Norwegian rozszerza współpracę Amadeus
Linia lotnicza Norwegian poinformowała, że w ciągu ostatnich trzech lat biura podróży korzystające z systemu Amadeus odnotowały wzrost rezerwacji połączeń dalekodystansowych o 110 proc.
Umową zostanie objęta również nowa spółka w grupie Norwegian, czyli Norwegian Air Argentina
Norwegian i Amadeus ogłosiły przedłużenie współpracy, aby dalej rozwijać się, bazując na dotychczasowych sukcesach. Linia lotnicza podpisała umowę dystrybucyjną, która umożliwia biurom podróży korzystającym z systemu Amadeus sprzedaż jej oferty. Umową został objęty również Norwegian Air Argentina, nowy przewoźnik obsługujący rynek, na którym Norwegian niedawno uzyskał zgodę regulatora na uruchomienie ponad 150 połączeń. Linia lotnicza wdroży również rozwiązanie Amadeus Customer Experience Management, aby uzyskiwać precyzyjne informacje o podróżujących. Umożliwi to zwiększenie lojalności przez personalizację ofert.
Bliska współpraca między obiema firmami oraz wdrożenie najnowszych technologii były kluczowym czynnikiem rozwoju Norwegian. Cenne informacje o rezerwacjach i preferencjach podróżujących w zakresie płatności, uzyskane z sieci biur podróży współpracujących z Amadeus, pozwoliły linii lotniczej dostosować jej strategię oraz znacznie zwiększyć liczbę rezerwacji za pośrednictwem tych biur. Obecnie ponad 25 proc. rezerwacji połączeń z oferty Norwegian przypada na biura podróży spoza Skandynawii. Rozwiązanie eTicketing firmy Amadeus umożliwiło Norwegian uproszczenie i usprawnienie współpracy z agencjami turystycznymi.
Lars Sande, wiceprezes Norwegian ds. sprzedaży i dystrybucji, powiedział: „Jesteśmy rozwijającą się, globalną linią lotniczą, dlatego niezmiernie ważne jest dla nas utrzymanie kosztów na niskim poziomie i oferowanie korzystnych cenowo połączeń. W ten sposób możemy zwiększyć liczbę pasażerów i dodać połączenia bezpośrednie, których oczekują podróżni. Wejście na rynek, gdzie twoja marka nie jest dobrze znana, zawsze jest trudne. Nasza współpraca z Amadeus dała nam technologie, kontakty i informacje potrzebne do rozwoju naszej działalności. Biura podróży to dla nas kluczowy kanał sprzedaży, na który przypada 20% ogółu rezerwacji naszych lotów. Cieszymy się z przedłużenia i rozszerzenia naszej współpracy z Amadeus, ponieważ pozwala nam ona kontynuować nasz rozwój.”
W ramach przedłużonej umowy ukierunkowane oferty łączone będą nadal sprzedawane za pośrednictwem biur podróży. Obejmują one usługi premium i usprawniają proces rezerwacji po stronie podróżujących i biur podróży, co pomaga w rozwoju działalności Norwegian.
Manuel Midon, dyrektor Amadeus ds. linii lotniczych na region Europy Północnej i Zachodniej, dodał: „Cieszymy się, że możemy wspierać Norwegian w realizacji strategii rozwoju linii w zakresie tanich połączeń dalekodystansowych. Rozszerzenie umowy podkreśla kluczowe znaczenie biur podróży jako kanału sprzedaży. Ściśle współpracujemy z Norwegian, aby umożliwić przewoźnikowi rozwój dzięki innowacyjnym procesom dystrybucji i rozwiązaniom informatycznym. Technologię tę wspierają cenne informacje pochodzące z naszej rozległej sieci biur podróży, co pozwala Norwegian dostosować strategię do uwarunkowań lokalnego rynku.”
Ponadto od 2010 roku Norwegian korzysta z systemu Amadeus Altéa Passenger Service System (PSS). Zapewniło to firmie spójność i płynność działań na każdym rynku, a biurom podróży sprzedającym jej ofertę — elastyczność i efektywność. Biura podróży mają dostęp w czasie rzeczywistym do informacji o locie oraz do danych PNR, uzyskują natychmiastowy podgląd dostępności miejsc oraz zmian, jak również mogą śledzić i obsługiwać klientów na każdym etapie podroży.
POWIĄZANE WPISY
29 kwietnia 2024
Corendon Airlines: nowe połączenie z Warszawy do Alanyi
Corendon poszerza siatkę połączeń z Polski. Nowością jest trasa z Warszawy do Alanyi,…
0 Komentarzy3 Minuty
26 kwietnia 2024
Enter Air osiąga rekordowe wyniki. 2,6 mld zł przychodów i 545 mln zł EBITDA w 2023 roku
W 2023 roku Enter Air osiągnęło rekordowe wyniki, z przychodami wynoszącymi 2,6 mld zł i…
0 Komentarzy7 Minuty
19 kwietnia 2024
Ryanair wprowadza 24-godzinną wyprzedaż. Loty od 12 euro
Ryanair uruchomił dziś (19 kwietnia) największą 24-godzinną wyprzedaż błyskawiczną w tym…
0 Komentarzy1 Minuty
19 kwietnia 2024
Ryanair zainaugurował loty na pięciu nowych trasach z Katowice Airport
Ryanair zwiększa swoją obecność w Międzynarodowym Porcie Lotniczym „Katowice” im.…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
PLL LOT rozpoczyna kampanię rekrutacyjną dla pilotów
12 kwietnia rozpoczęła się kampania rekrutacyjna skierowana do pilotów pragnących…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
Wizz MultiPass dostępny z wydłużonym okresem subskrypcji. Ceny zaczynają się od 279 zł
Wizz Air zakończył okres próbny pierwszego w Europie planu subskrypcji lotów i włącza…
0 Komentarzy4 Minuty
17 kwietnia 2024
Ryanair: Polacy wybierają Włochy, Hiszpanię i Grecję na długi weekend majowy
Polscy turyści przygotowują się do nadchodzącej majówki, a dane linii lotniczych Ryanair…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Adam Sanocki nowym członkiem Zarządu PPL S.A.
Rada Nadzorcza Polskich Portów Lotniczych S.A. powołała wczoraj, 16 kwietnia 2024, nowego…
0 Komentarzy1 Minuty
16 kwietnia 2024
Startuje nowa trasa Ryanair z Katowic do Bari
Ryanair wystartował dziś (16 kwietnia) z Katowic z pierwszym lotem na nowej trasie do…
0 Komentarzy1 Minuty