Weco Travel stawia mocniej na incentive wdraża sub-brand Meetings&Incentives na LinkedIn

Weco chce obsługiwać jeszcze więcej rynku MICE. Nowy sub-brand Weco Meetings&Incentives na platformie LinkedIn ma w tym pomóc. Wydaje się, że może to być strzał w 10.
Jeden z kluczowych agentów na rynku biznes travel w Polsce Weco Travel też szuka nowych pomysłów na wzmocnienie biznesu. Zdecydowanie postawi na obszar Meetings&Incentive wdrażając nowy sub-brand na platformie biznesowej LinkedIn. Decyzja jest bardzo ciekawa, a gdyby jeszcze pokusić się o wejście w obsługę klienta luxury FIT?
Weco wzmacnia MICE, eSky zamyka, zaś WNT idzie w dynamiczne pakietowanie
Rzeczywiście czas na dokonanie strategicznych wyborów wydaje się już kończyć. Nie bez przyczyny z rynku biznes travel docierają do nas kolejne informacje potwierdzające tę tezę.
Tak jak niedawno pisaliśmy trudną decyzje o zamknięciu oddziału biznesowego w Warszawie podjął największy polski OTA eSKY. Z kolei inny z graczy z TOP5 Why Not Travel szuka swojej dodatkowej niszy angażując się mocniej w obsługę touroperatorów. Nie wykluczone, że zdecyduje się na bliższą współprace z dostawcą systemu sprzedaży Blue Vendo.
Weco też wybiera swoją drogę jednym z jej elementów będzie zwiększenie aktywności w obszarze MICE. Kilka dni temu oficjalnie ogłoszono debiut marki WECO Meetings& Incentive na platformie Linkedin. Pokazano też cały dedykowany MICE zespół.
MICE się obroni – wciąż jest wiele branż, które nie odczuwają dekoniunktury, spotkania są ważnym narzędziem w realizacji celów biznesowych.
Mimo wielkiego kryzysu w branży biznes travel, wydaje się, że segment MICE podobnie jak Luxury FIT broni się dość dzielnie. Sprzyjać będzie też powrót do pełnego otwarcia hoteli i większe możliwości w obszarze wznowienia lotów. Swoje zrobią też akcje promocyjne organizowane przez ośrodki turystyczne. Malta zrobiła tu pierwszy odważny krok, za nią pójdą inni.
W Polsce wciąż mamy sporo branż, które są beneficjantami kryzysu, one z pewnością będą chciały skonsumować sukces organizując wydarzenia dla swoich pracowników/agentów/dealerów. Można się spodziewać boomu na tego typu usługi.
Pomoże większa dostępność produktu lotniczego. Linie lotnicze muszą na najbliższe lata zmienić strategie, uruchomienie większej ilości połączeń „wakacyjnych” jest pewne. Wkrótce także LOT ogłosi kolejne po Dubaju, kierunki. Cancun jest faworytem/ideałem z punktu widzenie rynku MICE.
Postawienie na MICE – budowa kontentu (SEO) i wyjście z zespołem do rynku może być strzałem w 10
Wydaje się, że stworzenie sub-brandu na popularnej platformie biznesowej, jak i wyjście z zespołem do rynku, to bardzo dobry krok wykonany przez Weco. Zapewne pójdzie za tym pomysł budowy swego rodzaju miejsca oferującego kompendium wiedzy dla zainteresowanych tego typu podróżami.
Taki ruch przełoży się z pewnością na pozycjonowanie w Internecie i dotarcie do szerszego grona klientów. Bardzo ciekawy jest też pomysł z otwartym przedstawieniem zespołu, ludzie po drugiej stronie szukają kontaktu osobistego, interpersonalna relacja powinna sprawdzić się w 100 proc. Zwiększenie aktywności zespołu na Linkedin z pewnością da też pozytywne rezultaty pro-sprzedażowe.
Trzeba pamiętać iż część agentów z obszaru MICE obawiała się „publicznego” wystawiania zespołu w obawie przed podkupywaniem jego członków przez konkurencje. Także w tym zakresie ruch wykonany przez Weco należy pochwalić.
Czy po klasycznym MICE przyjdzie czas na Luxury FIT
Co ciekawe inwestycja w MICE może być krokiem do sięgnięcia po rynek indywidualnego turysty z segmentu Luxury. Weco ma wszak pełną infrastrukturę, by podołać takiemu wyzwaniu, a postawienie na super personalną obsługę jest kluczem także do tego rynku.
Rynek Luxury w Polsce obronił się najlepiej ze wszystkich segmentów turystyki. Lider rynku Carter ( Luxury Travel) ma kilku kilkunastu mniejszych naśladowców, którzy radzą sobie wcale nie gorzej. Część z nich również zajmuje się incentive, jako że oba obszary są wszak mocno synergiczne.
Jest to ciekawa wskazówka dla Weco. Tym bardziej, że sygnał przychodzi też z zagranicy. Właśnie pojawiła się informacja, że aspirujący do głównej roli na rynku biznes travel start up Tripactions zakupił specjalizujące się w obsludze klienta hig-end brytyjskie biuro podróży Reed&Mackay.
TripActions Acquires Reed & Mackay, Expands Global and Enterprise Offering | TripActions
Branża MICE czeka na mocniejsze odbicie rynku, pierwsze jaskółki już przylatują. Potwierdza je m.in świeżutki wystąpienie CEO Hiltona w którym wskazuje powrót segmentu biznes travel w niektórych przypadkach nawet do poziomu 75% 2019 roku.
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2025
Anex Tour Poland szkoli agentów w Marsa Alam
W dniach 30 listopada - 4 grudnia 2025 roku w Marsa Alam odbyło się wydarzenie branżowe…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
Kiwi.com: Polska wśród najpopularniejszych kierunków świątecznych w Europie
Tegoroczny sezon świąteczny przynosi Polsce wzrost ruchu turystycznego, a liczba…
0 Komentarzy2 Minuty
2 grudnia 2025
eSky: Wenecja, Malta i Teneryfa najpopularniejszymi kierunkami na przełomie roku
Zbliżający się przełom roku to okres zwiększonego zainteresowania wyjazdami…
0 Komentarzy2 Minuty
28 listopada 2025
Gala Exim Tours 2025 zgromadziła agentów i partnerów branży turystycznej w Warszawie
W Warszawie odbyła się Gala Exim Tours 2025, która zgromadziła agentów, partnerów oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
26 listopada 2025
eSky: Rekordowe zainteresowanie wyjazdami na jarmarki bożonarodzeniowe. Budapeszt, Praga i Wiedeń w czołówce
Grudzień otwiera dla turystów jeden z najbardziej atrakcyjnych okresów wyjazdowych -…
0 Komentarzy3 Minuty
25 listopada 2025
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30 proc. niższe niż w święta
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30…
0 Komentarzy3 Minuty
24 listopada 2025
Black Week 2025: Skyscanner podpowiada, jak szukać najlepszych ofert
Nadchodzący Black Week ponownie przyciąga uwagę podróżnych, a Skyscanner prezentuje…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
24 listopada 2025
Travelist.pl: Polacy coraz wcześniej rezerwują wyjazdy na lato 2026. Bałtyk pozostaje liderem
Polscy turyści coraz wcześniej planują wakacyjny wypoczynek. Jak wynika z danych portalu…
0 Komentarzy3 Minuty










