Wina i wirtualne zwiedzanie na mołdawskim stoisku na TT Warsaw

ANTRIM

Mołdawia po raz kolejny będzie promować się podczas Targów TT Warsaw. Za sprawą wirtualnej rzeczywistości będzie można obejrzeć zapierające dech w piersiach miejsca, zapoznać się z mołdawską gościnnością i spróbować legendarnych win. To wszystko na narodowym stoisku C10 w Sali Marmurowej Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.

Mołdawia jest coraz bardziej rozpoznawalna nad Wisłą i coraz częściej odwiedzana przez turystów z całego świata. Dla miłośników win, smakoszy, fanów kultury, podróżników oraz dziennikarzy, to kierunek podróży, który oferuje unikalne przeżycia, a także ucieczkę od zatłoczonych i przewidywalnych miejsc. Mołdawia nazwana na portalu Vogue.com „winnym kierunkiem wartym uwagi właśnie teraz” może pochwalić się liczbą 71 300 gości, którzy odwiedzili ten kraj w pierwszej połowie br., co dało 12 proc. wzrost w stosunku do analogicznego okresu w 2017 roku.

Turystyka winna w rozkwicie

Pierwszym skojarzeniem na hasło „Mołdawia”, jakie większości przychodzi do głowy, są wina. Nic w tym dziwnego biorąc pod uwagę, że kraj ten jest jednym z 20 największych producentów na świecie. Mołdawskie tradycje winiarskie sięgają XV wieku, a Narodowy Dzień Wina obchodzony w pierwszy weekend października to jedno z najważniejszych wydarzeń. W tym roku wzięło w nim udział ponad 120 000 osób, w tym goście z zagranicy.

Na targach TT Warsaw obecni będą przedstawiciele słynnej Winiarni Cricova, znanej z gigantycznego podziemnego labiryntu ulic i wspaniałej Narodowej Kolekcji Win. Nie zabraknie także najstarszej mołdawskiej winiarni Chateau Purcari, założonej w 1827 roku oraz Asconi, rodzinnej firmy zlokalizowanej niedaleko Kiszyniowa, w której już niebawem będzie można skorzystać z zakwaterowania stylizowanego na rustykalne.

Biura podróży poszukiwane

Na stoisku Mołdawii do rozmów będą gotowi reprezentanci lokalnych biur podróży, którzy są w stanie zorganizować każdy rodzaj wycieczki: od klasycznych programów krajoznawczych, przez objazdy szlakami najciekawszych winnic i winiarni, po propozycje bazujące na turystyce aktywnej. Na targach obecne będą następujące firmy: Tatra-Bis, Corina Travel, Enjoy Moldova by Solei Tourism, Go Adventure i Visit Moldova. Jak mówi Emilian Dzugas, prezes Narodowego Stowarzyszenia Turystyki Przyjazdowej Mołdawii (ANTRIM), TT Warsaw to dobre miejsce do znalezienia partnerów biznesowych.

„Mołdawskie firmy chętnie tu przyjeżdżają, ponieważ to dobra okazja, żeby poznać polskich tour operatorów i porozmawiać o możliwościach współpracy. Oferta naszych wystawców jest zróżnicowana i ciekawa. Zapraszamy więc do rozmów” – zachęca.

Wirtualna Mołdawia na targach

Na stoisku C10 będzie można poczuć przedsmak podróży, wszystko dzięki technologii wirtualnej rzeczywistości. Przy pomocy specjalnych gogli chętni przeniosą się do Mołdawii i zobaczą jak wyglądają najpiękniejsze miejsca. Poza tym będzie można też posmakować wyjątkowych win, które co roku zdobywają coraz więcej medali w konkursach winiarskich na całym świecie.