Wzrost liczby klientów kupujących ofertę Lato o ponad 14 proc.
Liczba klientów w ostatnim tygodniu wzrosła w porównaniu z analogicznym okresem roku 2013 o 16,9 proc., rezerwacji zaś o 19,3 proc. Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MerlinX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że w biurach podróży – w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, zanotowano wzrost liczby klientów kupujących ofertę Lato 2014 o 14,3 proc., zaś klientów kupujących końcówkę oferty zimowej aż o 78,3 proc.
W omawianym tygodniu zanotowano wzrost w stosunku do sprzedaży w roku 2013 w wyjazdach samolotowych – o 21,9 proc., oraz w wycieczkach typu autokar + hotel – o 14 proc., zaś wyjazdy z dojazdem własnym zmalały o – 14,8 proc
Imprezy samolotowe w tym tygodniu stanowiły wciąż prawie 90 proc. (84,6 proc.) sprzedaży, z dojazdem własnym – 9 proc. a autokarowe – 6,4 proc.
Jeśli chodzi o kierunki, które cieszyły się wśród Polaków największym zainteresowaniem, to ostatnim tygodniu, w pierwszej dziesiątce – jedna zmiana: Cypr na dziesiątym miejscu zastąpiła po raz pierwszy pojawiająca się w pierwszej dysze Francja. Liderem wciąż jest Grecja której udział w sprzedaży wyniósł 23,9 proc., na pozostałych pozycjach uplasowały się zaś: Egipt (14,2 proc.), Turcja (13,7 proc.), Hiszpania (10,1 proc.), Tunezja (5,3 proc.), Bułgaria (4,8 proc.), Włochy (3,2 proc.), Maroko (2,2 proc.), Chorwacja (2 proc.) oraz Francja (1,2 proc.).
Jeśli chodzi o najczęściej wybierane przez klientów docelowe lotniska, to znowu pierwszą dziesiątkę zdominowała Grecja (5 lotnisk). Miejsca na podium kolejny raz zajęły : turecka Antalya oraz grecki Heraklion i egipska Hurgahda.
Najmniej tygodniowe pobyty kosztują w Egipcie – Sharm El Sheik (1931 zł) i w Bułgarii – Burgas (1959 zł). Najdrożej jest na Rodos (2660 zł) i na Kos (2677 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży w ostatnich czterech tygodniach, to Raport PZOT pokazuje, że w ostatnich czterech tygodniach osiągnęła ona wzrost o 20,8 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2013.
Najbardziej w ostatnich czterech tygodniach wzrosła sprzedaż wyjazdów samolotowych (26,9 proc. w stosunku do analogicznego miesiącu rok temu). Wyjazdy bus + hotel wzrosły w tym czasie o 6 proc. a wyjazdy z dojazdem własnym zmalały o – 13,4 proc.
Od rozpoczęcia sprzedaży wyjazdów zimowych liczba klientów wzrosła o 22,5 proc. zaś od rozpoczęcia sprzedaży Lata 2014 liczba klientów wzrosła o 42 proc. Wycieczek samolotowych na Lato 2014 sprzedano aż o 87,1 proc. więcej niż rok temu.
Jeśli chodzi o porównanie najpopularniejszych krajów i kierunków w obecnym sezonie i poprzednim, to na pierwszym miejscu wciąż jest Grecja (18,8 proc. udziału w rynku i 62,7 proc. wzrost w stosunku do roku ubiegłego). Dalej zaś: Egipt (odpowiednio: 14,5 proc. i 7 proc.), Turcja (13,9 proc. i 33,2 proc.), Hiszpania (11,7 proc. i 27,6 proc.) i Włochy (4,1 proc. i – 13,5 proc.). Znajdujące się na 8. pozycji Maroko ma co prawda wciąż tylko 2,3 proc. udziału w rynku, ale odnotowało bardzo wysoki wzrost w stosunku do roku ubiegłego, aż o 149,1 proc., zaś znajdująca się na 20 miejscu Albania zanotowała wzrost aż o 170,7 proc.
Jeśli chodzi o kierunki to największy wzrost, zanotował Agadir (+168,2 proc.), następne jest Korfu (+100,4).
POWIĄZANE WPISY
28 marca 2024
Nad Como zakończyły się targi BILNI 2024
W niedzielę zakończył workshop BILNI 2024, jedna z największych imprez poświęconych…
0 Komentarzy2 Minuty
28 marca 2024
Rekordowy wzrost liczby polskich turystów w Niemczech. Ponad 4,1 mln noclegów w 2023 roku
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) uważa, że turystyka przyjazdowa jest na dobrej drodze…
0 Komentarzy4 Minuty
28 marca 2024
Ponad 50-proc. wzrost, dominacja Egiptu. Fly.pl podsumował zimę
Sezon Zima 2023/2024 dobiega końca. Z pierwszych podsumowań branży turystycznej wynika,…
0 Komentarzy6 Minuty
26 marca 2024
Travelplanet.pl rozwija sprzedaż w kanale franczyzowym. Podsumowanie roku i nagrody dla najlepszych na gali Top of the Top 2023
Partnerzy franczyzowi Travelplanet.pl w 2023 roku zwiększyli swe przychody o 43 proc.…
0 Komentarzy3 Minuty
25 marca 2024
Otwarcie 300. salonu Wakacje.pl
Wakacje.pl uruchomił 300. salon sprzedaży w Swadzimiu koło Poznania. W wydarzeniu udział…
0 Komentarzy4 Minuty
25 marca 2024
Itaka zwycięzcą Mobile Trends Awards 2024
Mobile Trends Awards przyznawane są od 13 lat i trafiają do firm, których projekty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 marca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych idą systematycznie w górę
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 marca 2024
Itaka startuje ze sprzedażą sezonu zima 2025. W ofercie egzotyczna nowość
Hasłem O! Zima 24/25 Itaka rozpoczyna sprzedaż kolejnego sezonu. Na start przygotowano…
0 Komentarzy5 Minuty
22 marca 2024
One Event zaprezentował się w Warszawie
Około 40 przedstawicieli biur podróży i agencji MICE poznało ofertę One Event na…
0 Komentarzy1 Minuty