PLL LOT z rekordowym lipcem w historii. Ponad 1,18 mln pasażerów i 15,5 mln km w powietrzu

fot. materiały prasowe

Polskie Linie Lotnicze LOT podsumowały wyniki operacyjne za lipiec 2025 roku, odnotowując najlepszy miesiąc w swojej 96-letniej historii. Narodowy przewoźnik obsłużył ponad 1,18 mln pasażerów, wykonując ponad 11 tys. operacje lotnicze, co daje średnio ponad 350 lotów dziennie.

Samoloty PLL LOT spędziły w powietrzu ponad 25 tys. godziny blokowe, co oznacza wzrost o blisko 1 tys. godzin w porównaniu z rekordowym dotychczas lipcem 2019 roku. Łączny dystans pokonany przez flotę wyniósł 15,5 mln kilometrów, co odpowiada ponad 400 okrążeniom Ziemi po równiku lub 20 podróżom w obie strony na Księżyc.

W lipcu największym zainteresowaniem wśród połączeń europejskich cieszyły się rejsy do Wilna, Londynu i Amsterdamu. Z kolei natomiast w segmencie połączeń dalekodystansowych najczęściej wybieranymi kierunkami były Toronto, Nowy Jork (JFK) oraz Chicago.

Wyniki przewoźnika są efektem systematycznego poszerzania siatki połączeń. W 2025 roku LOT uruchomił m.in. rejsy z Krakowa do Paryża-Orly oraz z Warszawy do Salonik, Malty, Reykjaviku i Lizbony. Jesienią planowane jest uruchomienie połączeń do Marrakeszu i Rovaniemi, a kolejne trasy mają zostać ogłoszone jeszcze w tym roku.

„Dziękuję każdemu pasażerowi, który gościł na naszych pokładach w lipcu. Okazane nam zaufanie najlepiej ilustruje pozycję PLL LOT jako preferowanego przewoźnika w regionie. Rekordowy miesiąc to efekt pracy całego zespołu i dowód, że nasza strategia rozwoju oparta na modelu hubowym przynosi rezultaty. Przed nami dalszy rozwój siatki połączeń oraz nowe samoloty, które wzmocnią flotę i pozwolą przewieźć jeszcze większą liczbę pasażerów” – powiedział Michał Fijoł, prezes zarządu PLL LOT.

Zwiększając liczbę połączeń, LOT rozbudowuje także ofertę przesiadkową na Lotnisku Chopina w Warszawie. Obecnie niemal 60 proc. pasażerów przewoźnika to podróżujący tranzytowo. Dalszy rozwój siatki będzie możliwy dzięki pozyskaniu nowych maszyn. Pod koniec 2025 roku do Warszawy trafi pierwszy z 13 zamówionych Boeingów 737 MAX 8. Samoloty te, wraz z zamówionymi Airbusami A220, mają wspierać realizację strategii rozwoju przewoźnika na lata 2024-2028.