Hotelarze z IGHP zapłacą o połowę mniej za reemisję kanałów TVP

Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego zawarła porozumienie z Telewizją Polską w zakresie specjalnych cen z tytułu reemisji sygnału telewizyjnego dla hotelarzy. Wynegocjowane przez Izbę stawki za prawa nadawcze są o połowę mniejsze od cen rynkowych. Hotele, które są członkami Izby, mogą w ramach porozumienia podpisać stosowną dla siebie, indywidualną umowę na odbiór i dystrybucję sygnału telewizyjnego. Rozmowy IGHP z TVP na temat preferencyjnych stawek za retransmisję sygnału telewizyjnego dla członków Izby zostały zakończone sukcesem. 24 października 2016 roku zawarto porozumienie, które gwarantuje członkom IGHP zdecydowanie bardziej atrakcyjne stawki opłat za prawa nadawcze, niż dostępne na otwartym rynku. Podpisanie dokumentu generuje obopólne korzyści. Izba jest największą organizacją zrzeszającą środowisko polskich hotelarzy. Należy do niej ponad 200 hoteli o łącznej liczbie pokoi 27 tysięcy. TVP SA zyska zatem największą organizację hotelowa w Polsce.
Łukasz Naczas, TVP SA, powiedział: „Zawarta przez TVP SA i IGHP umowa ramowa zdecydowanie ułatwi nam relację z hotelami będącymi członkami Izby, a dzięki wynegocjowanym przez samorząd stawkom, zapłacą one korzystną cenę za reemisję sygnału.”
Nowe pakiety cenowe, zarówno podstawowy, jak i premium, zawierają 50-procentowy rabat od cen rynkowych. Koszt pakietu podstawowego to 0,25 zł netto miesięcznie od jednego gniazdka w pierwszym roku trwania umowy, a 0,50 zł netto w kolejnych latach. Pakiet ten zawiera następujące programy: TVP 1, TVP 2, TVP 1 HD, TVP 2 HD, TVP Info, TVP Regionalna, TVP POLONIA, TVP Kultura, TVP Historia, TVP Rozrywka oraz TVP ABC. Cena Pakiet premium (TVP Sport, TVP Sport HD, TVP Seriale, TVP HD) to 1,50 zł miesięcznie od jednego gniazdka przez pierwszy rok obowiązywania umowy i 3 zł miesięcznie przez kolejna lata. Trzecia opcja, czyli pakiet podstawowy i pakiet premium łącznie, to 1,60 zł w pierwszym roku trwania umowy i 3,20 zł w kolejnych latach.
Ireneusz Węgłowski, prezes IGHP, skomentował: „Zawarcie tego porozumienia z korzyścią dla naszych członków jest kolejnym dowodem, że warto podejmować działania w interesie branży i że IGHP, jako największa organizacja w sektorze hotelarskim, ma siłę i możliwości, aby skutecznie lobbować na rzecz zrzeszonych hoteli.”
Porozumienie obejmuje wyłącznie reemisję programów w rozumieniu art. 97 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
POWIĄZANE WPISY
24 listopada 2025
IGHP: Październik przyniósł stabilne wyniki w polskich hotelach
Obłożenie hoteli w Polsce w październiku 2025 roku utrzymało się na stabilnym poziomie, a…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2025
Otwarto nowy najwyższy hotel na świecie – Ciel Dubai Marina
15 listopada 2025 roku oficjalnie otwarto Ciel Dubai Marina, należący do Vignette…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2025
Hotel Mercure Warszawa Centrum zorganizował wernisaż „Konie, Byki, Limeryki”
Hotel Mercure Warszawa Centrum zorganizował wernisaż zatytułowany „Konie, Byki,…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2025
TRIBE współpracuje z ASP Wrocław i MIXD w projekcie edukacyjnym dla studentów
TRIBE ogłasza rozpoczęcie projektu edukacyjnego „Exploring TRIBE” realizowanego we…
0 Komentarzy2 Minuty
12 listopada 2025
Arche otworzy hotel Metalowiec w Muszynie
Arche SA przygotowuje otwarcie nowego hotelu w Muszynie. Arche Metalowiec Muszyna,…
0 Komentarzy2 Minuty
7 listopada 2025
Mazury bez tłumów: Karwica przyciąga miłośników ciszy i natury
Coraz więcej Polaków wybiera Mazury zamiast zagranicznych kurortów, szukając ciszy,…
0 Komentarzy6 Minuty
6 listopada 2025
Accor podsumowuje wyniki za trzeci kwartał 2025 roku
Grupa Accor poinformowała o wzroście przychodów w trzecim kwartale 2025 roku o 3,1 proc.…
0 Komentarzy2 Minuty
31 października 2025
GRIFID Hotels prezentuje pięciogwiazdkowy hotel Noa w Złotych Piaskach
Grupa GRIFID Hotels prezentuje swój najnowszy obiekt - pięciogwiazdkowy hotel GRIFID Noa,…
0 Komentarzy2 Minuty










