Weco Travel stawia mocniej na incentive wdraża sub-brand Meetings&Incentives na LinkedIn
Weco chce obsługiwać jeszcze więcej rynku MICE. Nowy sub-brand Weco Meetings&Incentives na platformie LinkedIn ma w tym pomóc. Wydaje się, że może to być strzał w 10.
Jeden z kluczowych agentów na rynku biznes travel w Polsce Weco Travel też szuka nowych pomysłów na wzmocnienie biznesu. Zdecydowanie postawi na obszar Meetings&Incentive wdrażając nowy sub-brand na platformie biznesowej LinkedIn. Decyzja jest bardzo ciekawa, a gdyby jeszcze pokusić się o wejście w obsługę klienta luxury FIT?
Weco wzmacnia MICE, eSky zamyka, zaś WNT idzie w dynamiczne pakietowanie
Rzeczywiście czas na dokonanie strategicznych wyborów wydaje się już kończyć. Nie bez przyczyny z rynku biznes travel docierają do nas kolejne informacje potwierdzające tę tezę.
Tak jak niedawno pisaliśmy trudną decyzje o zamknięciu oddziału biznesowego w Warszawie podjął największy polski OTA eSKY. Z kolei inny z graczy z TOP5 Why Not Travel szuka swojej dodatkowej niszy angażując się mocniej w obsługę touroperatorów. Nie wykluczone, że zdecyduje się na bliższą współprace z dostawcą systemu sprzedaży Blue Vendo.
Weco też wybiera swoją drogę jednym z jej elementów będzie zwiększenie aktywności w obszarze MICE. Kilka dni temu oficjalnie ogłoszono debiut marki WECO Meetings& Incentive na platformie Linkedin. Pokazano też cały dedykowany MICE zespół.
MICE się obroni – wciąż jest wiele branż, które nie odczuwają dekoniunktury, spotkania są ważnym narzędziem w realizacji celów biznesowych.
Mimo wielkiego kryzysu w branży biznes travel, wydaje się, że segment MICE podobnie jak Luxury FIT broni się dość dzielnie. Sprzyjać będzie też powrót do pełnego otwarcia hoteli i większe możliwości w obszarze wznowienia lotów. Swoje zrobią też akcje promocyjne organizowane przez ośrodki turystyczne. Malta zrobiła tu pierwszy odważny krok, za nią pójdą inni.
W Polsce wciąż mamy sporo branż, które są beneficjantami kryzysu, one z pewnością będą chciały skonsumować sukces organizując wydarzenia dla swoich pracowników/agentów/dealerów. Można się spodziewać boomu na tego typu usługi.
Pomoże większa dostępność produktu lotniczego. Linie lotnicze muszą na najbliższe lata zmienić strategie, uruchomienie większej ilości połączeń “wakacyjnych” jest pewne. Wkrótce także LOT ogłosi kolejne po Dubaju, kierunki. Cancun jest faworytem/ideałem z punktu widzenie rynku MICE.
Postawienie na MICE – budowa kontentu (SEO) i wyjście z zespołem do rynku może być strzałem w 10
Wydaje się, że stworzenie sub-brandu na popularnej platformie biznesowej, jak i wyjście z zespołem do rynku, to bardzo dobry krok wykonany przez Weco. Zapewne pójdzie za tym pomysł budowy swego rodzaju miejsca oferującego kompendium wiedzy dla zainteresowanych tego typu podróżami.
Taki ruch przełoży się z pewnością na pozycjonowanie w Internecie i dotarcie do szerszego grona klientów. Bardzo ciekawy jest też pomysł z otwartym przedstawieniem zespołu, ludzie po drugiej stronie szukają kontaktu osobistego, interpersonalna relacja powinna sprawdzić się w 100 proc. Zwiększenie aktywności zespołu na Linkedin z pewnością da też pozytywne rezultaty pro-sprzedażowe.
Trzeba pamiętać iż część agentów z obszaru MICE obawiała się “publicznego” wystawiania zespołu w obawie przed podkupywaniem jego członków przez konkurencje. Także w tym zakresie ruch wykonany przez Weco należy pochwalić.
Czy po klasycznym MICE przyjdzie czas na Luxury FIT
Co ciekawe inwestycja w MICE może być krokiem do sięgnięcia po rynek indywidualnego turysty z segmentu Luxury. Weco ma wszak pełną infrastrukturę, by podołać takiemu wyzwaniu, a postawienie na super personalną obsługę jest kluczem także do tego rynku.
Rynek Luxury w Polsce obronił się najlepiej ze wszystkich segmentów turystyki. Lider rynku Carter ( Luxury Travel) ma kilku kilkunastu mniejszych naśladowców, którzy radzą sobie wcale nie gorzej. Część z nich również zajmuje się incentive, jako że oba obszary są wszak mocno synergiczne.
Jest to ciekawa wskazówka dla Weco. Tym bardziej, że sygnał przychodzi też z zagranicy. Właśnie pojawiła się informacja, że aspirujący do głównej roli na rynku biznes travel start up Tripactions zakupił specjalizujące się w obsludze klienta hig-end brytyjskie biuro podróży Reed&Mackay.
TripActions Acquires Reed & Mackay, Expands Global and Enterprise Offering | TripActions
Branża MICE czeka na mocniejsze odbicie rynku, pierwsze jaskółki już przylatują. Potwierdza je m.in świeżutki wystąpienie CEO Hiltona w którym wskazuje powrót segmentu biznes travel w niektórych przypadkach nawet do poziomu 75% 2019 roku.
POWIĄZANE WPISY
28 marca 2024
Nad Como zakończyły się targi BILNI 2024
W niedzielę zakończył workshop BILNI 2024, jedna z największych imprez poświęconych…
0 Komentarzy2 Minuty
28 marca 2024
Rekordowy wzrost liczby polskich turystów w Niemczech. Ponad 4,1 mln noclegów w 2023 roku
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) uważa, że turystyka przyjazdowa jest na dobrej drodze…
0 Komentarzy4 Minuty
28 marca 2024
Ponad 50-proc. wzrost, dominacja Egiptu. Fly.pl podsumował zimę
Sezon Zima 2023/2024 dobiega końca. Z pierwszych podsumowań branży turystycznej wynika,…
0 Komentarzy6 Minuty
26 marca 2024
Travelplanet.pl rozwija sprzedaż w kanale franczyzowym. Podsumowanie roku i nagrody dla najlepszych na gali Top of the Top 2023
Partnerzy franczyzowi Travelplanet.pl w 2023 roku zwiększyli swe przychody o 43 proc.…
0 Komentarzy3 Minuty
25 marca 2024
Otwarcie 300. salonu Wakacje.pl
Wakacje.pl uruchomił 300. salon sprzedaży w Swadzimiu koło Poznania. W wydarzeniu udział…
0 Komentarzy4 Minuty
25 marca 2024
Itaka zwycięzcą Mobile Trends Awards 2024
Mobile Trends Awards przyznawane są od 13 lat i trafiają do firm, których projekty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 marca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych idą systematycznie w górę
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 marca 2024
Itaka startuje ze sprzedażą sezonu zima 2025. W ofercie egzotyczna nowość
Hasłem O! Zima 24/25 Itaka rozpoczyna sprzedaż kolejnego sezonu. Na start przygotowano…
0 Komentarzy5 Minuty
22 marca 2024
One Event zaprezentował się w Warszawie
Około 40 przedstawicieli biur podróży i agencji MICE poznało ofertę One Event na…
0 Komentarzy1 Minuty