oferty grupy od początku roku do końca września br. skorzystało łącznie 243,6 tys. klientów, czyli o 32 proc. więcej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku i więcej niż w całym 2017 r. (233,5 tys. klientów).
Novaturas wraca na Dżerbę
„Liczba klientów zwiększyła się na niemal wszystkich turystycznych kierunkach, a największą popularnością wśród mieszkańców krajów bałtyckich cieszą się od lat: Turcja, Grecja oraz Bułgaria. Jak co roku wzbogacamy przy tym ofertę Grupy Novaturas o nowe destynacje. W sezonie letnim 2018 ponownie zaproponowaliśmy naszym klientom wyjazdy na tunezyjską wyspę Dżerba” – skomentował Linas Aldonis, dyrektor generalny Novaturas.
Pogoda dopisała, lasty już nie
Trzeci kwartał wpłynął negatywnie na wyniki osiągnięte przez grupę w ciągu dziewięciu miesięcy 2018 r.
Jak czytamy w komunikacie, „niższe rok do roku zyski zanotowane w miesiącach letnich to efekt nadzwyczaj gorącego i suchego meteorologicznego lata, które we wszystkich trzech krajach bałtyckich rozpoczęło się już w maju i utrzymywało się przez czerwiec, lipiec i sierpień.”
„Upalne lato ograniczyło popyt na wyjazdy zagraniczne, co przełożyło się negatywnie na zainteresowanie ofertami last minute. W celu ożywienia popytu i sprzedaży przygotowanej oferty, musieliśmy dostosować ceny, co odbiło się na rentowności naszej sprzedaży” – wyjaśnił Linas Aldonis.
Narastająco, za dziewięć miesięcy 2018 r. skonsolidowana EBITDA Grupy sięgnęła 7,4 mln euro (spadek o 20 proc. r/r), a zysk netto wyniósł prawie 5,7 mln euro (-25% r/r).
POWIĄZANE WPISY
22 kwietnia 2024
Biura podróży – wahania cen imprez turystycznych wokół poziomu równowagi
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 kwietnia 2024
Cypr zaprezentował swoją ofertę na spotkaniach w Polsce
W dniach 8-10 kwietnia 2024 roku w Warszawie, Krakowie i Katowicach odbyły się Warsztaty…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty
17 kwietnia 2024
Analiza Kiwi.com: rośnie popularność wyjazdów do Azji i USA na majówkę
Kiwi.com, firma travel tech i wyszukiwarka tanich podróży, przyjrzała się tegorocznym…
0 Komentarzy3 Minuty
16 kwietnia 2024
Nekera stawia na Hiszpanię. Zapowiada się kolejne rekordowe lato: ponad 180 połączeń lotniczych z Polski
Nekera poinformowała ostatnio o znaczącym wzroście zainteresowania Hiszpanią wśród…
0 Komentarzy9 Minuty
16 kwietnia 2024
Targi IMEX Frankfurt 2024 odbędą się od 14 do 16 maja
Biuro Spotkań i Wydarzeń Polskiej Organizacji Turystycznej po raz kolejny organizuje…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2024
Polinezja Francuska od teraz dostępna dla podróżujących z Exim Tours
Exim Tours, część Grupy DERTOUR, wprowadza Polinezję Francuską do swojej oferty…
0 Komentarzy2 Minuty
15 kwietnia 2024
Biura podróży – duża podaż i mocny złoty przyhamowały wzrost cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty