Klienci „zamrożą” cenę biletu lotniczego na 72 godz. Nowa funkcja Kiwi.com do pakietowania dynamicznego

Wyszukiwarka Kiwi.com wprowadziła nową funkcję „blokady ceny”, która umożliwia „zamrożenie” ceny biletu lotniczego na 72 godz., bez konieczności natychmiastowej płatności. Serwis pobierze przedpłatę w wysokości 10 proc. ceny. Jeśli ta nie wzrośnie bardziej niż o 200 euro — klient będzie mógł kupić przelot po cenie, którą wstępnie zarezerwował. Jeśli bilet potanieje — kupi go po cenie niższej.
Linie lotnicze zazwyczaj stosują dynamiczne ceny, zmieniając taryfy w zależności od popytu i dostępności, aby zoptymalizować zyski. Przez to klienci w ciągu jednego tygodnia często muszą zapłacić o 30 proc. więcej. W szczycie sezonu ceny biletów potrafią wzrosnąć nawet o 50 proc. w porównaniu do okresów pozaszczytowych. Najbardziej znaczące podwyżki obserwuje się zazwyczaj na 14 dni przed planowaną podróżą. Kiwi.com wprowadziło więc funkcję zablokowania pierwotnej ceny biletu na 72 godz.
Więcej czasu na podjęcie decyzji
Blokada ceny wprowadzona została z myślą o podróżujących, którzy potrzebują czasu na podjęcie decyzji. Usługa Price Lock blokuje cenę biletu dla klienta na trzy dni, więc jeśli cena wzrośnie w ciągu kolejnych 72 godz., klient zapłaci tę kwotę, którą sobie „zamroził”. Dodatkowo, w przypadku, jeśli cena spadnie, klient zawsze zapłaci niższą cenę, niezależnie od blokady. Wstępne dane Kiwi.com, tuż po uruchomieniu usługi pokazują, że ponad połowa klientów (56,6 proc.) decydujących się na blokadę kontynuuje rezerwację po pierwotnie ustalonej cenie.
Michal Šindelář, wiceprezes ds. produktów konsumenckich, podkreśla dynamiczny charakter branży, szczególnie w zakresie cen: „Blokada ceny jest naszą odpowiedzią na niepokój, jaki towarzyszy podróżującym w trakcie rezerwacji lotów. Daje naszym klientom ten kluczowy czas na przemyślenie zakupu i dopracowanie szczegółów. Dzięki zamrożeniu taryf na 72 godziny, nasi klienci oszczędzają średnio 24 euro.”
Jeżeli cena wzrośnie maksymalnie o 200 euro, Kiwi.com pokrywa podwyżkę ceny, a klient płaci tylko pierwotnie ustaloną cenę. W przypadku spadku ceny klient dopłaca różnicę do nowej, niższej ceny. Jeżeli cena wzrośnie o więcej niż 200 euro lub bilet zostanie wyprzedany, Kiwi.com zwraca klientowi zaliczkę. Jeśli klient nie dokończy rezerwacji i nie zakupi zablokowanych biletów w ciągu „zablokowanych” 72 godzin, zaliczka nie podlega zwrotowi.
Blokada na cenę biletu bez usług dodatkowych
W celu skorzystania z usługi, klienci wpłacają kaucję w wysokości 10 proc. ceny biletu. Jeśli cena za bilet wzrośnie (do maksymalnej kwoty 200 euro) przed wygaśnięciem blokady, pasażer nadal zapłaci pierwotną, niższą cenę. W przypadku spadku ceny, skorzysta z nowej, niższej stawki. Obecnie blokada cen obejmuje wyłącznie cenę biletu lotniczego, ponieważ ze względu na różne zasady linii lotniczych Kiwi.com nie może zagwarantować stałych cen usług dodatkowych, takich jak bagaż czy ubezpieczenie.
Ceny wycieczek na celowniku UOKiK. „Przepisy zniszczą pakietowanie dynamiczne”
POWIĄZANE WPISY
16 grudnia 2025
PLL LOT ogłaszają nabór do 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę Dyplomową
PLL LOT zapraszają studentów do udziału w 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Wystartował program Future Professionals dla młodych talentów branży MICE
Wystartował program mentoringowy Future Professionals dla młodych talentów branży MICE. W…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Rankomat: Większość Polaków przywita Nowy Rok w domowym gronie
Większość Polaków planuje powitać Nowy Rok w domowym zaciszu – wynika z badania…
0 Komentarzy3 Minuty
16 grudnia 2025
Blisko 200 agentów na Wielkiej Gali Nekera: sukcesy, wyróżnienia i plany na przyszłość
Blisko 200 agentów turystycznych oraz partnerzy biznesowi i przedstawiciele mediów wzięli…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
eSky: Rośnie zainteresowanie zimowymi wyjazdami do Hiszpanii, Portugalii i Maroka
Polacy coraz częściej planują ferie zimowe poza krajem, wybierając kierunki o…
0 Komentarzy2 Minuty
15 grudnia 2025
Polscy turyści na drugim miejscu na Słowacji
Na konferencji prasowej w Warszawie przedstawiciele Slovakia Travel i Tatry Mountain…
0 Komentarzy2 Minuty
15 grudnia 2025
Travelist: Wysokie zainteresowanie feriami 2026. Ceny nieznacznie wzrosły
Rynek wyjazdów na ferie zimowe 2026 pozostaje stabilny – wynika z analizy Travelist.pl.…
0 Komentarzy4 Minuty
15 grudnia 2025
Ryanair przedstawia najpopularniejsze kierunki Polaków w okresie świątecznym
W okresie świąteczno-noworocznym Polacy najchętniej wybierają Włochy, Hiszpanię i Maltę,…
0 Komentarzy3 Minuty
15 grudnia 2025
Malta w czołówce wyborów użytkowników eSky
Malta od lat przyciąga Polaków swoją historią, śródziemnomorskim klimatem i urokiem. W…
0 Komentarzy2 Minuty










