VisitBritain świętuje 10.lecie facebooka

4 lutego 2004 roku powstał Facebook. Z okazji 10. urodzin serwisu, brytyjska organizacja turystyczna VisitBritain przedstawia dane dotyczące swojej facebookowej strony Love GREAT Britain i analizuje jej wpływ na ruch turystyczny do Wielkiej Brytanii.
1. Facebookowa strona VisitBritain Love GREAT Britain została uruchomiona 17 grudnia 2009 r. Próg miliona fanów przekroczyła 17 marca 2013 r. Obecnie profil ma niemal 2 miliony fanów (z czego 92 proc. z zagranicy).
2.38 proc. osób korzystających ze strony twierdzi, że z jej powodu zostało w Wielkiej Brytanii dłużej niż początkowo planowało.1
3.41 proc. użytkowników strony Love GREAT Britain z całego świata, rozpatrujących wyjazd do Wielkiej Brytanii, podjęło ostateczną decyzję o zakupie wycieczki do tego kraju.
4.Po zapoznaniu się ze stroną, 44 proc. gości zadeklarowało wizytę w Wielkiej Brytanii, potwierdzając tę deklarację finansowo.
5.Użytkownicy strony na Facebooku pozostają w Wielkiej Brytanii średnio dwa razy dłużej (18,5 nocy) niż przeciętny gość (7,4 nocy).
6 Wstępne wyliczenia pokazują, że aktywność profilu Love GREAT Britain może przekładać się na dodatkowe 44 tys. nocy spędzonych przez turystów w Wielkiej Brytanii.
7.Spośród wszystkich rynków, największe przychody wygenerowali fani z Facebooka pochodzący z Indii (643 tys. funtów), a kolejne miejsca zajęły Brazylia (556 tys.) i USA (335 tys.).
8.Wielki wzrost aktywności i liczby fanów przy okazji kampanii związanych z takimi wydarzeniami jak premiera filmu o Jamesie Bondzie „SkyFall”, otwarcie studia Harrego Pottera, diamentowy jubileusz królowej Elżbiety II, sztafeta ze zniczem olimpijskim czy ceremonia otwarcia Igrzysk.
9.Ceremonia otwarcia Igrzysk wygenerowała ponad 118 tys. „lajków”.
10. Wstępne wyliczenia pokazują, że profil Love GREAT Britain ma potencjał, żeby wygenerować dodatkowe 3,7 mln funtów w wydatkach turystów na terenie Wielkiej Brytanii (kwiecień 2013 – grudzień 2014).
Joss Croft, dyrektor ds. marketing w VisitBritain, powiedział: „Nasza facebookowa strona Love GREAT Britain szybko przerodziła się w aktywną społeczność. Powstało miejsce, w którym VisitBritain może prowadzić dialog z potencjalnymi gośćmi i zwiększać ruch turystyczny do Wielkiej Brytanii. Wykorzystując takie okazje, jak książęcy ślub diamentowy jubileusz królowej, urodziny księcia George’a, a także – oczywiście – Igrzyska Olimpijskie i Paraolimpijskie w 2012 r., byliśmy w stanie rozpoczynać i inspirować konwersacje w Internecie, dzięki którym uwaga była skupiona na Wielkiej Brytanii. Obecnie wykorzystujemy konwersacje fanów i ich zaangażowanie, przedstawiając znakomite oferty naszych globalnych partnerów, takich jak Expedia, STA czy British Airways. Dbamy o to, aby inspiracja przekładała się na działanie”.
POWIĄZANE WPISY
28 listopada 2025
Gruzja na cztery pory roku
Pani Ambasador Gruzji, JE Diana Zhgenti uświetniła konferencję prasową i warsztaty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Madera rozwija turystykę kulinarną: plantacje, winnice, warsztaty
Kulinaria stają się jednym z filarów promocji Maderze, a rosnąca liczba inicjatyw…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Ponad 300 tys. biegaczy wzięło udział w Dubai Run 2025
Dubai Run 2025 zgromadził rekordowe 307 tys. uczestników, odnotowując ponad trzykrotny…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2025
Visit Madeira rusza z nową kampanią, która promuje odpowiedzialne podróżowanie
Agencja Visit Madeira rozpoczęła kampanię świadomościową zachęcającą odwiedzających oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2025
Zimowe ośrodki Trentino stawiają na pełną dostępność usług
Region Trentino wzmacnia swoją pozycję jako kierunek przyjazny osobom z…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dubai Airshow 2025: Emirates prezentują nowe technologie i produkty
Emirates zaprezentują na Dubai Airshow 2025 nowe technologie i rozwiązania, które mają…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2025
World Travel Awards wyróżnia Portugalię jako najlepszy kierunek w Europie
Podczas 32. gali World Travel Awards 2025 w Forte Village Resort na Sardynii Portugalię…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2025
Raport Registradores de España: Polacy wciąż aktywni na rynku nieruchomości w Hiszpanii
Hiszpania pozostaje atrakcyjnym kierunkiem dla zagranicznych inwestorów, w tym Polaków. W…
0 Komentarzy2 Minuty










