Hotele zachęcają do bezpośrednich rezerwacji. Korzyść: uwzględnienie indywidualnych potrzeb

Wzrastająca liczba rezerwacji w polskich hotelach oraz rosnące zainteresowanie wypoczynkiem w kraju skłaniają hotele do promowania bezpośrednich rezerwacji w ramach akcji firmy Profitroom „Rezerwuj sprytnie”. Według hotelarzy, goście mogą dzięki temu uzyskać spersonalizowaną ofertę, atrakcyjne ceny oraz dodatkowe bonusy, takie jak dostępność animacji dla dzieci, usługi SPA czy możliwość podróżowania z pupilem.
Polacy coraz chętniej stawiają na wypoczynek w Polsce, a liczba rezerwacji, pomimo wysokiej inflacji, stale rośnie. Z danych raportu „Rezerwuj Sprytnie” wynika, że od 1 czerwca 2020 do 31 maja 2023 w polskich hotelach trzy, cztero i pięciogwiazdkowych dokonano ponad 1,2 mln rezerwacji bezpośrednich. Liczba rezerwacji w okresie wakacyjnym, dokonanych przez strony www hoteli w porównaniu do 2022 roku wzrosła o 18,32 proc.
Jak podaje Polska Organizacja Turystyczna (POT), wakacyjny wypoczynek poza domem planuje 65 proc. Polaków, z czego dwie trzecie planuje wakacje w kraju. Polacy cenią sobie wygodę oraz elastyczną ofertę dopasowaną do swoich potrzeb. Dlatego podczas rezerwacji bezpośrednio na stronach hoteli zwracają dużą uwagę na gwarantowane dodatkowe usługi, takie jak: dostępność animacji dla dzieci, nocleg razem ze swoim pupilem, masaże czy zabiegi pielęgnacyjne. Na podstawie danych, zebranych od regularnie wypoczywających Polaków, zawartych w raporcie „Rezerwuj Sprytnie”, przygotowano listę top 5 istotnych dodatków oferowanych przez polskie hotele. Najbardziej popularnymi są: dostępność parkingu (159 tys. osób), oferta śniadaniowa (95 tys. osób) i obiadokolacji (56 tys. osób), SPA (35 tys. osób) oraz możliwość noclegu razem ze swoim zwierzakiem (28 tys. osób).
Bezpośredni kontakt z hotelem – zawsze na plus
Hotelarze zachęcają: przy bezpośrednim kontakcie z hotelem można te usługi dowolnie łączyć w personalizowane pakiety. W ofertach noclegowych można znaleźć pakiety, w których za psa nic nie zapłacimy i będzie on mile widziany. A w zestawach powitalnych czekają niespodzianki dla pupila, jak np.: miska dla psa lub kota, czy różne przysmaki.
„Wakacje to czas na reset, odskocznia od codziennych obowiązków, czas dla siebie w komfortowych warunkach. Ważne jest więc, by odpoczynek w wymarzonym miejscu skrojony był na miarę naszych indywidualnych potrzeb. Właśnie dlatego warto wiedzieć, że rezerwacja dokonana bezpośrednio na stronie internetowej hotelu gwarantuje nam najlepsze dopasowanie oferty do naszych wymagań. Jeśli na stronie hotelu nie udało się odnaleźć idealnej oferty wówczas warto skontaktować się z hotelem telefonicznie lub mailowo. Nie bójmy się negocjować i pytać o rzeczy, które dadzą nam pełnię relaksu i wytchnienia. Taka rozmowa i dopasowanie oferty do swoich wymagań gwarantuje nam udany i opłacalny wypoczynek” – Elżbieta Lendo, prezes sieci Polskie Hotele Niezależne.
„Hotele, oprócz pobytowych bonusów, często oferują też dodatkowe atrakcje, takie jak animacje dla dzieci, warsztaty plastyczne, wizyty w spa i wiele innych. Dla wielu rodziców ważne jest, by odpoczywając w wymarzonym miejscu nie musieć martwić się organizacją dodatkowych zajęć dla swoich pociech. W wielu miejscach pracownik hotelu zawsze doradzi z jakich atrakcji warto skorzystać na miejscu i gdzie szukać dodatkowych rozrywek turystycznych. Wszystkiego tego możemy się jednak dowiedzieć wyłącznie na stronie www hotelu lub rozmawiając bezpośrednio z recepcją hotelu” – dodaje Elżbieta Lendo.
Profitroom podkreśla, że na stronach internetowych hoteli znajduje się dokładny opis wszystkich dostępnych usług, a także wolnych terminów i cen pobytów. Takie rozwiązanie daje szereg obustronnych korzyści. Przede wszystkim cena podczas bezpośredniej rezerwacji w hotelu często jest niższa, zwłaszcza jeśli planujemy rodzinne wakacje. Na stronie hotelu można znaleźć o wiele więcej niż tylko nocleg ze śniadaniem. To często darmowy parking, dostęp do strefy wellness, dodatkowe posiłki i wiele innych zniżek. Coraz bardziej popularne są też pakiety pobytowe, czyli oferty dopasowane do potrzeb odwiedzających dany hotel gości.
POWIĄZANE WPISY
26 listopada 2025
Polska podsumowuje udział w targach IBTM World 2025 w Barcelonie
Podczas tegorocznych targów IBTM World w Barcelonie Polska zaprezentowała szeroką ofertę…
0 Komentarzy4 Minuty
25 listopada 2025
Ponad 300 tys. biegaczy wzięło udział w Dubai Run 2025
Dubai Run 2025 zgromadził rekordowe 307 tys. uczestników, odnotowując ponad trzykrotny…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
eSky: Podróże zamiast zakupów. Jak wykorzystać okres Black Friday na inwestycję w siebie?
W czasie, gdy sklepy kuszą rekordowymi promocjami, coraz głośniej mówi się o…
0 Komentarzy3 Minuty
12 listopada 2025
Rafał Szmytke dołącza do zarządu Polskiego Holdingu Hotelowego
Polski Holding Hotelowy poinformował, że z dniem 12 listopada 2025 roku do zarządu spółki…
0 Komentarzy1 Minuty
18 października 2025
Dzień Austriackiego Wina
W środę 15 października Advantage Austria wspólnie z Narodowym Biurem Promocji Austrii…
0 Komentarzy1 Minuty
13 października 2025
Ryanair wprowadza płatności Blikiem
Linia lotnicza Ryanair ogłosiła wprowadzenie systemu Blik jako nowej opcji płatności dla…
0 Komentarzy1 Minuty
2 października 2025
Wizz Air ogłasza dni rekrutacyjne w Polsce
Wizz Air zorganizuje w październiku trzy dni otwarte rekrutacji dla personelu…
0 Komentarzy1 Minuty
24 września 2025
SITE Polska ma 10 lat. Dekada działań na rzecz branży MICE
W 2025 roku Stowarzyszenie SITE Polska świętuje dziesięciolecie działalności. Dekadę…
0 Komentarzy2 Minuty
24 września 2025
Uganda chroni goryle górskie. Rainbow umożliwia spotkanie z tymi niezwykłymi zwierzętami
Światowy Dzień Goryla, przypadający 24 września, to okazja do przypomnienia o trudnej…
0 Komentarzy1 Minuty










