Visit Hungary wznawia działania w Polsce. W 2023 Polska drugim największym rynkiem turystycznym dla Węgrów

Magdolna Fekete, chief advisor, Visit Hungary i Abigel Adorjan, head of international communications & PR
Magdolna Fekete, chief advisor, Visit Hungary i Abigel Adorjan, head of international communications & PR / fot. MM

Jeszcze przed pandemią Polska była dla Węgrów szóstym największym rynkiem turystyki przyjazdowej, w 2023 stała się drugim – zaraz po Niemczech. Przedstawiciele Visit Hungary odwiedzili Warszawę i zapowiedzieli wznowienie działań promocyjnych w naszym kraju.

W pierwszych trzech kwartałach 2023 roku po Węgrzech podróżowało 12,4 mln turystów, którzy spędzili na Węgrzech 32,5 mln nocy w turystycznych obiektach zakwaterowania. To o 1,2 proc. więcej niż w tym samym okresie 2022 oku i o 1,5 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2019 roku. Udział zagranicznych turystów w rynku turystycznym wynosił 46 proc. Zagranicznych turystów było w sumie 5,4 mln, zaś noclegów – 15,1 mln.

Ponad 430 tys. turystów z Polski

Jak informuje Magdolna Fekete, chief advisor, Visit Hungary, w 2023 roku wyraźnie wzrosło znaczenie polskiego rynku dla węgierskiej turystyki przyjazdowej. W ciągu dziewięciu miesięcy tego roku na Węgry wybrało się 437 tys. Polaków, którzy podróżowali średnio na 2,6 dnia, czyli spędzili na Węgrzech 1,1 mln nocy. Dla porównania, w 2022 roku 268 tys. Polaków wykupiło milion noclegów.

Tym samym Polska awansowała na drugie miejsce na liście najważniejszych rynków dla węgierskiej turystyki przyjazdowej – awansowała z szóstego miejsca, które zajmowała w 2019 roku. Obecnie największym rynkiem są Niemcy, którzy w pierwszych trzech kwartałach 2023 roku wykupili na Węgrzech 2,1 mln noclegów.

Możliwa reaktywacja przedstawicielstwa w Polsce

Spośród turystów, którzy wybrali się na Węgry 68 proc. uczyniło to w okresie od czerwca do sierpnia. Nadal popularnymi celami podróży są Tokaj, okolice Egeru, jezioro Balaton, które stało się ważnym celem podróży również dla branży spotkań.

Visit Hungary po zlikwidowaniu ośrodka w Warszawie w 2017 roku obecnie planuje wznowienie działań promocyjnych w Polsce. Chce skupić się m.in. na promocji turystyki kulinarnej, wypromowaniu Węgier również jako kierunku podróży poza sezonem, a także na produkcie wellness i spa. Zapowiada kampanie i podróże studyjne, nie określa jednak jeszcze, czy i kiedy otworzy w naszym kraju swoje przedstawicielstwo. Jak się dowiadujemy, prawdopodobnie nastąpi to w przeciągu 2-3 najbliższych lat.

W 2022 roku na Węgrzech powstały 23 nowe hotele, co zwiększyło liczbę dostępnych pokoi o 1,5 tys. Większość nowych obiektów powstała w Budapeszcie. Obecnie Węgry dysponują 26,6 tys. pokojami w hotelach pięciogwiazdkowych w całym kraju, zaś 4,3 tys. w pięciogwiazdkowych. W Budapeszcie dostępnych jest 9,8 tys. łóżek w hotelach czterogwiazdkowych i 3,2 tys. w pięciogwiazdkowych.