Weco Travel stawia mocniej na incentive wdraża sub-brand Meetings&Incentives na LinkedIn

Weco chce obsługiwać jeszcze więcej rynku MICE.  Nowy sub-brand Weco Meetings&Incentives na platformie LinkedIn ma w tym pomóc. Wydaje się, że może to być strzał w 10.

Jeden z kluczowych agentów na rynku biznes travel w Polsce Weco  Travel też szuka nowych pomysłów na wzmocnienie biznesu. Zdecydowanie postawi na obszar Meetings&Incentive wdrażając nowy sub-brand na platformie biznesowej LinkedIn. Decyzja jest bardzo ciekawa,  a gdyby jeszcze pokusić się o wejście w obsługę klienta luxury FIT?

Weco wzmacnia MICE, eSky zamyka, zaś WNT idzie w dynamiczne pakietowanie

Rzeczywiście czas na dokonanie strategicznych wyborów wydaje się już kończyć. Nie bez przyczyny z rynku biznes travel docierają do nas kolejne informacje potwierdzające tę tezę.

Tak jak  niedawno pisaliśmy trudną decyzje o zamknięciu oddziału biznesowego w Warszawie podjął największy polski OTA eSKY. Z kolei inny z graczy z TOP5 Why Not Travel szuka swojej dodatkowej niszy angażując się mocniej w obsługę touroperatorów. Nie wykluczone, że  zdecyduje się na bliższą współprace z dostawcą systemu sprzedaży Blue Vendo.

Weco też wybiera swoją drogę jednym z jej elementów będzie zwiększenie aktywności w obszarze MICE. Kilka dni temu oficjalnie ogłoszono debiut marki WECO Meetings& Incentive na platformie Linkedin. Pokazano też cały dedykowany MICE zespół.

MICE się obroni – wciąż jest wiele branż, które nie odczuwają dekoniunktury, spotkania są ważnym narzędziem w realizacji celów biznesowych.

Mimo wielkiego kryzysu w branży biznes travel, wydaje się, że segment MICE podobnie jak Luxury FIT broni się dość dzielnie. Sprzyjać będzie też powrót do pełnego otwarcia hoteli i większe możliwości w obszarze wznowienia lotów. Swoje zrobią też akcje promocyjne organizowane przez ośrodki turystyczne. Malta zrobiła tu pierwszy odważny krok, za nią pójdą inni.

W Polsce wciąż mamy sporo branż, które są beneficjantami kryzysu, one z pewnością będą chciały skonsumować sukces organizując wydarzenia dla swoich pracowników/agentów/dealerów. Można się spodziewać boomu na tego typu usługi.

Pomoże większa dostępność produktu lotniczego. Linie lotnicze muszą na najbliższe lata zmienić strategie, uruchomienie większej ilości połączeń “wakacyjnych” jest pewne. Wkrótce także LOT ogłosi kolejne po Dubaju, kierunki. Cancun jest faworytem/ideałem z punktu widzenie rynku MICE.

Postawienie na MICE – budowa kontentu (SEO) i wyjście z zespołem do rynku może być strzałem w 10

Wydaje się, że stworzenie sub-brandu na popularnej platformie biznesowej, jak i wyjście z zespołem do rynku, to bardzo dobry krok wykonany przez Weco. Zapewne pójdzie za tym pomysł budowy swego rodzaju miejsca oferującego kompendium wiedzy dla zainteresowanych tego typu podróżami.

Taki ruch przełoży się z pewnością na pozycjonowanie w Internecie i dotarcie do szerszego grona klientów. Bardzo ciekawy jest też pomysł z otwartym przedstawieniem zespołu, ludzie po drugiej stronie szukają kontaktu osobistego, interpersonalna relacja powinna sprawdzić się w 100 proc. Zwiększenie aktywności zespołu na Linkedin z pewnością da też pozytywne rezultaty pro-sprzedażowe.

Trzeba pamiętać iż część agentów z obszaru MICE obawiała się “publicznego” wystawiania zespołu w obawie przed podkupywaniem jego członków przez konkurencje. Także w tym zakresie ruch wykonany przez Weco należy pochwalić.

Czy po klasycznym MICE przyjdzie czas na Luxury FIT

Co ciekawe inwestycja w MICE może być krokiem do sięgnięcia po rynek indywidualnego turysty z segmentu Luxury. Weco ma wszak pełną infrastrukturę, by podołać takiemu wyzwaniu, a postawienie na super personalną obsługę jest kluczem także do tego rynku.

Rynek Luxury w Polsce obronił się najlepiej ze wszystkich segmentów turystyki.  Lider rynku Carter ( Luxury Travel) ma kilku kilkunastu mniejszych naśladowców, którzy radzą sobie wcale nie gorzej. Część z nich również zajmuje się incentive, jako że oba obszary są wszak mocno synergiczne.

Jest to ciekawa wskazówka dla Weco. Tym bardziej, że sygnał przychodzi też z zagranicy. Właśnie pojawiła się informacja, że aspirujący do głównej roli na rynku biznes travel start up Tripactions zakupił specjalizujące się w obsludze klienta hig-end brytyjskie biuro podróży Reed&Mackay.

TripActions Acquires Reed & Mackay, Expands Global and Enterprise Offering | TripActions

Branża MICE czeka na mocniejsze odbicie rynku, pierwsze jaskółki już przylatują. Potwierdza je m.in  świeżutki wystąpienie CEO Hiltona w którym wskazuje powrót segmentu biznes travel  w niektórych przypadkach nawet do poziomu 75% 2019 roku.

 

Dział MICE  – istnieje w strukturach  Weco od kilkunastu lat, a od co najmniej 5 lat ma  swoje wyodrębnione logo i nazwę Meetings&Incentives  /M&I /  od początku działem zarządza Grażyna Grot-Duziak. Dział dynamicznie rozwinął się w latach  2015-2020.
Specjalizuje się w  zarządzaniu spotkaniami, logistyką szkoleń, organizacją  wyjazdów integracyjnych,  wyjazdów incentive.
Dział rozwija swoje kompetencje aby odpowiedzieć na potrzeby rynku. Od roku wspiera również  klientów w organizacji spotkań wirtualnych – live chaty , webinary, spotkania hybrydowe. W swoim portfolio ma setki zorganizowanych  dużych wydarzeń, konferencji oraz  autorskich wyjazdów incentive, które zostały kilka razy nominowane do nagród MP Power.
Hasło , które towarzyszy  w pracy to  Bliżej ludzi, bliżej biznesu .