IBTM World 2024: Polska zyskuje uznanie jako destynacja MICE

Ponad 73 tys. spotkań biznesowych, wzrost liczby Hosted Buyers o 18 proc. oraz udział 2350 wystawców – to wyniki tegorocznych targów IBTM World w Barcelonie. Polska wyróżniła się w tym wydarzeniu narodowym stoiskiem, które przyciągnęło rekordową liczbę odwiedzających m.in. dzięki kreatywnym działaniom promocyjnym takim jak serwowanie kawy z solą z Wieliczki, oraz obecności przedstawicieli branży MICE.
W tegorocznych targach IBTM World 2024 w Barcelonie Polska pokazała się jako atrakcyjna i dynamicznie rozwijająca się destynacja MICE. Na polskim stoisku narodowym zaprezentowało się szerokie grono partnerów, w tym przedstawiciele convention bureaux, profesjonalni organizatorzy kongresów, firmy DMC, narodowy przewoźnik, a także obiekty kongresowe i targowe.
Targi były okazją do promocji Polski jako kraju, który jest nie tylko „destynacją do odkrycia”, ale również miejscem gotowym na organizację wydarzeń o najwyższych standardach.
„Tegoroczna edycja IBTM World odbywała się już po raz dwudziesty w Barcelonie, z perspektywy osoby, która uczestniczyła w tych targach dwadzieścia, piętnaście, dziesięć lat temu mogę tylko potwierdzić, iż nasza branżowa transformacja jest niesamowita” – powiedziała Aneta Książek, kierowniczka Poland Convention Bureau POT.
„Obecnie bardzo świadomie budujemy nasz przekaz, a nasze stoisko jest chętnie odwiedzane, również przez osoby wpływowe w międzynarodowym środowisku, jak Rob Davidson, Shonali Devereaux, prowadzącą podcast New in Events IBTM czy też jak eventowy guru – Julius Solaris. Spontanicznie można było też u nas spotkać i posłuchać naszego muzycznego ambasadora Briana Allana z Rock Your Business”– dodała Aneta Książek.
Ofertę Polski na 20. Edycji IBTM prezentowali: Poznań Congress Center – Grupa MTP, Poznań Convention Bureau, Polskie Linie Lotnicze LOT, Mazurkas DMC Poland, ICE Kraków Congress Centre, JAN-POL DMC Poland, DMC Poland, Travel Projekt DMC Poland, Bespoke DMC Poland, Silesia Convention Bureau, Warsaw Convention Bureau, Mazovia Convention Bureau, Kraków Convention Bureau, Międzynarodowe Centrum Targowo-Kongresowe EXPO Kraków, Gdańsk Convention Bureau, Convention Bureau – Wrocław.
Kopalnia Soli Wieliczka również wzięła udział w targach, oferując odwiedzającym wyjątkowe atrakcje oparte na marketingu sensorycznym. Goście mieli okazję spróbować polskiej kawy z solą z Wieliczki, chilli i czekoladą przygotowywanej przez profesjonalnych baristów.
„To była bardzo udana edycja targów IBTM World. Czas spędzony na rozmowach był niezwykle wartościowy. Hosted Buyers mieli możliwość podejść do nas nie tylko na umówione spotkania, ale również spontanicznie, spokojnie usiąść i porozmawiać. My również mieliśmy ich pełną uwagę, co uważam za niezwykle cenne, ponieważ pozwalało to na lepsze zaprezentowanie Polski i naszych ofert” – skomentowała Ola Pietras, Managing Partner DMC Poland.
„Mam wrażenie, że Polska znajduje się obecnie w bardzo korzystnym momencie, który powinniśmy maksymalnie wykorzystać. Nadal jesteśmy postrzegani jako kraj do odkrycia – wciąż nieodkryta destynacja, ale taka, którą naprawdę warto poznać. To spostrzeżenie często pojawiało się w rozmowach prowadzonych na polskim stoisku podczas IBTM World w Barcelonie. Uważam, że teraz jest idealny czas, abyśmy intensywnie promowali Polskę i pozyskiwali zarówno duże, jak i mniejsze wydarzenia” – podsumowała Ola Pietras.
Targi były również okazją do wyświetlenia nowego spotu, w którym do Polski zapraszają znani polscy sportowcy: Katarzyna Niewiadoma (tegoroczna zwyciężczyni Tour de France Femmes) oraz Jeremy Sochan – koszykarz grający w lidze NBA oraz w reprezentacji Polski. „Poland. More than you expected” to hasło kampanii promocyjnej przygotowanej na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej i sfinansowanej przez Ministerstwo Sportu i Turystyki.
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2025
Nowy Targ – stolica Podhala pełna atrakcji
Nowy Targ to górska stolica Podhala, malowniczo położona nad Białym i Czarnym Dunajcem. Z…
0 Komentarzy4 Minuty
3 grudnia 2025
Mazowieckie city breaks – odkryj Radom, Płock, Siedlce i Żyrardów
Jesień i zima to idealny moment, aby spojrzeć na Mazowsze z innej, mniej oczywistej…
0 Komentarzy8 Minuty
28 listopada 2025
Magdalena Krucz rekomendowana na prezeskę POT
Proces wyboru nowego prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej wciąż trwa, a branża…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Niemcy częściej wybierają Polskę. Dane DRV wskazują na wyraźny wzrost zainteresowania
Niemieccy turyści coraz częściej wybierają Polskę jako cel podróży. Dane Deutscher…
0 Komentarzy2 Minuty
26 listopada 2025
Polska podsumowuje udział w targach IBTM World 2025 w Barcelonie
Podczas tegorocznych targów IBTM World w Barcelonie Polska zaprezentowała szeroką ofertę…
0 Komentarzy4 Minuty
25 listopada 2025
Opole zapowiada świąteczny jarmark i nowe atrakcje
Tegoroczny Jarmark Bożonarodzeniowy w Opolu wystartuje 28 listopada i potrwa do 23…
0 Komentarzy1 Minuty
25 listopada 2025
Kasina Ski&Bike otwiera sezon narciarski
Kasina Ski&Bike jako pierwszy ośrodek Grupy Pingwina rozpoczęła sezon narciarski,…
0 Komentarzy1 Minuty
25 listopada 2025
Ponad 300 tys. biegaczy wzięło udział w Dubai Run 2025
Dubai Run 2025 zgromadził rekordowe 307 tys. uczestników, odnotowując ponad trzykrotny…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
eSky: Podróże zamiast zakupów. Jak wykorzystać okres Black Friday na inwestycję w siebie?
W czasie, gdy sklepy kuszą rekordowymi promocjami, coraz głośniej mówi się o…
0 Komentarzy3 Minuty










