100 urodziny Hiltona
100 lat temu – 31 maja 1919 roku – Conrad Hilton kupił swój pierwszy hotel. Zlokalizowany w Cisco w Texasie 40-pokojowy Mobley dał początek hotelowemu imperium, które dziś obejmuje 5750 obiektów i 17 marek w 113 krajach.
Mobley Hotel był dla Conrada Hiltona zakupem dość przypadkowym – do Cisco, będącego wówczas stolicą boomu naftowego, wybrał się, by kupić bank. Zbyt wysoka cena odstraszyła jednak przedsiębiorcę, który kapitał postanowił zainwestować w lokalny hotel. Decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę, gdyż miasto było wręcz oblężone przez szukających szczęścia przyjezdnych pracowników.
Idąc za ciosem Hilton kupował i budował hotele w całym Teksasie, m.in. w Dallas czy El Paso. Następnie w 1939 roku rozszerzył działalność na teren Nowego Meksyku, a później Kalifornii, Chicago i Nowego Jorku. W latach 50. i 60. globalna ekspansja Hilton Hotels ułatwiła Amerykanom zagraniczne podróże zarówno turystyczne, jak i te w interesach.
Ideą biznesmena było stworzenie dla gości odwiedzających hotele Hilton czegoś więcej niż tylko wygodnego miejsca do spania.
To dlatego od 100 lat misją wszystkich marek skupionych pod szyldem Hiltona (a są wśród nich m.in: Waldorf Astoria, Double Tree by Hilton czy Hampton by Hilton) jest bycie najbardziej gościnną firmą na świecie. Od 1919 r. hotele skupione pod szyldem Hilton gościły ponad 3 miliardy gości i zatrudniły blisko 10 milionów pracowników.
Z okazji 100-lecia marki Chip Heath – jeden z najpopularniejszych profesorów uniwersytetu Stanford Business, wraz z Karlą Starr zbadali wpływ, jaki globalna marka miała na świat. Nazwali go The Hilton Effect. Dzięki obszernym, niezależnym badaniom i pogłębionym wywiadom Heath i Starr wskazali trzy obszary, definiujące według nich efekt Hiltona:
– Wpływ na gości – hotelowa sieć nie tylko widocznie ułatwiła podróżowanie, lecz także wyznaczała standardy i poszerzała horyzonty w branży. Przykład? To właśnie Hilton stworzył nowoczesny sektor podróży służbowych. Jego firma była pierwszą w branży hotelarskiej, która kompleksowo zaspokajała potrzeby osób podróżujących w interesach, tak aby mogli skupić swój czas i energię na najważniejszym spotkaniu lub negocjacjach, a nie na wyzwaniach związanych z nawigacją w nieznanym miejscu. Od początku istnienia marka wprowadziła liczne innowacje zwiększające komfort i wygodę wszystkich gości.
– Wpływ na członków zespołu – Hilton wpływał też przez lata na swoich pracowników. Rozwijał w nich silnego ducha przedsiębiorczości i dbał o szerokie możliwości rozwoju zawodowego.
– Wpływ na społeczności i gospodarki – rozwój sieci hoteli Hilton splatał się z historią, zmianami gospodarczymi i infrastrukturalnymi w różnych krajach, na wszystkich kontynentach. Marka aktywnie i mądrze wspierała rozwój społeczności, w których funkcjonował np. budując drogi, aby rozwijać odległe obszary Nigerii, przekształcając panoramę Londynu, ożywiając opuszczone doki w Buenos Aires czy pomagając Sri Lance przetrwać i rozwijać się podczas wojny domowej.
POWIĄZANE WPISY
18 marca 2025
IGHP: luty z dobrą frekwencją
Lutowe wyniki w hotelach były dobre – lepsze niż w styczniu i wyższe niż rok temu o tej…
0 Komentarzy5 Minuty
12 marca 2025
Julien Mattei nowym dyrektorem ds. inwestycji w a&o Hostels
Julien Mattei objął stanowisko dyrektora ds. inwestycji w a&o Hostels. Doświadczony…
0 Komentarzy2 Minuty
11 marca 2025
Nowe hotele Novotel: otwarcia na Malcie i w Chorwacji w 2025 roku
Novotel zapowiedział otwarcia hoteli w Hiszpanii, Francji i Niemczech oraz debiuty na…
0 Komentarzy4 Minuty
4 marca 2025
Joanna Ostrowska nową dyrektorką Hotelu Bellotto
Pięciogwiazdkowy Hotel Bellotto ma nową dyrektor – Joannę Ostrowską. Wcześniej pełniła…
0 Komentarzy2 Minuty
3 marca 2025
Rośnie zainteresowanie Bałtykiem poza sezonem
Sezon zimowy nad Bałtykiem staje się coraz bardziej atrakcyjny dla turystów. Zloty…
0 Komentarzy4 Minuty
3 marca 2025
Mövenpick debiutuje we Wrocławiu
Marka Mövenpick, należąca do grupy Accor, ogłasza otwarcie nowego obiektu w Polsce.…
0 Komentarzy2 Minuty
24 lutego 2025
Accor świętuje kolejny rekord. Najwyższe przychody i EBITDA w historii grupy
Accor odnotował kolejny rekordowy rok, z przychodem w wysokości 5 606 mln euro i…
0 Komentarzy2 Minuty
21 lutego 2025
IGHP: styczeń z niższym obłożeniem niż rok temu
Obłożenie hoteli w styczniu br. było słabsze od uzyskanego rok wcześniej. Za sprawą…
0 Komentarzy7 Minuty
20 lutego 2025
Marriott International wprowadza JW Marriott do Polski. Pierwszy hotel powstanie w Krakowie
Marriott International ogłosił podpisanie umowy z J.W. Construction na wprowadzenie marki…
0 Komentarzy2 Minuty