Groupon – nasz klient jest kobietą lubiącą góry

Z badania wewnętrznego przeprowadzonego wśród Klientów Groupon wynika, że kupujący usługi turystyczne w Internecie to najczęściej kobiety, mieszkanki dużych miast i aglomeracji.
Blisko 76,8 proc. konsumentów posiada wyższe lub średnie (22,3 proc.) wykształcenie, a 86 proc. to osoby w wieku 25-54 lata, zarabiające powyżej średniej krajowej. Jak wynika z analizy sprzedażowej oferty Travel, dostępnej na Groupon, statystyczny Polak jedzie na 7-dniowy urlop, jeśli wypoczywa w Polsce to najczęściej w górach, a na wakacje dla dwóch osób wydaje od 3-5,5 tysięcy złotych.
Groupon Travel Polska oferuje ponad 750 wyjazdów dostępnych na stronie lub przez aplikację mobilną, z czego blisko 61 proc. ofert turystycznych to wycieczki krajowe jak wynika z wewnętrznych danych platformy zebranych od marca do lipca 2015 r. Według statystyk Travel najchętniej wybieranym kierunkiem są góry, które zdecydowanie podbiły gusta spragnionych pieszych wędrówek i obcowania z naturą klientów. W 2014 roku klienci Groupona najchętniej wypoczywali nad polskim morzem, w tym 1/3 klientów kupiła wycieczki nad Bałtyk a 14 proc. klientów wybiera odpoczynek nad jeziorem.
Natomiast o kierunkach zagranicznych, Tomasz Wacławski, dyrektor działu Travel, Groupon Polska, powiedział: „Obecnie największym zainteresowaniem wśród destynacji zagranicznych (zarówno tych krótko jak i długoterminowych) z dojazdem własnym cieszą się Chorwacja, Węgry, Czechy oraz Włochy. Relatywna bliskość tych krajów jak i rozwijająca się sieć połączeń drogowych to główne powody największego zainteresowania tymi kierunkami. Biorąc również pod uwagę statystyki ofert tour operatorskich z transportem lotniczym czy autokarowym, do grona najchętniej wybieranych kierunków dołączają także Grecja, Bułgaria Hiszpania i (to nowość w tym roku) Albania. Zależy nam, aby nasi Klienci mieli szeroki wybór, dlatego na naszej polskiej stronie znajduje się już w tym momencie blisko 4 razy więcej ofert niż rok temu o tej porze, a będzie ich jeszcze więcej.”
88,2 proc. klientów Groupona planuje wrócić do hotelu, w którym spędzili pobyt, przy czym 43 proc. już w przeciągu najbliższego roku.
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2025
Anex Tour Poland szkoli agentów w Marsa Alam
W dniach 30 listopada - 4 grudnia 2025 roku w Marsa Alam odbyło się wydarzenie branżowe…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
Kiwi.com: Polska wśród najpopularniejszych kierunków świątecznych w Europie
Tegoroczny sezon świąteczny przynosi Polsce wzrost ruchu turystycznego, a liczba…
0 Komentarzy2 Minuty
2 grudnia 2025
eSky: Wenecja, Malta i Teneryfa najpopularniejszymi kierunkami na przełomie roku
Zbliżający się przełom roku to okres zwiększonego zainteresowania wyjazdami…
0 Komentarzy2 Minuty
28 listopada 2025
Gala Exim Tours 2025 zgromadziła agentów i partnerów branży turystycznej w Warszawie
W Warszawie odbyła się Gala Exim Tours 2025, która zgromadziła agentów, partnerów oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
26 listopada 2025
eSky: Rekordowe zainteresowanie wyjazdami na jarmarki bożonarodzeniowe. Budapeszt, Praga i Wiedeń w czołówce
Grudzień otwiera dla turystów jeden z najbardziej atrakcyjnych okresów wyjazdowych -…
0 Komentarzy3 Minuty
25 listopada 2025
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30 proc. niższe niż w święta
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30…
0 Komentarzy3 Minuty
24 listopada 2025
Black Week 2025: Skyscanner podpowiada, jak szukać najlepszych ofert
Nadchodzący Black Week ponownie przyciąga uwagę podróżnych, a Skyscanner prezentuje…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
24 listopada 2025
Travelist.pl: Polacy coraz wcześniej rezerwują wyjazdy na lato 2026. Bałtyk pozostaje liderem
Polscy turyści coraz wcześniej planują wakacyjny wypoczynek. Jak wynika z danych portalu…
0 Komentarzy3 Minuty










