Grecos – ponad pół miliarda zł przychodu w 2017 roku

Grecos odnotował w 2017 roku przychód w wysokości 539 milionów złotych, o 21 proc. więcej niż w roku 2016.
W ubiegłym roku z oferty Grecosa skorzystało 188 tys. turystów, o 21 proc. więcej niż rok wcześniej. Do samej Grecji biuro wysłało 180 tys. osób.
Wojciech Skoczyński, prezes Grecosa, powiedział: „Osiągnęliśmy nasz cel, czyli dwucyfrowy wzrost. Grecja pozostaje najpopularniejszym kierunkiem wyjazdowym Polaków, dlatego nie spuszczamy z tonu i w tym roku chcemy jeszcze podnieść nasze wyniki.”
W ofercie biura podróży pojawił się Cypr. Już w pierwszym sezonie wakacje na tej wyspie, w dużej mierze przesiąkniętej greckim klimatem, wybrało ponad 3 tysiące urlopowiczów.
W 2017 firma osiągnęła 539 mln zł przychodu, rok wcześniej – 444,5 mln zł. Grecos jest jednym z dwóch największych polskich organizatorów wyjazdów do Grecji. W 2017 firma podwyższyła kwotę gwarancji ubezpieczeniowej do wysokości 72 milionów złotych.
Grecos podczas 14 sezonów zorganizował wakacje dla 900 tys. ludzi. W 2018 do Grecji poleci milionowy klient biura.
Wojciech Skoczyński dodał: „Coraz więcej Polaków docenia greckie siga-siga, spokojny styl życia idealnie pasujący do odpoczywania. My pozwalamy się tym delektować na różne sposoby w rozmaitych miejscach Grecji.”
W 2017 do Grecji z całego świata przyleciało ponad 18 milionów turystów. Co setny z nich to klient Grecosa. Prognozy na rok 2018 mówią o nawet 4-procentowym wzroście liczby przylotów. Greckie Ministerstwo Turystyki przewiduje, że wśród destynacji, które w 2018 jeszcze zyskają na znaczeniu, są m.in. Zakynthos (Polacy są tam trzecią pod względem liczby turystów nacją) i Kefalonia oferowana w Polsce tylko przez Grecosa.
.
POWIĄZANE WPISY
16 września 2025
TOP Touristik świętuje 10-lecie działalności
W Poznaniu odbyła się uroczystość z okazji 10-lecia działalności TOP Touristik. W…
0 Komentarzy1 Minuty
15 września 2025
My Blue Riviera prezentuje ofertę dla sektora MICE
W ubiegłym tygodniu w Warszawie My Blue Riviera przedstawiło ofertę dla polskich biur…
0 Komentarzy1 Minuty
10 września 2025
Kiwi.com: Jesień coraz popularniejszym sezonem podróży Polaków
Podróże poza sezonem zyskują na znaczeniu. Dane Kiwi.com pokazują, że tej jesieni liczba…
0 Komentarzy2 Minuty
8 września 2025
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na sezon lato 2026 ruszyły umiarkowanie w górę
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 3 i 9 sierpnia 2026…
0 Komentarzy3 Minuty
3 września 2025
Raport PIT: Egipt odzyskuje popularność, Turcja nadal liderem. Ceny nieznacznie w górę, poniżej poziomu inflacji
Na czele rankingu ulubionych kierunków ponownie Turcja, która już od kilku lat pozostaje…
0 Komentarzy11 Minuty
2 września 2025
Itaka z rekordową gwarancją ubezpieczeniową. 558 mln zł na sezon 2025/2026
Biuro podróży Itaka zabezpieczyło swoich klientów rekordową gwarancją ubezpieczeniową na…
0 Komentarzy2 Minuty
1 września 2025
Biura podróży – koszty imprez turystycznych bez większych zmian
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 3 i 9 sierpnia 2026…
0 Komentarzy3 Minuty
1 września 2025
Kampania City Break to MY wraca. eSky stawia na różnorodność i AI w podróżach
ESky.pl wraca z kampanią City Break to MY. Nowa odsłona akcji pokazuje, że city break to…
0 Komentarzy5 Minuty
29 sierpnia 2025
Wiele marek, jeden zarząd. Invia, Travelplanet i Wakacje.pl łączą siły w regionie CEE
Każdy rynek i każda marka mają znaczenie – to główny przekaz pierwszego wspólnego…
0 Komentarzy5 Minuty