PKP Intercity: najpopularniejsza trasa to Kraków – Warszawa

archiwum PKP Intercity

Na 21,4 mln pasażerów, którzy wybrali w pierwszym półroczu 2018 roku podróże z PKP Intercity, ponad 1,2 mln pasażerów wybrało trasę z Krakowa do Warszawy.

900 tys. podróżnych jechało pociągami PKP Intercity z Gdańska do Warszawy. Inne popularne połączenia to relacje z Poznania i Białegostoku do Warszawy, a także z Warszawy do Wrocławia.

Najczęściej wybieranymi przejazdami nieuwzględniającymi stolicy były relacje Poznań – Wrocław, Katowice – Wrocław oraz Poznań-Trójmiasto.

Największy wzrost liczby pasażerów PKP Intercity odnotowało na trasie Warszawa – Wrocław, wyniósł on 25 proc. w stosunku do pierwszego półrocza 2017 r. 24 proc. więcej podróżnych wybrało połączenie Katowice – Wrocław. Duży wzrost (11 proc.) odnotowano także na trasie Białystok – Warszawa. Co warto odnotować, w stosunku do pierwszego półrocza wzrost liczby podróżnych na tej trasie wynosi aż 81 proc..

Rodziny i seniorzy ruszają w Polskę

W pierwszym półroczu 2018 r. z usług PKP Intercity skorzystało prawie 9 proc. więcej rodzin z dziećmi.

Na niemal wszystkich najpopularniejszych trasach przewoźnik odnotował znaczące wzrosty liczby podróżujących rodzin. Największe zanotowano na trasie Warszawa – Wrocław (34%), Trójmiasto – Warszawa (26 proc.), Kraków – Warszawa (21 proc.). Z połączenia z Katowic do Warszawy skorzystało 19 proc. więcej rodzin, a z Krakowa do Trójmiasta i z Poznania do Trójmiasta po 17 proc..

Także seniorzy coraz chętniej wyruszają w kolejowe podróże po Polsce, ich liczba w pociągach PKP Intercity wzrosła w pierwszym półroczu br. o blisko 30 proc.. Największy wzrost pasażerów w tej grupie przewoźnik odnotował na trasie Częstochowa – Warszawa (11 proc.), Bydgoszcz – Warszawa (7 proc.), Trójmiasto – Warszawa (6 proc.).

Coraz więcej rodzin z dziećmi i seniorów podróżujących pociągami PKP Intercity pokazuje, że przewoźnik oferuje dobre połączenia oraz podnosi komfort podróży, co jest istotne dla tych grup pasażerów.

Spółka obecnie realizuje największy program inwestycyjny w swojej historii pod nazwą „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji”. Po zakończeniu programu pociągi PKP Intercity będą zestawione w blisko 80 proc. z nowego lub zmodernizowanego taboru. Ponadto około 80 proc. taboru pasażerskiego będzie wyposażone w gniazdka elektryczne, w 94 proc. pasażerowie skorzystają
z klimatyzacji, natomiast w co najmniej 77 proc. taboru podróżni podłączą się do bezprzewodowego internetu. Dodatkowo w każdym pociągu ma być przestrzeń przystosowana dla osób poruszających się na wózkach oraz miejsce na rowery.