Wiener: 36 proc. Polaków nie wykupi ubezpieczenia przed zimowym wyjazdem
30 proc. Polaków wyjedzie podczas tegorocznych ferii. Urlopowicze dzielą się na tych, którzy zorganizują wyjazd samodzielnie oraz tych, którzy chętniej skorzystają z usług organizatorów turystyki. 11 proc. zwróci się do biura, by wykupić wycieczkę za granicę, a 4 proc. wesprze się tour operatorem organizującym wycieczki po Polsce – wynika z badania Wienera.
Z badania wynika, że więcej niż co trzeci Polak uważa za kluczowe ubezpieczenie NNW (następstw nieszczęśliwych wypadków). Dla porównania w 2023 roku było to 31 proc. Na liście priorytetów są również dodatkowe formy ubezpieczenia – 27 proc. badanych wykupiło polisę OC (odpowiedzialności cywilnej w życiu prywatnym), co jest wzrostem o 6 pp. rok do roku, 21 proc. zadba o ubezpieczenie kosztów transportu w razie wypadku lub choroby, a 20 proc. wykupi na planowany wyjazd na ferie ubezpieczenie kosztów leczenia za granicą.
Dla 18 proc. badanych ważny jest assistance, który zapewnia pomoc w nagłych wypadkach (np. pomoc tłumacza). Respondenci decydują się także na ubezpieczenie bagażu (12 proc.) oraz sprzętu turystycznego (7 proc.). 10 proc. rozważa ubezpieczenie rezygnacji z wyjazdu. 36 proc. Polaków nie wykupiło lub nie wykupi żadnego ubezpieczenia przed zimowym wyjazdem.
„Zauważamy rosnące zainteresowanie klientów ubezpieczeniem kosztów rezygnacji, przede wszystkim ze względu na liczbę powodów, z jakich można anulować swój wyjazd. Przygotowaliśmy listę 20 powodów rezygnacji, które obejmuje nasza polisa. Nagłe zachorowanie (w tym na Covid-19), kontuzja, kradzież dokumentów czy wypadek komunikacyjny to tylko niektóre z nieprzewidzianych sytuacji, które mogą zepsuć nawet najlepiej zaplanowany wyjazd. Ubezpieczenie kosztów rezygnacji z podróży to rozwiązanie, które może pomóc w takich przypadkach” – tłumaczy ekspertka Wienera Małgorzata Jakuta.
Ubezpieczenie za pośrednictwem biura podróży
Wybór oferty biura podróży to preferowana opcja dla osób myślących o dłuższym, najczęściej zagranicznym wyjeździe, którego nie chcą organizować na własną rękę. W badaniu przeprowadzonym w styczniu przez Wienera respondenci, którzy planują skorzystać z usług biura podróży lub innego organizatora turystyki przy planowaniu zimowego wyjazdu, ocenili, co jest dla nich ważne przy zakupie ubezpieczeń.
Z danych Wienera wynika, że oferta ubezpieczeń organizatorów turystyki ma znaczenie dla 91 proc. osób. Ankietowani szczególnie zwracają uwagę na ubezpieczenie kosztów leczenia za granicą (58 proc. vs 42 proc. w 2023), ubezpieczenie NNW (44 proc. vs 33 proc. w 2023) oraz ubezpieczenie kosztów rezygnacji z wyjazdu (33 proc. vs 24 proc. w 2023). Tuż za podium znajduje się ubezpieczenie kosztów transportu w razie wypadku lub choroby – jest to ważny aspekt dla 31 proc. (vs 22 proc. w 2023).
Polacy ubezpieczają także bagaże (24 proc.) oraz sprzęt turystyczny (11 proc.). Chętnie korzystają z OC (24 proc. vs 19 proc. w 2023) oraz assistance (18 proc.). 36 proc. bierze pod uwagę sumę ubezpieczenia kosztów leczenia za granicą.
„Suma i zakres polisy powinny być decydującym aspektem przy wyborze ubezpieczenia. To szczególnie istotne, gdyż niska suma może nie wystarczyć w przypadku poważnego zachorowania. Wybierając kwotę ubezpieczenia, warto również sprawdzić, ile wynoszą przykładowe koszty hospitalizacji w danym kraju. Przykładowo w Austrii czy Czechach interwencja ratowników górskich i transport z miejsca zdarzenia do szpitala są w 100 proc. odpłatne, a koszt użycia helikoptera w akcji ratowniczej to ok. 5 tys. zł za godzinę. W razie takiej sytuacji nasz zimowy wyjazd może okazać się znacznie droższy niż planowaliśmy. Dlatego zawsze warto podejść do wyboru ubezpieczenia rozważnie i nie kierować się przy jego wyborze wyłącznie ceną” – wskazuje Małgorzata Jakuta, menedżerka zespołu ubezpieczeń turystycznych w Wienerze.
Dla 38 proc. badanych przy wyborze ubezpieczenia kluczowa jest oferowana cena. Z kolei dla 9 proc. respondentów oferta ubezpieczeń w ogóle nie ma znaczenia.
POWIĄZANE WPISY
29 kwietnia 2024
Niższe ceny w hotelach Grupy PHH z Młodzieżową Kartą EURO26
Od kwietnia posiadacze Młodzieżowej Karty EURO26 mogą uzyskać 10 proc. zniżki na noclegi…
0 Komentarzy1 Minuty
25 kwietnia 2024
Pierwsza Noc Muzeów w Sopocie już 18 maja
18 maja odbędzie się pierwsza Noc Muzeów w Sopocie. Sopocka Organizacja Turystyczna, we…
0 Komentarzy1 Minuty
25 kwietnia 2024
POT: na majówkę w tym roku wyjedzie czterech na dziesięciu Polaków
Podobnie jak w ubiegłym roku, w pierwszej połowie kwietnia zapytano mieszkańców Polski o…
0 Komentarzy6 Minuty
23 kwietnia 2024
„Poland. More Than You Expected” – odbyły się warsztaty dla przedstawicieli stowarzyszeń w Brukseli
18 kwietnia 2024 roku w hotelu The Hoxton Brussels Zagraniczny Ośrodek POT w Brukseli…
0 Komentarzy5 Minuty
23 kwietnia 2024
Marriott International: planujemy blisko 100 konwersji i adaptacji hoteli w Europie do 2026 roku
Podczas Międzynarodowego Forum Inwestycji Hotelarskich w Berlinie Marriott International,…
0 Komentarzy3 Minuty
23 kwietnia 2024
Wiener: Polacy na majówkę zaciskają pasa. Większość zostanie w domu
Tegoroczna majówka będzie długa – biorąc trzy dni urlopu możemy przedłużyć weekend do…
0 Komentarzy5 Minuty
18 kwietnia 2024
Wizz MultiPass dostępny z wydłużonym okresem subskrypcji. Ceny zaczynają się od 279 zł
Wizz Air zakończył okres próbny pierwszego w Europie planu subskrypcji lotów i włącza…
0 Komentarzy4 Minuty
18 kwietnia 2024
GAR zorganizował drugi jarmark turystyczny we Wrocławiu. Nowa formuła spotkań branżowych
GAR, czyli konsorcjum polskich przedstawicielstw reprezentujących zagraniczne firmy…
0 Komentarzy1 Minuta
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty