Biura podróży – w czołówce: Grecja, Hiszpania, Turcja, Bułgaria i Egipt
W pierwszej dwudziestce najpopularniejszych kierunków znajduje się po siedem lotnisk greckich, pięć hiszpańskich i po dwa – bułgarskie, egipskie i tureckie.
W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2016, w biurach podróży liczba rezerwacji wzrosła o 16,1 proc., zaś liczba klientów – o 18 proc.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnim tygodniu, stanowiły 75,4 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 17 proc. a autokarowe 7,1 proc. W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, zmalała liczba sprzedanych imprez autokarowych – o minus 13,1 proc., imprez z dojazdem własnym wzrosła – o 135 proc., zaś liczba samolotówek wzrosła o 8,9 proc.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2016 do 31 października 2017 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tym razem następująco: Grecja, Hiszpania, Turcja, Bułgaria, Egipt, Włochy, Chorwacja, Portugalia, Albania i Cypr. Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajdują się pięć greckich i dwa hiszpańskie. Na podium znajdują się Antalya, Heraklion i Rodos. Najmniej kosztują imprezy w Antalyi (2 259 zł) i w Burgas (2 071 zł). Najdrożej jest w Chanii (3 093 zł) i na Teneryfie (3 052 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty wzrosła w ostatnich czterech tygodniach o 55,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Sprzedaż wycieczek samolotowych wzrosła o 42,2 proc., imprez z dojazdem własnym wzrosła – o 215,2 proc., zaś autokarówek – o 10,3 proc.
Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2017 liczba klientów wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu zeszłej jesieni 2016 roku o 33,1 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 77,8 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się zaś Grecja (wzrost sprzedaży o 59 proc. w porównaniu do ubiegłego roku). Dalej zaś: Hiszpania (+6 proc.), Bułgaria (+8 proc.), Egipt (+94 proc.), Włochy (minus 2 proc.), Turcja (+70 proc.), Portugalia (+1 proc.), Chorwacja (+26 proc.), Albania (brak danych.) i Kuba (+52 proc.). Na szesnastej pozycji znajduje się Tanzania (+108 proc.) a na siedemnastej – Malta (+138 proc.).
POWIĄZANE WPISY
7 maja 2024
Pleasant Holidays wprowadza Polskę do swojej oferty
Dzięki staraniom Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Chicago…
0 Komentarzy3 Minuty
7 maja 2024
Bahwan Tourism z Omanu nowym DMC na polskim rynku
Na polskim rynku turystycznym zadebiutowało Bahwan Tourism LLC, omański DMC (Destination…
0 Komentarzy1 Minuta
6 maja 2024
Biura podróży – w maju ceny imprez turystycznych znacznie w górę
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
30 kwietnia 2024
Wakacje.pl na rynku touroperatorskim. Nowym dostawcą ofert dla marki Easygo jest OTI
Największy multiagent turystyczny w Polsce coraz mocniej interesuje się działalnością…
1 Komentarz10 Minuty
30 kwietnia 2024
Itaka wypowiedziała umowę agencyjną z Wakacje.pl
Wiodący polski touroperator wypowiedział umowę największej na rynku multiagencji…
0 Komentarzy2 Minuty
29 kwietnia 2024
Biura podróży – wycieczki nieco tańsze, ale marże podobne jak przed rokiem
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Biura podróży – wahania cen imprez turystycznych wokół poziomu równowagi
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 kwietnia 2024
Cypr zaprezentował swoją ofertę na spotkaniach w Polsce
W dniach 8-10 kwietnia 2024 roku w Warszawie, Krakowie i Katowicach odbyły się Warsztaty…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty