Powstała Łódzka Organizacja Turystyczna

29 marca w hotelu Novotel Łódź Centrum odbyła się II część spotkania założycielskiego Łódzkiej Organizacji Turystycznej (ŁOT). 36 przedstawicieli reprezentujących Miasto Łódź, łódzkie hotele i obiekty noclegowe, gestorów atrakcji turystycznych, obiekty MICE, agencje eventowe, instytucje kultury, biura podróży, centra handlowe, uczelnie i organizacje pozarządowe zdecydowało o połączeniu swoich sił w sferze marketingu turystycznego Łodzi.
ŁOT w swoich działaniach skupiać się będzie na pokazywaniu miasta jako znakomitego celu dla organizacji wydarzeń biznesowych i pobytów typu city break.
Krzysztof Piątkowski, przewodniczący Rady Stowarzyszenia i wiceprezydent Łodzi, powiedział: “Otwieramy nowy etap w partnerskiej współpracy pomiędzy sektorem publicznym i prywatnym w sferze promocji turystycznej Łodzi. Już nie musimy się przekonywać, że tylko połączone siły i działania w zakresie promocji wizerunkowej i produktowej na precyzyjnie określonych rynkach oraz poprzez starannie dobrane narzędzia przyniosą nam oczekiwany efekt. Łączymy nie tylko budżety promocyjne, ale również potencjał osobowy naszych członków, ich wiedzę i doświadczenie z wieloletniej pracy w branży i organizacjach pozarządowych w kraju i zagranicą.”
ŁOT obecnie jest w procesie rejestracji w Krajowym Rejestrze Sądowym, ale równolegle trwają prace nad planem działania do końca 2017 roku, który powstaje w konsultacjach z członkami organizacji.
Tomasz Koralewski, prezes zarządu ŁOT dodał: “Już teraz możemy powiedzieć, że nasz plan działania będzie wynikową oczekiwań naszych partnerów w sferze marketingu turystycznego Łodzi i możliwości finansowych nowotworzonej organizacji. Zdaję sobie sprawę, że połączenie celów biznesowych branży z oczekiwaniami samorządu nie będzie łatwe, ale to jest jedyna ścieżka do osiągnięcia sukcesu. Na pewno skupimy się na działaniach online, skonsolidujemy rozproszone serwisy turystyczne Łodzi, wypełnimy je treścią nie tylko wizerunkową, ale i produktową, damy branży możliwość prezentacji swojej oferty na tych serwisach, będziemy tworzyć i rozbudowywać bazy naszych odbiorców, zarządzać relacjami z nimi poprzez newsletter czy social media, a także opracujemy wreszcie realny plan marketingowy dla promocji narzędzi on-line.”
Jako kolejne działania wskazywane są między innymi reaktywacja Łódź Convention Bureau jako jednostki odpowiedzialnej za pozyskiwanie klientów z sektora MICE, organizacja podróży studyjnych dla dziennikarzy, touroperatorów, meeting plannerów czy blogerów, a także stworzenie bazującej na aplikacji mobilnej turystycznej karty miejskiej dedykowanej turystom indywidualnym.
Katarzyna Gadomska, wiceprzewodnicząca Rady, reprezentująca agencję eventową Acora Events, oceniła: “ŁOT to dla nas szansa na wzrost świadomości potencjału Łodzi jako doskonałej destynacji dla przemysłu spotkań oraz aktywne działanie na rzecz promocji tej idei. Jest to również próba pogłębienia konsolidacji branży, która w dobie walki o EXPO 2022 powinna stać w jednym rzędzie reprezentując godnie nasze miasto oraz pokazując nasz profesjonalizm, kwalifikacje, kreatywność i możliwości.”
W Radzie Stowarzyszenia znaleźli się:
Krzysztof Piątkowski – Miasto Łódź – przewodniczący Rady
Katarzyna Gadomska – Acora Events – wiceprzewodnicząca Rady
Ryszard Bonisławski – Towarzystwo Przyjaciół Łodzi
Sławomir Nowak – Film Hotel Sp. z o.o.
Krzysztof Maciaszczyk – Miasto Łódź
Artur Matiaszczyk – Trade & Travel Company
Zbigniew Papierski – Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Mazowsze pełne legend – odkryj trzy zamki, które pokochają dzieci
Mazowsze skrywa wiele miejsc owianych fascynującymi legendami, które potrafią pobudzić…
0 Komentarzy6 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
4 grudnia 2025
Nowy Targ – stolica Podhala pełna atrakcji
Nowy Targ to górska stolica Podhala, malowniczo położona nad Białym i Czarnym Dunajcem. Z…
0 Komentarzy4 Minuty
3 grudnia 2025
Mazowieckie city breaks – odkryj Radom, Płock, Siedlce i Żyrardów
Jesień i zima to idealny moment, aby spojrzeć na Mazowsze z innej, mniej oczywistej…
0 Komentarzy8 Minuty
28 listopada 2025
Magdalena Krucz rekomendowana na prezeskę POT
Proces wyboru nowego prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej wciąż trwa, a branża…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Niemcy częściej wybierają Polskę. Dane DRV wskazują na wyraźny wzrost zainteresowania
Niemieccy turyści coraz częściej wybierają Polskę jako cel podróży. Dane Deutscher…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Opole zapowiada świąteczny jarmark i nowe atrakcje
Tegoroczny Jarmark Bożonarodzeniowy w Opolu wystartuje 28 listopada i potrwa do 23…
0 Komentarzy1 Minuty
25 listopada 2025
Kasina Ski&Bike otwiera sezon narciarski
Kasina Ski&Bike jako pierwszy ośrodek Grupy Pingwina rozpoczęła sezon narciarski,…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dolnośląska Organizacja Turystyczna prezentuje nowy spot – Dolny Śląsk Travel
Dolnośląska Organizacja Turystyczna zaprezentowała nowy spot promocyjny „Dolny Śląsk…
0 Komentarzy2 Minuty










