Wrocław coraz popularniejszą destynacją turystyczną. Miliony odwiedzających w 2023 roku
Wrocław odnotował blisko 7 proc. wzrost liczby turystów korzystających z bazy noclegowej w porównaniu do roku poprzedniego, czym niemal zrównał się z wynikiem z 2018 roku. Wczoraj (19 marca) w Muzeum Pana Tadeusza przedstawiono badania branży turystycznej i podsumowano turystykę we Wrocławiu za 2023 rok.
W 2023 roku Wrocław odwiedziło o wiele więcej turystów niż w 2022. Szczególnie grudzień okazał się miesiącem, w którym liczba turystów korzystających z wrocławskiej bazy noclegowej była najwyższa w historii, głównie za sprawą Jarmarku Bożonarodzeniowego. W tym czasie z wrocławskiej bazy noclegowej skorzystało 115 tys. gości. Ponadto odsetek turystów zagranicznych wzrósł do 26 proc., co jest wynikiem lepszym od średniej krajowej (21 proc.). Turystyka krajowa również utrzymuje mocną pozycję, będąc tylko o 2 proc. niższą niż w rekordowym 2019 roku.
„Nieprzerwanie dążymy do umacniania swojej pozycji jako kluczowego centrum kultury, nauki i turystyki, nie tylko w Polsce, ale i w Europie. Wzrost liczby turystów, zwłaszcza w kontekście trudnych ostatnich lat, jest dowodem na atrakcyjność i otwartość naszego miasta. Jesteśmy dumni, że Wrocław cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem i wierzymy, że nadchodzące lata przyniosą kolejne rekordy” – powiedział Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.
„Nasze strategie promocyjne i ciężka praca nad poprawą oferty turystycznej miasta przynoszą efekty. Szczególnie cieszy nas wzrost liczby turystów zagranicznych, co świadczy o międzynarodowym uznaniu dla Wrocławia jako miejsca przyjaznego, pełnego kultury i historii. Nie spoczywamy jednak na laurach i planujemy dalsze działania, które jeszcze bardziej zwiększą atrakcyjność Wrocławia” – dodawał Alfred Wagner – prezes Wrocławskiej Organizacji Turystycznej.
Największe atrakcje turystyczne Wrocławia biją rekordy popularności
Wrocławskie zoo, cieszące się nieustającym zainteresowaniem, odwiedziło w 2023 roku o 7 proc. więcej gości niż w roku ubiegłym – łącznie 1,7 mln osób, a liczba ta jest również o 15 proc. większa niż w 2019 roku. Panorama Racławicka doświadczyła spektakularnego wzrostu popularności, z 43 proc. wzrostem liczby odwiedzających w porównaniu do 2022 roku, przewyższając także poziom z 2019 roku. Z kolei ponad 2 mln gości odwiedziło w 2023 roku wrocławski Aquapark, który cieszył się jeszcze większą popularnością, niż w 2022.
Hydropolis (400 tys. osób) oraz Kolejkowo (230 tys. osób) również odnotowały wzrost liczby gości. Łączna liczba turystów odwiedzających główne atrakcje Wrocławia w 2023 roku (zoo, Panorama Racławicka, Kolejkowo i Hydropolis) wyniosła ponad 2,6 miliona turystów.
Wzrost ruchu lotniczego
O dużej atrakcyjności Wrocławia jako kierunku turystycznego świadczą również liczby Wrocławskiego Portu Lotniczego. W zeszłym roku uruchomiono kolejne połączenia lotnicze, m.in. do Seulu oraz Valencii. Port Lotniczy Wrocław zakończył 2023 rok z najwyższą w historii liczbą obsłużonych podróżnych. Rekordowe wyniki w każdym kolejnym miesiącu złożyły się łącznie na 3,9 mln pasażerów.
Co więcej, liczba pasażerów przylatujących na wrocławskie lotnisko w 2023 roku wzrosła o 36 proc. w stosunku do 2022 roku, co jest najlepszym wynikiem od ostatnich czterech lat. Szczególnie lipiec i sierpień przyciągnęły najwięcej pasażerów, potwierdzając Wrocław jako atrakcyjne miejsce nie tylko dla turystów krajowych, ale i zagranicznych.
Wyzwania i perspektywy
Mimo że rynek turystyczny Wrocławia intensywnie się rozwija, miasto stoi przed wyzwaniem pełnego odzyskania poziomu turystów zagranicznych sprzed pandemii. Jednakże dynamiczny wzrost w różnych segmentach turystyki oraz rosnąca popularność kluczowych atrakcji dają silne podstawy do optymizmu.
Wrocław, rywalizując z Gdańskiem (4,1 mln turystów w 2023 roku) o pozycję trzeciej najpopularniejszego kierunku turystycznego w Polsce, po Warszawie (10 mln turystów w 2023 roku) i Krakowie (9,4 mln turystów w 2023 roku), kontynuuje swoje działania promocyjne i inwestycje w infrastrukturę turystyczną. Miasto zaprasza wszystkich, by doświadczyć jego unikalnego charakteru, bogatej historii, kultury oraz niepowtarzalnych atrakcji, które razem tworzą niezapomnianą ofertę dla odwiedzających z kraju i całego świata. W zeszłym roku miasto przygotowało wyjątkową kampanię „Wrocław Miasto Przygody” skierowaną do krajowych i zagranicznych turystów, w której udział wziął m.in.: słynny aktor Daniel Olbrychski. W zeszłym miesiącu spot promujący kampanię został nagrodzony na prestiżowym festiwalu w Warszawie w kategorii najlepszy spot turystyczny.
POWIĄZANE WPISY
23 kwietnia 2024
Majówka last minute: rekordowy wzrost wyjazdów i duże zainteresowanie pięciogwiazdkowymi hotelami
Rezerwacji na tegoroczną majówkę na dwa tygodnie przed jej rozpoczęciem jest już więcej…
0 Komentarzy6 Minuty
14 kwietnia 2024
Nie żyje Alina Dybaś – Grabowska
Z głębokim żalem zawiadamiamy, że w dniu 13.04.2024 roku po krótkiej walce z chorobą,…
0 Komentarzy1 Minuty
9 kwietnia 2024
Ryanair: nowe zasady współpracy z partnerami. Touroperatorzy nie muszą się martwić o zwrot w razie odwołania lotu
Trwają negocjacje Ryanaira w sprawie współpracy z kolejnymi partnerami branżowymi. Jak…
0 Komentarzy9 Minuty
25 marca 2024
POT ogłasza konkurs na nowych dyrektorów ZOPOT w Berlinie i Tokio
Polska Organizacja Turystyczna ogłosiła konkurs na stanowisko Dyrektora Zagranicznego…
1 Komentarz4 Minuty
8 marca 2024
Tbo.com nowym członkiem Polskiej Izby Turystyki
8 lutego firma Tek Travels DMCC znana pod marką tbo.com została członkiem Polskiej Izby…
0 Komentarzy2 Minuty
29 lutego 2024
Ryanair ogłasza rekordowy letni rozkład lotów z Krakowa
11 zbazowanych samolotów i 4 nowe trasy w nowym rozkładzie lotów Ryanair na Lato’24 z…
0 Komentarzy1 Minuty
29 lutego 2024
W ubiegłym roku Flix osiągnął rekordowe przychody w wysokości 2 miliardów euro.
Flix ogłosił wstępne wyniki za 2023 rok. Firma odnotowała 30 proc. wzrost przychodów i…
0 Komentarzy3 Minuty
22 lutego 2024
SITE Poland podsumowuje program ,,Young Leaders”
Stowarzyszenie SITE Poland, zrzeszające profesjonalistów z branży incentive, zakończyło…
0 Komentarzy3 Minuty
22 lutego 2024
„Zakładamy, że rok 2024 skończymy, przekraczając liczbę 4 mln pasażerów”
O roli portów regionalnych w ruchu turystycznym i planach modernizacji wrocławskiego…
0 Komentarzy7 Minuty