Hotele zachęcają do bezpośrednich rezerwacji. Korzyść: uwzględnienie indywidualnych potrzeb
Wzrastająca liczba rezerwacji w polskich hotelach oraz rosnące zainteresowanie wypoczynkiem w kraju skłaniają hotele do promowania bezpośrednich rezerwacji w ramach akcji firmy Profitroom “Rezerwuj sprytnie”. Według hotelarzy, goście mogą dzięki temu uzyskać spersonalizowaną ofertę, atrakcyjne ceny oraz dodatkowe bonusy, takie jak dostępność animacji dla dzieci, usługi SPA czy możliwość podróżowania z pupilem.
Polacy coraz chętniej stawiają na wypoczynek w Polsce, a liczba rezerwacji, pomimo wysokiej inflacji, stale rośnie. Z danych raportu „Rezerwuj Sprytnie” wynika, że od 1 czerwca 2020 do 31 maja 2023 w polskich hotelach trzy, cztero i pięciogwiazdkowych dokonano ponad 1,2 mln rezerwacji bezpośrednich. Liczba rezerwacji w okresie wakacyjnym, dokonanych przez strony www hoteli w porównaniu do 2022 roku wzrosła o 18,32 proc.
Jak podaje Polska Organizacja Turystyczna (POT), wakacyjny wypoczynek poza domem planuje 65 proc. Polaków, z czego dwie trzecie planuje wakacje w kraju. Polacy cenią sobie wygodę oraz elastyczną ofertę dopasowaną do swoich potrzeb. Dlatego podczas rezerwacji bezpośrednio na stronach hoteli zwracają dużą uwagę na gwarantowane dodatkowe usługi, takie jak: dostępność animacji dla dzieci, nocleg razem ze swoim pupilem, masaże czy zabiegi pielęgnacyjne. Na podstawie danych, zebranych od regularnie wypoczywających Polaków, zawartych w raporcie „Rezerwuj Sprytnie”, przygotowano listę top 5 istotnych dodatków oferowanych przez polskie hotele. Najbardziej popularnymi są: dostępność parkingu (159 tys. osób), oferta śniadaniowa (95 tys. osób) i obiadokolacji (56 tys. osób), SPA (35 tys. osób) oraz możliwość noclegu razem ze swoim zwierzakiem (28 tys. osób).
Bezpośredni kontakt z hotelem – zawsze na plus
Hotelarze zachęcają: przy bezpośrednim kontakcie z hotelem można te usługi dowolnie łączyć w personalizowane pakiety. W ofertach noclegowych można znaleźć pakiety, w których za psa nic nie zapłacimy i będzie on mile widziany. A w zestawach powitalnych czekają niespodzianki dla pupila, jak np.: miska dla psa lub kota, czy różne przysmaki.
„Wakacje to czas na reset, odskocznia od codziennych obowiązków, czas dla siebie w komfortowych warunkach. Ważne jest więc, by odpoczynek w wymarzonym miejscu skrojony był na miarę naszych indywidualnych potrzeb. Właśnie dlatego warto wiedzieć, że rezerwacja dokonana bezpośrednio na stronie internetowej hotelu gwarantuje nam najlepsze dopasowanie oferty do naszych wymagań. Jeśli na stronie hotelu nie udało się odnaleźć idealnej oferty wówczas warto skontaktować się z hotelem telefonicznie lub mailowo. Nie bójmy się negocjować i pytać o rzeczy, które dadzą nam pełnię relaksu i wytchnienia. Taka rozmowa i dopasowanie oferty do swoich wymagań gwarantuje nam udany i opłacalny wypoczynek” – Elżbieta Lendo, prezes sieci Polskie Hotele Niezależne.
„Hotele, oprócz pobytowych bonusów, często oferują też dodatkowe atrakcje, takie jak animacje dla dzieci, warsztaty plastyczne, wizyty w spa i wiele innych. Dla wielu rodziców ważne jest, by odpoczywając w wymarzonym miejscu nie musieć martwić się organizacją dodatkowych zajęć dla swoich pociech. W wielu miejscach pracownik hotelu zawsze doradzi z jakich atrakcji warto skorzystać na miejscu i gdzie szukać dodatkowych rozrywek turystycznych. Wszystkiego tego możemy się jednak dowiedzieć wyłącznie na stronie www hotelu lub rozmawiając bezpośrednio z recepcją hotelu” – dodaje Elżbieta Lendo.
Profitroom podkreśla, że na stronach internetowych hoteli znajduje się dokładny opis wszystkich dostępnych usług, a także wolnych terminów i cen pobytów. Takie rozwiązanie daje szereg obustronnych korzyści. Przede wszystkim cena podczas bezpośredniej rezerwacji w hotelu często jest niższa, zwłaszcza jeśli planujemy rodzinne wakacje. Na stronie hotelu można znaleźć o wiele więcej niż tylko nocleg ze śniadaniem. To często darmowy parking, dostęp do strefy wellness, dodatkowe posiłki i wiele innych zniżek. Coraz bardziej popularne są też pakiety pobytowe, czyli oferty dopasowane do potrzeb odwiedzających dany hotel gości.
POWIĄZANE WPISY
17 maja 2024
Lotnisko Chopina w Warszawie: lepszy dostęp do darmowej wody w terminalu lotniska
Lotnisko Chopina w kwietniu odprawiło blisko 1,59 mln osób. Od początku drugiego kwartału…
0 Komentarzy2 Minuty
14 maja 2024
Praga jest szóstym najpopularniejszym miejscem spotkań na świecie
Według najnowszych danych, czeska stolica poprawiła wyniki rok do roku nie tylko pod…
0 Komentarzy6 Minuty
10 maja 2024
Turystyczna współpraca krajów Zatoki Perskiej
Ministrowie z krajów Rady Współpracy Zatoki Perskiej (GCC) omówili przyszłość podróży…
0 Komentarzy3 Minuty
9 maja 2024
Joanna Czechowska w Polskim Holdingu Hotelowym
Joanna Czechowska z początkiem maja 2024 roku zasiliła szeregi biura komunikacji i PR w…
0 Komentarzy2 Minuty
8 maja 2024
Grupa eSky zacieśnia współpracę z PLL LOT
Grupa eSky to pierwszy globalny gracz z branży turystycznej, który bezpośrednio integruje…
0 Komentarzy3 Minuty
13 kwietnia 2024
Prawdziwie włoskie wakacje w regionie Emilia-Romania
Polacy z roku na rok coraz bardziej doceniają Emilię-Romanię jako kierunek wypoczynku.…
0 Komentarzy4 Minuty
19 marca 2024
Andrzej Ilków nowym prezesem PPL S.A.
Andrzej Ilków został powołany przez Radę Nadzorczą Spółki Polskie Porty Lotnicze na…
0 Komentarzy4 Minuty
18 marca 2024
Analiza cinkciarz.pl: efekty przystąpienia Rumunii i Bułgarii do Strefy Schengen na ceny, turystykę i e-commerce
Cinkciarz przedstawił analizę wpływu przystąpienia Rumunii i Bułgarii do strefy Schengen…
0 Komentarzy3 Minuty
18 marca 2024
Wakacje.pl startuje z nową kampanią rekrutacyjną kreowaną przez sztuczną inteligencję
Wakacje.pl stworzyły nową kampanię rekrutacyjną, a jej przygotowanie „zleciły” sztucznej…
0 Komentarzy3 Minuty