Wizz Air kolejny raz osiąga najniższy wynik w zakresie emisji dwutlenku węgla

Wizz Air poinformował, że średnia emisja dwutlenku węgla w 2023 wyniosła 51,5 grama na pasażera/km, czyli o 6,8 proc. mniej niż w 2022 roku. Stanowi to najniższy w historii średni roczny wynik linii w zakresie intensywności emisji, odnotowany w ciągu jednego roku kalendarzowego.
W lutym 2023 Wizz Air osiągnął najniższy w historii odnotowany poziom emisji dwutlenku węgla na pasażera/km w ciągu jednego miesiąca, który wyniósł 48,9 grama, co oznacza redukcję o 8,3 proc. w porównaniu z tym samym miesiącem 2022 roku.
Wizz Air zobowiązał się do dalszego zmniejszenia intensywności emisji CO2 o 25 proc. do roku 2030. Integralnym elementem strategii zrównoważonego rozwoju linii jest odnowa floty. Wizz Air stale rozwija swoją flotę, zastępując starsze samoloty najnowszymi technologicznie maszynami, dodając do floty 32 nowe i najbardziej ekologiczne samoloty Airbus A321neo w 2023 roku. Obecnie linia posiada w użyciu 195 samolotów typu Airbus o średnim wieku 4,3 roku.
W ramach strategii zrównoważonego rozwoju Wizz Air w 2023 roku nawiązał współpracę z dwoma producentami zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF): Neste i Cepsa. Aby wesprzeć rozwój SAF, linia dokonała pierwszej inwestycji kapitałowej o wartości 5 mln funtów w Firefly Green Fuels, brytyjską firmę zajmującą się biopaliwami oraz wzięła udział w inwestycji o wartości 50 mln dolarów w amerykański start-up SAF CleanJoule. W maju 2023 roku Wizz Air jako pierwsza linia lotnicza na Węgrzech przeprowadziła komercyjne testy dostaw SAF wspólnie z MOL, obsługując pięć lotów z lotniska w Budapeszcie z dodatkiem 35 proc. SAF.
W 2023 Wizz Air rozpoczął wraz z Aviation Services w pełni elektryczny proces turnaround na lotnisku Fiumicino w Rzymie i z firmą Menzies Aviation na lotnisku w Budapeszcie, wspierając dalsze działania branży lotniczej mające na celu zaradzenie obecnym zmianom klimatycznym. Inicjatywy te pozwalają na redukcję emisji CO2 z procesu obsługi naziemnej nawet o 80-85 proc. w przeliczeniu na samolot w porównaniu z użytkowaniem sprzętu napędzanego silnikiem Diesla.
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2025
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rozkład lotów na lato 2026
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rekordowy rozkład lotów na lato 2026,…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
TAP Air Portugal rozszerza program NDC i podpisuje nową umowę z Amadeus
TAP Air Portugal ogłosił rozwój programu NDC dzięki podpisaniu nowej umowy z Amadeus oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
PLL LOT uruchamia świąteczny kalendarz adwentowy z codziennymi promocjami
Polskie Linie Lotnicze LOT uruchomiły świąteczną akcję promocyjną inspirowaną kalendarzem…
0 Komentarzy1 Minuty
1 grudnia 2025
Wizz Air otworzył szóstą bazę operacyjną w Polsce. 11 nowych tras z Lotniska Warszawa-Modlin
Dziś, 1 grudnia 2025 roku, linia lotnicza Wizz Air uruchomiła bazę operacyjną na Lotnisku…
0 Komentarzy2 Minuty
1 grudnia 2025
Zielona Góra-Babimost ma nową halę Non-Schengen
Lotnisko Zielona Góra-Babimost zakończyło kluczowy etap modernizacji, obejmujący m.in.…
0 Komentarzy1 Minuty
1 grudnia 2025
Enter Air i Coral Travel z nową umową czarterową na sezon 2026/2027
Enter Air podpisał z Coral Travel Poland umowę czarteru obejmującą współpracę w sezonie…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Ryanair ogłasza ofertę Black Friday: drugi bilet za połowę ceny
Ryanair uruchomił wyprzedaż z okazji Black Friday, oferując promocję „drugi bilet za pół…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2025
Enter Air podsumowuje III kwartał 2025 roku
Przychody Enter Air po trzech kwartałach 2025 roku osiągnęły 2 422,8 mln zł, a EBITDA…
0 Komentarzy3 Minuty
28 listopada 2025
PLL LOT uruchomiły nowe połączenie z Warszawy do Rovaniemi
PLL LOT uruchomiły nowe sezonowe połączenie z Warszawy do Rovaniemi w północnej…
0 Komentarzy2 Minuty










[…] Wizz Air kolejny raz osiąga najniższy wynik w zakresie emisji dwutlenku węgla […]