Finnair i Finavia testują rozpoznawanie twarzy pasażerów

Od 2 do 23 maja Finnair i Finavia, wraz z firmą Futurice, przetestują użycie technologii rozpoznawania twarzy podczas odprawy dla lotów Finnaira na lotnisku w Helsinkach.
W trakcie testów firmy zbierają informacje na temat zastosowania technologii rozpoznawania twarzy w porcie lotniczym oraz w systemach i procedurach używanych przez linie lotniczą. Do wzięcia udziału w teście Finnair zaprosił grupę 1000 stałych klientów.
Sari Nevanlinna, szefowa działu usług dodatkowych w Finnair, powiedziała: “Technologia rozpoznawania twarzy może ułatwić podróżnym procedury związane z odlotem i wyeliminować konieczność posiadania karty pokładowej. Ten test dostarczy nam więcej informacji na temat zastosowania technologii rozpoznawania twarzy podczas odprawy i pomoże nam poznać opinie podróżnych”.
Klienci Finnaira, którzy biorą udział w testach, w celu wysłania do systemu testowego zdjęcia twarzy użyją aplikacji testowej. Podczas odprawy skorzystają z wyznaczonego stanowiska z zainstalowaną technologią rozpoznawania twarzy. Przedstawiciel działu obsługi klienta sprawdzi zgodność informacji i potwierdzi w systemie testowym prawidłową identyfikację twarzy.
Heikki Koski, wiceprezes lotniska w Helsinkach dla Finavii, dodał: „Chcemy, aby podróż przebiegała jeszcze przyjemniej i zależy nam na rozwijaniu usług świadczonych naszym klientom. System rozpoznawania twarzy to zaledwie część większego megatrendu na biometryczną identyfikację, która umożliwi podróżowanie “Z rękami w kieszeniach”, bez potrzeby okazywania dokumentów. Wszystkie informacje dotyczące podróży są digitalizowane, co gwarantuje sprawne i łatwe przejście przez punkty kontrolne na lotnisku. W ubiegłym roku, przetestowaliśmy system identyfikacji twarzy na pracownikach ds. kontroli bezpieczeństwa, wyniki były bardzo obiecujące”.
Tuğberk Duman, kierownik projektu w firmie Futurice, podkreslił: “Wykorzystujemy technologię rozpoznawania twarzy opartą na cechach twarzy, która przekształca jej wizerunek w identyfikatory biometryczne nie do powtórzenia. Umożliwia nam to podczas odprawy identyfikację zarejestrowanych pasażerów bez konieczności przechowywania zdjęć. Ten test dostarczy użytecznych informacji na temat korzystania z tego systemu w miejscach o dużym przepływie klientów i o zaostrzonych środkach bezpieczeństwa”.
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2025
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rozkład lotów na lato 2026
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rekordowy rozkład lotów na lato 2026,…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
TAP Air Portugal rozszerza program NDC i podpisuje nową umowę z Amadeus
TAP Air Portugal ogłosił rozwój programu NDC dzięki podpisaniu nowej umowy z Amadeus oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
PLL LOT uruchamia świąteczny kalendarz adwentowy z codziennymi promocjami
Polskie Linie Lotnicze LOT uruchomiły świąteczną akcję promocyjną inspirowaną kalendarzem…
0 Komentarzy1 Minuty
1 grudnia 2025
Wizz Air otworzył szóstą bazę operacyjną w Polsce. 11 nowych tras z Lotniska Warszawa-Modlin
Dziś, 1 grudnia 2025 roku, linia lotnicza Wizz Air uruchomiła bazę operacyjną na Lotnisku…
0 Komentarzy2 Minuty
1 grudnia 2025
Zielona Góra-Babimost ma nową halę Non-Schengen
Lotnisko Zielona Góra-Babimost zakończyło kluczowy etap modernizacji, obejmujący m.in.…
0 Komentarzy1 Minuty
1 grudnia 2025
Enter Air i Coral Travel z nową umową czarterową na sezon 2026/2027
Enter Air podpisał z Coral Travel Poland umowę czarteru obejmującą współpracę w sezonie…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Ryanair ogłasza ofertę Black Friday: drugi bilet za połowę ceny
Ryanair uruchomił wyprzedaż z okazji Black Friday, oferując promocję „drugi bilet za pół…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2025
Enter Air podsumowuje III kwartał 2025 roku
Przychody Enter Air po trzech kwartałach 2025 roku osiągnęły 2 422,8 mln zł, a EBITDA…
0 Komentarzy3 Minuty
28 listopada 2025
PLL LOT uruchomiły nowe połączenie z Warszawy do Rovaniemi
PLL LOT uruchomiły nowe sezonowe połączenie z Warszawy do Rovaniemi w północnej…
0 Komentarzy2 Minuty









