VisitBritain świętuje 10.lecie facebooka

4 lutego 2004 roku powstał Facebook. Z okazji 10. urodzin serwisu, brytyjska organizacja turystyczna VisitBritain przedstawia dane dotyczące swojej facebookowej strony Love GREAT Britain i analizuje jej wpływ na ruch turystyczny do Wielkiej Brytanii.

1. Facebookowa strona VisitBritain Love GREAT Britain została uruchomiona 17 grudnia 2009 r. Próg miliona fanów przekroczyła 17 marca 2013 r. Obecnie profil ma niemal 2 miliony fanów (z czego 92 proc. z zagranicy).
2.38 proc. osób korzystających ze strony twierdzi, że z jej powodu zostało w Wielkiej Brytanii dłużej niż początkowo planowało.1
3.41 proc. użytkowników strony Love GREAT Britain z całego świata, rozpatrujących wyjazd do Wielkiej Brytanii, podjęło ostateczną decyzję o zakupie wycieczki do tego kraju.
4.Po zapoznaniu się ze stroną, 44 proc. gości zadeklarowało wizytę w Wielkiej Brytanii, potwierdzając tę deklarację finansowo.
5.Użytkownicy strony na Facebooku pozostają w Wielkiej Brytanii średnio dwa razy dłużej (18,5 nocy) niż przeciętny gość (7,4 nocy).
6 Wstępne wyliczenia pokazują, że aktywność profilu Love GREAT Britain może przekładać się na dodatkowe 44 tys. nocy spędzonych przez turystów w Wielkiej Brytanii.
7.Spośród wszystkich rynków, największe przychody wygenerowali fani z Facebooka pochodzący z Indii (643 tys. funtów), a kolejne miejsca zajęły Brazylia (556 tys.) i USA (335 tys.).
8.Wielki wzrost aktywności i liczby fanów przy okazji kampanii związanych z takimi wydarzeniami jak premiera filmu o Jamesie Bondzie „SkyFall”, otwarcie studia Harrego Pottera, diamentowy jubileusz królowej Elżbiety II, sztafeta ze zniczem olimpijskim czy ceremonia otwarcia Igrzysk.
9.Ceremonia otwarcia Igrzysk wygenerowała ponad 118 tys. „lajków”.
10. Wstępne wyliczenia pokazują, że profil Love GREAT Britain ma potencjał, żeby wygenerować dodatkowe 3,7 mln funtów w wydatkach turystów na terenie Wielkiej Brytanii (kwiecień 2013 – grudzień 2014).

Joss Croft, dyrektor ds. marketing w VisitBritain, powiedział: „Nasza facebookowa strona Love GREAT Britain szybko przerodziła się w aktywną społeczność. Powstało miejsce, w którym VisitBritain może prowadzić dialog z potencjalnymi gośćmi i zwiększać ruch turystyczny do Wielkiej Brytanii. Wykorzystując takie okazje, jak książęcy ślub diamentowy jubileusz królowej, urodziny księcia George’a, a także – oczywiście – Igrzyska Olimpijskie i Paraolimpijskie w 2012 r., byliśmy w stanie rozpoczynać i inspirować konwersacje w Internecie, dzięki którym uwaga była skupiona na Wielkiej Brytanii. Obecnie wykorzystujemy konwersacje fanów i ich zaangażowanie, przedstawiając znakomite oferty naszych globalnych partnerów, takich jak Expedia, STA czy British Airways. Dbamy o to, aby inspiracja przekładała się na działanie”.