W biurach podróży – szaleństwo sprzedaży oferty greckiej
Ostatni tydzień był, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2014, dużo lepszy – odnotowano wzrost liczby turystów o 45,2 proc. i wzrost liczby rezerwacji o 45,8 proc. Prawie jedna trzecia dotyczyła Grecji. Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MerlinX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnim tygodniu, stanowiły 86,1 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 5,6 proc. a autokarowe – 8,1 proc. W ostatnim tygodniu, w, porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, wzrosła liczba sprzedanych imprez wszystkich rodzajów: samolotowych – o 46,5 proc., autokarowych – o 84,9 proc, z dojazdem własnym – o 0,4 proc.
Jeśli chodzi o kierunki, które cieszyły się wśród Polaków największym zainteresowaniem, to liderem, trzynasty tydzień z rzędu, była Grecja,, na pozostałych pozycjach w pierwszej dziesiątce znalazły się: Turcja, Hiszpania, Egipt, Bułgaria, Włochy, Chorwacja, Portugalia, Cypr, Tunezja.
Jeśli chodzi o najczęściej wybierane przez klientów docelowe lotniska, to w pierwszej dziesiątce znalazło się pięć lotnisk greckich. Pierwsza trójka to: Antalya, Heraklion i Korfu.
Najmniej tygodniowe pobyty kosztują w Egipcie – Sharm El Sheik (1 989 zł) i Burgas (1 935 zł). Najdrożej jest Rodos (2 560 zł) i na Zakyntos (2 524 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży w ostatnich 30 dniach, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty lato 2015 zmalała o minus 7,7 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2014. Sprzedaż wycieczek autokarowych wzrosła o 8,4 proc., imprez z dojazdem własnym spadła o 16,3 proc., zaś samolotówki zmalały o minus 8,1 proc.
Od rozpoczęcia sprzedaży Lata 2015 liczba klientów wzrosła o 2,9 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 83,8 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które w obecnym sezonie najlepiej się sprzedają i porównanie ich sprzedaży w porównaniu z ubiegłym sezonem, to pierwsza dziesiątka pozostała bez zmian. Na pierwszym miejscu znajduje się zaś Grecja( w porównaniu z ubiegłym rokiem + 5,8 proc.). Dalej zaś: Egipt (+11 proc.), Turcja (0,6 proc.), Hiszpania (+ 12,1 proc.), Włochy (+26,4 proc.), Bułgaria (+6,9 proc.), Tunezja (minus 25 proc.), Portugalia (+ 3,4 proc.), Maroko (minus 29,7 proc.) i Cypr (+8,6 proc.). Zwraca uwagę (czwarty tydzień z rzędu) wzrost – tym razem o +54,3 proc .- liczby klientów kupujących wyjazdy do Niemiec , znajdujących się na 19. miejscu.
POWIĄZANE WPISY
7 maja 2024
Pleasant Holidays wprowadza Polskę do swojej oferty
Dzięki staraniom Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Chicago…
0 Komentarzy3 Minuty
7 maja 2024
Bahwan Tourism z Omanu nowym DMC na polskim rynku
Na polskim rynku turystycznym zadebiutowało Bahwan Tourism LLC, omański DMC (Destination…
0 Komentarzy1 Minuta
6 maja 2024
Biura podróży – w maju ceny imprez turystycznych znacznie w górę
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
30 kwietnia 2024
Wakacje.pl na rynku touroperatorskim. Nowym dostawcą ofert dla marki Easygo jest OTI
Największy multiagent turystyczny w Polsce coraz mocniej interesuje się działalnością…
1 Komentarz10 Minuty
30 kwietnia 2024
Itaka wypowiedziała umowę agencyjną z Wakacje.pl
Wiodący polski touroperator wypowiedział umowę największej na rynku multiagencji…
0 Komentarzy2 Minuty
29 kwietnia 2024
Biura podróży – wycieczki nieco tańsze, ale marże podobne jak przed rokiem
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Biura podróży – wahania cen imprez turystycznych wokół poziomu równowagi
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 kwietnia 2024
Cypr zaprezentował swoją ofertę na spotkaniach w Polsce
W dniach 8-10 kwietnia 2024 roku w Warszawie, Krakowie i Katowicach odbyły się Warsztaty…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty