Warszawska Organizacja Turystyczna promuje stolicę

Po co w Warszawie istnieje Stołeczne Biuro Turystyki, skoro lepiej i bardziej pomysłowo miasto jest promowane przez inne instytucje? Prowadzenie punktów informacji turystycznej to co innego niż przemyślana, zaplanowana na wiele lat do przodu kampania promocyjna i marketingową. Taka rozpoczęła Warszawska Organizacja Turystyczna.
Monika Białkowska, dyrektor biura Warszawskiej Organizacji Turystycznej, powiedziała: „W czerwcu tego roku rozpoczęliśmy kampanię promocyjną on-line w Wielkiej Brytanii I Szwecji. Chcemy pokazać Warszawę, jako doskonałą destynację na krótkie wyjazdy turystyczne. Nadrabiamy zaległości w promowaniu stolicy, bo bardzo często okazuje się, że nawet mieszkańcy miasta nie zawsze wiedzą o jego, również kulturalnych atrakcjach. Skupiamy się na tym, by pokazać Warszawę, jako miasto wszechstronne. Pokazujemy więc najwspanialsze zabytki , ale i nowoczesne budynki i miejsca, które stały się ikonami miasta, jak choćby obchodzący w tym roku 60 lecie Pałac Kultury i Nauki. On tez się zmienia, niedawno otwarto w nim trasę podziemną.
Warto przypominać o atutach miasta, o jego ikonach. Taka na pewno jest Chopin i wędrówka jego stołecznymi śladami. To szlak słynnych już wśród turystów, ale i wśród mieszkańców Warszawy, ławeczek wygrywających muzykę kompozytora a ustawionych w najważniejszych miejscach związanych z jego życie. To oczywiście koncerty w Łazienkach Królewskich i muzeum na Tamce. Same Łazienki Królewskie to kolejny nasz atutu, warto pamiętać o otwartej Królewskiej Galerii Rzeźby. Mocną pozycję ma Muzeum Powstania Warszawskiego i nowe muzeum POLIN.
Ikoną miasta stał się Stadion Narodowy a bywanie na imprezach sportowych odbywających się na nim jest już modą…”
Obecnie w Warszawskiej Organizacji Turystycznej skupionych jest 55 podmiotów. Najważniejszym składkowiczem jest Urząd Miasta – daje do WOT 950 tys. rocznie. Oczywiście, byłoby lepiej, żeby to właśnie WOT zajął się kompleksowo promocją Warszawy, skoro Urząd Miasta a właściwie jego Stołeczne Biuro Turystyki nie ma na nią pomysłu. Można by część środków przekierować na WOT, skoordynować działania i współpracę w Informacją Turystyczną.
Co prawda Monika Białkowska dyplomatycznie twierdzi: „Na co dzień koordynujemy nasze działania ze Stołecznym Biurem Turystyki”, ale widać różnicę między podejściem urzędników miasta a ludźmi turystyki. Jest kwestią czasu, że WOT urośnie w siłę i przejmie całkowicie promocję stolicy. Wciąż przecież potencjał Warszawy w wielu sektorach turystyki jest niewykorzystany. Choćby w turystyce biznesowej.
Mateusz Czerwiński dyrektor Warsaw Convention Bureau (działa przy WOT), powiedział: „Warszawa ma najlepszą w kraju bazę hotelową, ma bogatą ofertę turystyczną, kulturalną. Oferuje wiele możliwości spędzenia wolnego czasu. Wszystkie miasta organizujące imprezy biznesowe zarabiają na tym wielkie pieniądze, np. Wiedeń co roku odprowadza do budżetu kraju i regionu 950 mln euro.
Potrzeba jednak nie tylko większej promocji Warszawy, jako idealnego miejsca na organizowanie dużych imprez. W ramach tej promocji organizujemy rocznie ok. 15 podróży studyjnych dla dziennikarzy zagranicznych. W stolicy potrzebne jest dodatkowe, nowoczesne centrum kongresowe. Nie mamy bowiem miejsca, w którym można zorganizować kongres na pięć czy dziesięć tysięcy ludzi. Rozmowy na ten temat rozpoczęły się, nad koncepcją pracują m.in. ratusz, ministerstwa, organizacja pozarządowa.”
POWIĄZANE WPISY
19 grudnia 2025
2. edycja Dolnośląskiego Forum Turystyki Zrównoważonej: dziedzictwo i tożsamość regionu w centrum uwagi
Blisko 100 uczestników spotkało się 15 grudnia w Świeradowie Zdroju podczas 2. edycji…
0 Komentarzy5 Minuty
19 grudnia 2025
Voucher na prywatne lekcje tańca z gwiazdami TVN na licytacji charytatywnej Gali Waszej Turystyki 2026
Podczas kolejnej edycji Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 9 stycznia 2026 roku,…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2025
Mazury Zachodnie zimą – spokojna alternatywa dla zatłoczonych górskich kurortów
Mazury Zachodnie kojarzone są przede wszystkim z letnim wypoczynkiem nad jeziorami. Zimą…
0 Komentarzy4 Minuty
18 grudnia 2025
Turystyka bliska naturze. Lubuskie pasieki otwierają się na turystów
Turystyka ewoluuje w kierunku doświadczeń bliższych naturze i lokalnym tradycjom. Jednym…
0 Komentarzy4 Minuty
18 grudnia 2025
Egzotyczny obraz Zosi Markowskiej na licytacji charytatywnej Gali Waszej Turystyki 2026
Podczas kolejnej edycji Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 9 stycznia 2026 roku,…
0 Komentarzy1 Minuty
10 grudnia 2025
Mazowsze z nową strategią rozwoju turystyki biznesowej. MROT wyznacza kierunki dla branży MICE na lata 2026–2030
W Centrum Prasowym Foksal w Warszawie odbyła się konferencja podsumowująca projekt…
0 Komentarzy2 Minuty
10 grudnia 2025
Air Astana spotkała się z branżą w Warszawie
Kazachskie Linie Lotnicze Air Astana zorganizowały 8 grudnia w Warszawie przedświąteczne…
0 Komentarzy2 Minuty
10 grudnia 2025
II Warszawskie Forum Turystyki i Rekreacji: nauka i praktyka o zarządzaniu turystyką w jednym miejscu
28 listopada 2025 roku w Warszawie odbyła się II edycja Warszawskiego Forum Turystyki i…
0 Komentarzy1 Minuty
5 grudnia 2025
Mazowsze pełne legend – odkryj trzy zamki, które pokochają dzieci
Mazowsze skrywa wiele miejsc owianych fascynującymi legendami, które potrafią pobudzić…
0 Komentarzy6 Minuty











Rzeczywiście Stołeczne Biuro Turystyki to skostniały relikt przeszłości, ale noe słyszałam też o jakichś konkretnych osiągnięciach WOT. Na razie to tylko puste obietnice. A może nadszedł już czas aby zatrudnić fachowca od promocji turystycznej z prawdziwego zdarzenia???
Dzień dobry
Zapraszam na spotkanie WOT 29 lipca w hotelu Westin – po uprzednim zgłoszeniu swojej obecności. WOT jest organizacją zrzeszającą rózne podmioty i podejmuje inicjatywy członków WOT. W ostatnim czasie do WOT dolaczyło około 20 nowych podmiotów, deklarując swój udział – także finansowy poprzez składkę – w działaniach WOT.
Zamiast komentować w internecie zapraszam do otwartej dyskusji i rozmowy.
Namiary na organizację http://www.onewarsaw.com.
M. Białkowska, dyrektor biura WOT