Polska na IBTM World 2023 w Barcelonie
W dniach 28-30 listopada 2023 roku w Barcelonie odbyły się targi IBTM World. Polska reprezentacja branży MICE była bardzo aktywna podczas szeregu wydarzeń w Fira Barcelona
Polskę w tym roku reprezentowali przedstawiciele convention bureaux, Profesjonalnych Organizatorów Kongresów, firm organizujących podróże motywacyjne, DMC, Polskie Linie Lotnicze LOT oraz obiekty kongresowe i targowe.
„Osiągnęliśmy na targach rekordową frekwencję i byłam bardzo zadowolona z rezultatów – mówi Joanna Montenarh, współwłaścicielka Travel Projekt DMC Poland oraz wiceprezes SITE Poland. – Przez trzy dni uczestniczyłam w blisko 50 zaplanowanych spotkaniach biznesowych na polskim stoisku narodowym, z czego aż 80% stanowili nowi potencjalni partnerzy. Zainteresowanie organizacją różnorodnych wydarzeń w Polsce było wyjątkowo duże.”
„Rolą Polskiej Organizacji Turystycznej jak zapewnienie jak najlepszych warunków do prowadzenia rozmów biznesowych podczas targów IBTM w Barcelonie. W tym roku mieliśmy rekordową liczbę zgłoszeń: aż 26. Początkowo planowaliśmy udział 13 partnerów, udało się tę liczbę zwiększyć do 16. – mówi Jarosław Marciuk, główny specjalista ds. marketingu POT – Oprócz umówionych spotkań biznesowych na stoisku, zapewniliśmy mniej formalne okazje do networkingu z nowymi partnerami oraz wzmacnianie relacji z istniejącymi klientami”
Marketing sensoryczny na targach
Poland Convention Bureau prowadzi promocję Polski poprzez marketing sensoryczny podczas wydarzeń targowych. Polskę można nie tylko zobaczyć na zdjęciach, ale również można Polski posłuchać (Playlista piosenek na Spotify została nazwana Poland. More than you expected). Posmakować (regionalne specjały) i a nawet dotknąć (specjalnie zaprojektowane kotyliony przez artystkę Zuzannę Łobodzińską). Przedstawiciele polskiej branży MICE mieli przypięte kotyliony inspirowane twórczością Zofii Stryjeńskiej. Polska nawiązała tym samym do tematu przewodniego targów IBTM – Culture Creators (Twórcy Kultury). W tę konwencję wpisuje się film “Chłopi”, który jest polskim kandydatem do Oscara w kategorii Najlepszy Film Zagraniczny i miał premierię w hiszpańskich kinach 1 grudnia. Szczegóły na specjalnie przygotowanej stronie https://meetings.poland.travel/lets-talk-business/
Muzyczne Poranki i koncerty
Jak zwykle dużym zainteresowaniem odwiedzających targi cieszyły się Muzyczne Poranki. W godzinach od 9:00 do 10:00 przy wejściu na targi przez trzy dni odbywały się koncerty Basi Giewont, Muzycznej Ambasadorki Polski. W opinii wielu odwiedzających muzyka to bardzo dobre rozpoczęcie dnia i pozytywnie nastraja do intensywnego czasu spędzonego na targach.
Hitem drugiego dnia był gościnny występ Basi Giewont na norweskim stoisku, które co roku gromadzi największą liczbę osób, to największe wydarzenie muzyczne na IBTM. Podczas wspólnego występu z DJ Foxem (na co dzień dyrektor Bergen Convenion Bureau) Basia zaśpiewała swój utwór „Korale”. Jej występ został entuzjastycznie przyjęty przez uczestników targów.
Kampania POLAND. More than you expected
Dodatkowymi aktywnościami na stoisku było kręcenie specjalnego wideo przez Sina Bunte – influencerkę specjalizującą się w branży MICE. Ta akcja była częścią kampanii POLAND. More than you expected. W ramach tych działań na LinkedIn pojawiły się posty o Polsce oraz wideo z polskiego stoiska w Barcelonie. Więcej informacji na dedykowanej stronie https://meetings.poland.travel
Lista oficjalnych uczestników IBTM World 2023 na Polskim Stoisku Narodowym:
ICE Kraków Congress Centre, G2A Arena Centrum Wystawienniczo-Kongresowe Województwa, Podkarpackiego, Poznan Congress Center – Grupa MTP, Travel Projekt DMC Poland, JAN-POL DMC Poland, DMC Poland, Mazurkas Travel DMC Poland, Warsaw Convention Bureau, Mazovia Convention Bureau, Convention Bureau – Wrocław, Kraków Convention Bureau, Gdańsk Convention Bureau, Poznań Convention Bureau, Silesia Convention Bureau, Świętokrzyskie Convention Bureau i Polskie Linie Lotnicze LOT.
POWIĄZANE WPISY
17 maja 2024
Lotnisko Chopina w Warszawie: lepszy dostęp do darmowej wody w terminalu lotniska
Lotnisko Chopina w kwietniu odprawiło blisko 1,59 mln osób. Od początku drugiego kwartału…
0 Komentarzy2 Minuty
14 maja 2024
Praga jest szóstym najpopularniejszym miejscem spotkań na świecie
Według najnowszych danych, czeska stolica poprawiła wyniki rok do roku nie tylko pod…
0 Komentarzy6 Minuty
10 maja 2024
Turystyczna współpraca krajów Zatoki Perskiej
Ministrowie z krajów Rady Współpracy Zatoki Perskiej (GCC) omówili przyszłość podróży…
0 Komentarzy3 Minuty
9 maja 2024
Joanna Czechowska w Polskim Holdingu Hotelowym
Joanna Czechowska z początkiem maja 2024 roku zasiliła szeregi biura komunikacji i PR w…
0 Komentarzy2 Minuty
8 maja 2024
Grupa eSky zacieśnia współpracę z PLL LOT
Grupa eSky to pierwszy globalny gracz z branży turystycznej, który bezpośrednio integruje…
0 Komentarzy3 Minuty
13 kwietnia 2024
Prawdziwie włoskie wakacje w regionie Emilia-Romania
Polacy z roku na rok coraz bardziej doceniają Emilię-Romanię jako kierunek wypoczynku.…
0 Komentarzy4 Minuty
19 marca 2024
Andrzej Ilków nowym prezesem PPL S.A.
Andrzej Ilków został powołany przez Radę Nadzorczą Spółki Polskie Porty Lotnicze na…
0 Komentarzy4 Minuty
18 marca 2024
Analiza cinkciarz.pl: efekty przystąpienia Rumunii i Bułgarii do Strefy Schengen na ceny, turystykę i e-commerce
Cinkciarz przedstawił analizę wpływu przystąpienia Rumunii i Bułgarii do strefy Schengen…
0 Komentarzy3 Minuty
18 marca 2024
Wakacje.pl startuje z nową kampanią rekrutacyjną kreowaną przez sztuczną inteligencję
Wakacje.pl stworzyły nową kampanię rekrutacyjną, a jej przygotowanie „zleciły” sztucznej…
0 Komentarzy3 Minuty