Wydarzenia pomagają w promocji miast

Drugiego dnia imprezy Meetings Week Poland odbywającej się na Stadionie Narodowym w Warszawie, tematem wiodącym był event, jako narzędzie marketingowe.
Najciekawszy tego dnia był panel dyskusyjny o długim dość tytule-temacie „Event jako narzędzie marketingowe do budowania silnej marki miejsca, która przyciąga turystów, inwestorów oraz przyczynia się do rozwoju eksportu”.
Wszyscy zgromadzeni oczywiście mieli świadomość i wiedzę, że wielkie wydarzenia mogą odgrywać wielką rolę w budowaniu marki miejsca lub w jej umacnianiu. Niezależnie od tego czy jest to cykliczny festiwal, turniej czy mistrzostwa, wszystkie te imprezy odpowiedni zorganizowane i rozreklamowane mogą przynieść wszystkim skupionym wokół niego konkretne zyski.
Bardzo ciekawie o sowich doświadczeniach wypowiadali się m.in.: Łukasz Napora – dyrektor marketingu i rzecznik prasowy Audioriver, organizator imprezy w Płocku powiedział m.in. „Organizujemy imprezę, która promuje miasto w Polsce i zagranicą, o której mówią media, której uczestnicy wydają spore sumy w lokalach i sklepach miejskich. Wszyscy o tym wiemy, choć niestety nie ma rzetelnych badań na ten temat. Byłoby świetnie, gdyby płoccy urzędnicy zlecili takowe, bo i dla nas i dla miasta byłyby to wyraźne informacje, jakie są zyski z Audioriver i co można poprawić w przyszłości. Ale festiwale to nie wszystko – uważam, że dotacje publiczne powinny być także przeznaczane na mniejsze i mniej spektakularne wydarzenia. Takie, które dzieją się niemalże na co dzień i stale rozwijają ofertę kulturalną miejsc.”
Izabela Stelmańska, z urzędu marszałkowskiego województwa mazowieckiego podkreśliła, ze opracowano właśnie metodologię badań, jak, które działania poprawiają wizerunek województwa, w jakie działania się warto angażować i jakie wymierne korzyści dane imprezy przynoszą.
Kamil Sapeta, manager ds. rozwoju Grupy Anders opowiedział o doświadczeniach związanych z organizacją Mistrzostw Świata w piłce siatkowej Plażowej w Starych Jabłonkach – wsi liczącej 800 mieszkańców. Podkreślił, że sprawna współpraca organizatorów, partnerów biznesowych, mediów, sprawiła, że o wydarzeniu i miejscu, gdzie się odbywało mówiło się często i gęsto.
Adam Hajduga kierownik referatupromocji dziedzictwa industrialnego z wielkim zaangażowaniem i werwą opowiedział o Industriadzie – wyjątkowej imprezie odbywającej się na Śląsku, która organizowana jest przy zaangażowaniu władz samorządowych i partnerów prywatnych i państwowych Zwrócił uwagę, że niezdrowa jest sytuacja, kiedy impreza wpisana w plany na kilka lat do przodu, może wypaść z kalendarza za sprawą jednostkowej decyzji polityka. Bez pieniędzy samorządowych nie ma mowy o kontynuacji niektórych imprez.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Mazowsze pełne legend – odkryj trzy zamki, które pokochają dzieci
Mazowsze skrywa wiele miejsc owianych fascynującymi legendami, które potrafią pobudzić…
0 Komentarzy6 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
4 grudnia 2025
Nowy Targ – stolica Podhala pełna atrakcji
Nowy Targ to górska stolica Podhala, malowniczo położona nad Białym i Czarnym Dunajcem. Z…
0 Komentarzy4 Minuty
3 grudnia 2025
Mazowieckie city breaks – odkryj Radom, Płock, Siedlce i Żyrardów
Jesień i zima to idealny moment, aby spojrzeć na Mazowsze z innej, mniej oczywistej…
0 Komentarzy8 Minuty
28 listopada 2025
Magdalena Krucz rekomendowana na prezeskę POT
Proces wyboru nowego prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej wciąż trwa, a branża…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Niemcy częściej wybierają Polskę. Dane DRV wskazują na wyraźny wzrost zainteresowania
Niemieccy turyści coraz częściej wybierają Polskę jako cel podróży. Dane Deutscher…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Opole zapowiada świąteczny jarmark i nowe atrakcje
Tegoroczny Jarmark Bożonarodzeniowy w Opolu wystartuje 28 listopada i potrwa do 23…
0 Komentarzy1 Minuty
25 listopada 2025
Kasina Ski&Bike otwiera sezon narciarski
Kasina Ski&Bike jako pierwszy ośrodek Grupy Pingwina rozpoczęła sezon narciarski,…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dolnośląska Organizacja Turystyczna prezentuje nowy spot – Dolny Śląsk Travel
Dolnośląska Organizacja Turystyczna zaprezentowała nowy spot promocyjny „Dolny Śląsk…
0 Komentarzy2 Minuty










