Nowy system na paryskim lotnisku CDG usprawni przesiadki

fot. materiały prasowe

Linie lotnicze Air France oraz właściciel lotniska Roissy-Charles de Gaulle (CDG), Groupe ADP, ogłosiły zacieśnienie współpracy w celu poprawy komfortu pasażerów tranzytowych. W ramach tej inicjatywy wprowadzono nową procedurę „Short Connection Pass”, która ma ułatwić podróżnym z krótkim czasem na przesiadkę dotarcie na kolejny lot.

Nowa procedura, która jest efektem porozumienia podpisanego w czerwcu bieżącego roku, działa na zasadzie priorytetowego traktowania pasażerów. System automatycznie identyfikuje podróżnych, którzy mają mniej niż wyznaczony czas na przesiadkę i uruchamia dla nich specjalną ścieżkę.

„Inicjatywa doskonale ilustruje nasze wspólne ambicje z Grupą Air France-KLM, jakimi są usprawnienie przepływu pasażerów oraz zwiększenie wydajności i atrakcyjności naszego lotniska jako węzła komunikacyjnego. Short Connection Pass to proste i skuteczne operacyjnie rozwiązanie, które stanowi prawdziwy krok naprzód w poprawie jakości podróży” – powiedział Regis Lacote, wiceprezes ds. operacji i innowacji i dyrektor lotniska Roissy-Charles de Gaulle w Paryżu.

Jak działa Short Connection Pass?

1. Identyfikacja i powiadomienie: Pasażerowie z krótkim czasem przesiadki otrzymują wiadomość z informacją, że przysługuje im priorytetowy dostęp do kontroli. Planowane jest rozszerzenie powiadomień również o aplikację mobilną Air France oraz komunikator WhatsApp.

2. Priorytetowe przejście: Na punktach kontrolnych obsługa lotniska skanuje karty pokładowe pasażerów, co aktywuje procedurę priorytetową, umożliwiając im szybsze przejście.

3. Wymiana informacji: System opiera się na wymianie danych w czasie rzeczywistym między Air France, Groupe ADP i dostawcą systemu. Dzięki temu system monitoruje szacowany czas przejścia przez lotnisko, czas oczekiwania w punktach kontrolnych oraz zaktualizowany czas odlotu.