W biurach podróży mniej klientów niż przed rokiem

Ostatni tydzień, tuż przed rozpoczęciem ferii szkolnych w kilku województwach, nie był dobry dla biur turystycznych. Liczba klientów w porównaniu z analogicznym okresem roku 2013 spadła o minus 10,5 proc. zaś liczba rezerwacji – o minus 11,3 proc. Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MerlinX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnuim tygodniu 2015 roku, stanowiły 88,4 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 10,3 proc. a autokarowe – 5,3 proc. W ostatnim tygodniu, porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, liczba sprzedanych imprez autokarowych zmalała o minus 5,7 proc., samolotowych – o minus 13,5 proc, wzrosła zaś liczba imprez z dojazdem własnym – o 20,6 proc.
Jeśli chodzi o kierunki, które cieszyły się wśród Polaków największym zainteresowaniem, to liderem , trzeci tydzień z rzędu, była Grecja,, na pozostałych pozycjach w pierwszej dziesiątce również bez większych zmian: Egipt, Turcja, Hiszpania, Włochy, Tunezja, Bułgaria, Maroko, Chorwacja, Portugalia,.
Jeśli chodzi o najczęściej wybierane przez klientów docelowe lotniska, to pierwszą dziesiątkę zdominowały Grecja (4 lotniska) i Egipt (trzy lotniska). Miejsca na podium zajęły: Hurghada, Antalya, Sharm El Sheik.
Najmniej tygodniowe pobyty kosztują w Egipcie – w Sharm El Sheik (2132 zł) i Hurghadzie (2225 zł). Najdrożej jest w Heraklionie (2806 zł) i w Antalyi (2816 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży w ostatnich czterech tygodniach, to Raport PZOT pokazuje, że na przełomie starego i nowego roku(dużo dni wolnych od pracy) sprzedaż oferty zima2015 i lato 2015 zmalała ona o minus 9 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2013. Sprzedaż wycieczek autokarowych zmalała o minus 7,7 proc., imprez z dojazdem własnym wzrosła o 2,6 proc samolotówki zmalały zaś o minus 8,9 proc.
Od rozpoczęcia sprzedaży Lata 2014 liczba klientów wzrosła o 1,8 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 80,7 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które w obecnym sezonie najlepiej się sprzedają i porównanie ich sprzedaży w porównaniu z ubiegłym sezonem, to czołówka nie zmienia się. Na pierwszym miejscu znajduje się zaś Egipt (w porównaniu z ubiegłym rokiem +16,9 proc.). Dalej zaś: Grecja (+2,8 proc.), Hiszpania (minus 0,2 proc.), Turcja (minus 4,7 proc.), Włochy (+16,8 proc.), Tunezja (minus 15,1 proc.), Bułgaria (minus 13,2 proc.), Portugalia (minus 10,1 proc.), Maroko (minus 35,8 proc.) i Cypr (+6,8 proc.).. Zwraca uwagę trzeci tydzień wzrostu sprzedaży imprez w Tajlandii – znajdującej się na dwunastym miejscu (+175,9 proc.).
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2023
Fly.pl: listopad lepszy o 30 proc. niż rok temu
Listopad to tradycyjnie okres spowolnienia, firma odnotowała wzrost o 30 proc. w…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2023
Biura podróży – kolejny tydzień ze spadkiem cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
1 grudnia 2023
Sieć Fostertravel.pl podsumowała rok 2023
Piętnaście salonów franczyzowych więcej niż w roku ubiegłym, wzrost obrotu o 128 proc. –…
0 Komentarzy3 Minuty
1 grudnia 2023
Exim Tours: 30 lat na rynku, wzrost sprzedaży i nagrody dla najlepszych agentów
W ostatnią sobotę, 25 listopada, kolejny rok z rzędu, odbyła się Gala Exim Tours. Podczas…
0 Komentarzy5 Minuty
30 listopada 2023
Esky.pl: 64 proc. Polaków wyleci zimą do Bangkoku, Nowego Jorku i Miami
Ponad połowa podróżujących z Polski zdecydowała się na wyprawy do Bangkoku, Nowego Jorku…
0 Komentarzy7 Minuty
24 listopada 2023
Wycieczki szkolne, wyjazdy z klubem sportowym czy kolonie to imprezy turystyczne. PIT edukuje o turystyce młodzieżowej
Konferencja poświęcona bezpiecznemu wypoczynkowi dzieci i młodzieży, zorganizowana przez…
0 Komentarzy6 Minuty
20 listopada 2023
Traveldata: ceny wyjazdów letnich w idą dół. Najbardziej tanieją Wyspy Kanaryjskie, Egipt i Turcja
W minionym tygodniu ceny wycieczek z wylotami w dniach 5 - 11 sierpnia 2024 spadły w…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2023
Nowa kampania Exim Tours. „Wybierz słoneczny piątek zamiast black friday”
Exim Tours uruchamia jesienną kampanię „Zamień black friday na słoneczny piątek”. Zachęca…
0 Komentarzy2 Minuty