Lufthansa Group – rezerwacja biletów także poza GDS-ami

Lufthansa Group robi kolejny krok w kierunku wdrożenia nowej strategii handlowej gwarantując, że od 1 września koszty rezerwacji dokonywanych poprzez globalny system dystrybucji (GDS) będą bardziej przejrzyste i uczciwe dla użytkowników. Nowa opłata dystrybucyjna (distribution cost charge – DCC) w wysokości 16 euro będzie widoczna na każdym bilecie zakupionym poprzez GDS.
Klienci Lufthansa Group mogą kupić bilety bez ponoszenia dodatkowej opłaty (DCC) poprzez strony internetowe przewoźników, centrum obsługi lotniczej lub przy stanowiskach na lotniskach. Alternatywnie, agenci biur podróży mogą przy rezerwacji korzystać również z przeznaczonego dla nich portalu www.LHGroup-agent.com.
Klienci korporacyjni mogą nadal dokonywać swoich rezerwacji poprzez indywidualnie wynegocjowane stawki (to znaczy bez opłaty DCC) poprzez www.LH.com. Lufthansa podjęła także współpracę z nowym dostawcą rozwiązań informatycznych, firmą Concur, będącą własnością koncernu SAP, która od przyszłego roku będzie pod własną marką dostarczać klientom korporacyjnym Lufthansa Group narzędzi do zarządzania podróżami służbowymi ze specjalnym oprogramowaniem do obsługi rezerwacji na www.LH.com.
Wysiłki zmierzające do wdrożenia i rozwoju nowych bezpośrednich kanałów rezerwacyjnych cieszą się zainteresowaniem wśród partnerów biznesowych.
Jens Bischof, członek zarządu i dyrektor handlowy Lufthansa German Airlines, powiedział: „Rynek jest z pewnością gotowy na innowacje i idący w tym kierunku rozwój. Przebudowa naszych systemów dystrybucji zaowocowała intensywną wymianą poglądów i doświadczeń branży.
Ten proces może się jednak wydawać kontrowersyjny. Mimo wszystko jesteśmy przekonani jak nigdy dotąd, że oferując zaawansowane i jednocześnie zasadniczo tańsze, dodatkowe kanały rezerwacji – pozwalające nam na lepszą prezentację naszych produktów – działamy w trosce o interesy klientów. Dlatego też kontynuujemy dalszy rozwój naszych kanałów dystrybucji.
Chcemy pracować razem z agentami biur podróży i globalnym systemem dystrybucji aby sprzedaż biletów odpowiadała potrzebom klientów, była aktualna, przystępna cenowo i jak najbardziej innowacyjna. Mając to na uwadze rozwinęliśmy odpowiednie narzędzia IT, które już wkrótce będziemy mogli zaoferować naszym klientom.”
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2025
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rozkład lotów na lato 2026
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rekordowy rozkład lotów na lato 2026,…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
TAP Air Portugal rozszerza program NDC i podpisuje nową umowę z Amadeus
TAP Air Portugal ogłosił rozwój programu NDC dzięki podpisaniu nowej umowy z Amadeus oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
PLL LOT uruchamia świąteczny kalendarz adwentowy z codziennymi promocjami
Polskie Linie Lotnicze LOT uruchomiły świąteczną akcję promocyjną inspirowaną kalendarzem…
0 Komentarzy1 Minuty
1 grudnia 2025
Wizz Air otworzył szóstą bazę operacyjną w Polsce. 11 nowych tras z Lotniska Warszawa-Modlin
Dziś, 1 grudnia 2025 roku, linia lotnicza Wizz Air uruchomiła bazę operacyjną na Lotnisku…
0 Komentarzy2 Minuty
1 grudnia 2025
Zielona Góra-Babimost ma nową halę Non-Schengen
Lotnisko Zielona Góra-Babimost zakończyło kluczowy etap modernizacji, obejmujący m.in.…
0 Komentarzy1 Minuty
1 grudnia 2025
Enter Air i Coral Travel z nową umową czarterową na sezon 2026/2027
Enter Air podpisał z Coral Travel Poland umowę czarteru obejmującą współpracę w sezonie…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Ryanair ogłasza ofertę Black Friday: drugi bilet za połowę ceny
Ryanair uruchomił wyprzedaż z okazji Black Friday, oferując promocję „drugi bilet za pół…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2025
Enter Air podsumowuje III kwartał 2025 roku
Przychody Enter Air po trzech kwartałach 2025 roku osiągnęły 2 422,8 mln zł, a EBITDA…
0 Komentarzy3 Minuty
28 listopada 2025
PLL LOT uruchomiły nowe połączenie z Warszawy do Rovaniemi
PLL LOT uruchomiły nowe sezonowe połączenie z Warszawy do Rovaniemi w północnej…
0 Komentarzy2 Minuty









