ECK i UOKiK przypomną o prawach pasażera. Kampania pojawi się na lotniskach i w środkach transportu
Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) ruszają z kampanią informacyjną, która przypomni, jakie są prawa pasażera w sektorze lotniczym. Kampania, która rozpocznie się 1 lipca, będzie polegała na wyświetlaniu materiałów informacyjnych w wybranych środkach transportu zbiorowego oraz portach lotniczych. Jej celem jest poinformowanie pasażerów o ich uprawnieniach w sytuacjach takich jak opóźnienia, odwołane loty czy problemy z bagażem.
W 2022 roku po bezpłatną i pozasądowo pomoc do Europejskiego Centrum Konsumenckiego zgłosiło się prawie 7 tys. osób, z czego 40 proc. stanowiły zapytania związane z problemami lotniczymi. ECK wspólnie z UOKiK w okresie wakacji dotrą więc do pasażerów z informacjami o przysługujących im prawach.
Od 1 lipca w wybranych pojazdach transportu zbiorowego w Warszawie, Poznaniu i Trójmieście oraz w niektórych portach lotniczych będą wyświetlane materiały informacyjne. Kampania ma za zadanie informować, że w sytuacji opóźnionego i odwołanego lotu lub problemu z bagażem podróżujący mają określone uprawnienia, jak i obowiązki. Wskazuje również miejsce, gdzie pasażerowie mogą uzyskać potrzebne informacje oraz zwrócić się po pomoc w razie trudności w porozumieniu się z zagraniczną linią lotniczą.
Takim punktem jest m.in. działające przy UOKiK Europejskie Centrum Konsumenckie, które pomaga w rozwiązywaniu problemów z zagranicznym przedsiębiorcą z innego kraju UE, a także z Norwegii, Islandii i Wielkiej Brytanii.
Napisanie reklamacji jest proste
Przy okazji kampanii ECK i UOKiK zachęcają do korzystania z bezpłatnych narzędzi, dostępnych na stronie konsument.gov.pl, takich jak zestawienie formularzy skarg wybranych europejskich linii lotniczych, kalkulator praw pasażerów linii lotniczych oraz gotowe szablony reklamacji, które mają ułatwić pasażerom proces dochodzenia swoich praw w przypadku problemów z przewoźnikami lotniczymi.
POWIĄZANE WPISY
14 maja 2024
Praga jest szóstym najpopularniejszym miejscem spotkań na świecie
Według najnowszych danych, czeska stolica poprawiła wyniki rok do roku nie tylko pod…
0 Komentarzy6 Minuty
13 maja 2024
Emirates Group ogłasza rekordowe wyniki za rok finansowy 2023/2024
Grupa Emirates opublikowała sprawozdanie roczne za rok finansowy 202/2024, ustanawiając…
0 Komentarzy7 Minuty
10 maja 2024
Turystyczna współpraca krajów Zatoki Perskiej
Ministrowie z krajów Rady Współpracy Zatoki Perskiej (GCC) omówili przyszłość podróży…
0 Komentarzy3 Minuty
10 maja 2024
Ryanair podpisał umowę partnerską z eSky
eSky jest kolejnym internetowym biurem podróży, które podpisało z Ryanair umowę na…
0 Komentarzy1 Minuty
9 maja 2024
Joanna Czechowska w Polskim Holdingu Hotelowym
Joanna Czechowska z początkiem maja 2024 roku zasiliła szeregi biura komunikacji i PR w…
0 Komentarzy2 Minuty
8 maja 2024
Costa Cruises prezentuje nową usługę w przypadku zagubionego bagażu.
Klienci Costa Cruises korzystający z lotu czarterowego armatora otrzymają pomoc w…
0 Komentarzy1 Minuty
8 maja 2024
Grupa eSky zacieśnia współpracę z PLL LOT
Grupa eSky to pierwszy globalny gracz z branży turystycznej, który bezpośrednio integruje…
0 Komentarzy3 Minuty
7 maja 2024
Pięć lat połączenia Wrocław – Amsterdam. Jubileusz KLM i Portu Lotniczego Wrocław
Królewskie Holenderskie Linie Lotnicze KLM i Port Lotniczy im. Mikołaja Kopernika we…
0 Komentarzy3 Minuty
6 maja 2024
Polskie Linie Lotnicze LOT prezentują nową odsłonę kampanii „Ważne, z kim podróżujesz”
1 maja 2024 roku wystartowała druga odsłona kampanii wizerunkowej narodowego przewoźnika…
0 Komentarzy2 Minuty