Jakub Rutnicki: nie zapominam o turystyce. Wkrótce decyzje personalne i spotkania z branżą.

fot. Marzena Markowska

Nowy minister sportu i turystyki spotkał się z dziennikarzami i przedstawił zarys swoich planów dla resortu. Zdecydowaną większość czasu poświęcono sportowi. Minister zapewnia, że o turystyce pamięta, nie podaje jednak konkretów.

Jakub Rutnicki rozpoczął spotkanie z dziennikarzami, podkreślając, że jego priorytetem będzie współpraca, dialog i bezpośredni kontakt ze środowiskiem. Zapowiedział, że zamierza skupić się na pracy w terenie, ponieważ – jak zaznaczył – tylko w ten sposób można wypracować skuteczne i potrzebne rozwiązania.

Pierwszą część konferencji prasowej poświęcono wyłącznie tematyce sportowej. W dalszej części minister odniósł się również do kwestii związanych z turystyką, odpowiadając na pytania dziennikarzy branżowych.

„Zdaję sobie sprawę, że mówimy zawsze o sporcie, a turystyka to duża część gospodarki, która generuje 5 proc. PKB. Już zapowiadam spotkania z PIT, PHN, IGHP i wieloma innymi podmiotami z branży. Wiele rzeczy jest w procesie, np. przygotowanie strategii dla turystyki. Będą kolejne spotkania na temat turystyki, ale chcemy być do nich dobrze przygotowani” – powiedział Jakub Rutnicki.

Pytany o kwestie personalne oraz to, kto będzie odpowiadał za turystykę w resorcie, odpowiedział:

„Cenię sobie profesjonalizm pana Piotra Borysa i uważam, że świetnie sobie w tych kwestiach radzi, jednak dziś nie mogę jeszcze na 100 proc. powiedzieć, jaka będzie sytuacja personalna w resorcie. Mogę zapewnić, że turystyka będzie w bardzo dobrych rękach. Praca dla turystyki będzie kontynuowana i to dotyczy również pracy nad opracowaniem strategii dla turystyki. Kwestie dotyczące najmu krótkoterminowego czy opłaty turystycznej będą dyskutowane” – dodał Jakub Rutnicki.

Podczas spotkania padło również pytanie o zapowiadane zwiększenie nakładów finansowych na turystykę oraz budżet Polskiej Organizacji Turystycznej:

„Zdaję sobie sprawę, że bez zwiększenia nakładów osiągnięcie 9 proc. PKB z turystyki będzie nierealne, ale nie chcę dziś mówić o konkretnych kwotach dla konkretnych organizacji. Coraz więcej turystów z zagranicy odkrywa nasz kraj, wielu z nich nie spodziewa się, że znajdzie tutaj hotele i infrastrukturę na tak wysokim poziomie. Turystyka przeżywa boom i oczywiście wymaga wsparcia. Będziemy wspierać promocję Polski ze szczególnym uwzględnieniem potencjału kulinarnego. Pamiętajmy, że w promocji uczestniczy 16 regionów, z których każdy jest inny i ma swoje potrzeby” – podsumował Jakub Rutnicki.