Wizz Air inwestuje 14 mld euro w transformację. „Liczy się pasażer”

Wizz Air wprowadza nowy plan transformacji operacyjnej pod nazwą „Customer First – klient na pierwszym miejscu”. Inicjatywa ta jest elementem planu rozwoju, którego celem jest skoncentrowanie całej działalności Wizz Air wokół potrzeb pasażera. W najbliższych trzech latach linia lotnicza zamierza zainwestować 14 mld euro w udoskonalenie wszystkich obszarów kontaktu z klientem.
W ramach planu Kompas Customer First, Wizz Air zapowiada wdrożenie nowoczesnych rozwiązań technologicznych, zwiększenie niezawodności operacyjnej oraz podniesienie poziomu obsługi klienta. Celem transformacji jest ukształtowanie nowego modelu podejmowania decyzji, który będzie oparty na potrzebach i doświadczeniach pasażerów.
„Dziś rozpoczynamy nowy rozdział, wprowadzając Kompas Customer First – symbol naszego zaangażowania w stawianie pasażerów na pierwszym miejscu. To nie tylko ramowy plan, ale zmiana w sposobie myślenia, działania i dostarczania usług w całym przedsiębiorstwie. Każda decyzja, którą podejmujemy, będzie teraz kierowana potrzebami naszych klientów. Produkt, cena, usługi i komunikacja to obszary, w których nasi pasażerowie poczują najbardziej tę różnicę. Nie tylko poprawiamy, ale także wprowadzamy innowacje, inwestujemy i transformujemy doświadczenie podróży” – powiedziała Yvonne Moynihan, corporate and ESG officer w Wizz Air.
Customer First – cztery filary strategii Wizz Air
Nowa inicjatywa opiera się na czterech głównych filarach:
- produkt
Wizz Air planuje rozwój floty poprzez zamówienie ponad 300 nowych samolotów, w tym Airbusów A321 XLR z nowoczesnymi kabinami Airspace. Celem jest posiadanie jednej z najmłodszych i najbardziej energooszczędnych flot lotniczych w branży. Strategia ekspansji obejmuje nowe kierunki w Europie, Afryce, Azji Środkowej, Azji Wschodniej oraz na Bliskim Wschodzie. Dzięki pełnej cyfryzacji procesów, pasażerowie mają mieć zapewnioną płynną podróż, od momentu rezerwacji po wejście na pokład.
- cena
Model niskokosztowy pozostaje fundamentem strategii cenowej Wizz Air. Linia podejmuje działania, aby zapewnić przejrzystość cen oraz eliminację ukrytych opłat. Dodatkowe oszczędności mają być dostępne dzięki programom lojalnościowym, takim jak WIZZ Discount Club oraz inteligentne karty członkowskie.
- usługi
Priorytetem dla Wizz Air jest punktualność i odporność operacyjna. Linia wdraża technologie oparte na sztucznej inteligencji w centrum kontroli operacji, aby ograniczyć liczbę opóźnień i odwołań lotów. W przypadku zakłóceń, wsparcie zapewnia wirtualny asystent Amelia. Proces rozpatrywania roszczeń oraz zwrotów kosztów został zoptymalizowany z deklaracją wypłat w ciągu 24 godzin oraz rozpatrzenia roszczeń w siedem dni.
- komunikacja
Wizz Air modernizuje kanały kontaktu z klientem. Likwidacja numeru infolinii premium oraz skrócenie czasu oczekiwania do około jednej minuty to jeden z elementów zmian. Nowa funkcja MyJourney w aplikacji mobilnej, planowana na lato 2025, umożliwi pasażerom dostęp do informacji w czasie rzeczywistym. Komunikaty mają być przesyłane błyskawicznie przez aplikację, e-mail lub SMS. Linia deklaruje przejrzystość polityk oraz ciągłą dostępność wsparcia, zarówno online, jak i w trakcie podróży.
Więcej informacji na temat Kompas Customer First znajduje się na stronie przewoźnika.
POWIĄZANE WPISY
13 maja 2025
Polacy spędzili majówkę 2025 w kraju. Królowały góry i aktywny wypoczynek
Z danych Polskiej Organizacji Turystycznej wynika, że 43 proc. Polaków planowało krótki…
0 Komentarzy3 Minuty
13 maja 2025
TBO.com wprowadza AI Smart Search dla agentów turystycznych
TBO.com, globalna platforma B2B dla branży turystycznej, informuje o wprowadzeniu nowej…
0 Komentarzy1 Minuty
12 maja 2025
Sopot dla każdego i przez cały rok. Sukces kampanii „See you in Sopot”
Sopot i Sopocka Organizacja Turystyczna zakończyły pierwszą odsłonę kampanii „Widzimy się…
0 Komentarzy2 Minuty
12 maja 2025
DOT uruchomiła nową wersję portalu dolnyslask.travel
Dolnośląska Organizacja Turystyczna zakończyła modernizację portalu turystycznego…
0 Komentarzy1 Minuty
12 maja 2025
Polski design w europejskim wydaniu. Nowe wnętrza hotelu Mercure Tallinn
Hotel Mercure Tallinn zyskał nowe wnętrza, zaprojektowane przez warszawskie Aure Studio…
0 Komentarzy2 Minuty
12 maja 2025
Paul Schwaiger nowym CCO w Corendon Airlines
Doświadczony menedżer lotniczy Paul Schwaiger objął stanowisko Chief Commercial Officer w…
0 Komentarzy1 Minuty
12 maja 2025
Katowice i Reggio Calabria zacieśniają współpracę gospodarczą i turystyczną
Miasto Reggio Calabria zaprezentowało w Katowicach ofertę turystyczną swojego regionu…
0 Komentarzy3 Minuty
8 maja 2025
TFG: ponad 2,3 mln turystów w biurach podróży w I kwartale 2025 roku
W pierwszym kwartale 2025 roku liczba osób, które zdecydowały się na zakup zorganizowanej…
0 Komentarzy2 Minuty
8 maja 2025
Paszport tymczasowy od ręki na lotnisku we Wrocławiu
Port Lotniczy Wrocław dołączył do grona lotnisk, na których działa punkt paszportowy…
0 Komentarzy2 Minuty
7 maja 2025
Jakie dokumenty są potrzebne, żeby wynająć samochód?
Wynajem samochodu cieszy się sporym zainteresowaniem zarówno w gronie miłośników…
0 Komentarzy4 Minuty