Visit Britain prognozuje silne ożywienie w wydatkach turystów przyjazdowych

Visit Britain opublikowało prognozę dotyczącą turystyki przyjazdowej na rok 2023, która przewiduje silne ożywienie w wydatkach turystów zagranicznych. Według podanej analizy wydatki turystów przyjezdnych będą rosły szybciej niż liczba odwiedzających, przy czym wydatki te będą również wyższe w przeliczeniu na jedną podróż.
Ogólna prognoza przewiduje wydatki międzynarodowych gości w Wielkiej Brytanii w wysokości 29,5 miliarda funtów w 2023 r., co stanowi wzrost o 4 proc. w stosunku do najwyższych w historii wydatków, w których wyniosły 28,4 miliarda funtów w 2019 r. Patrząc na liczbę wizyt w Wielkiej Brytanii, prognozuje się 35,1 mln wizyt, 86 proc. z 40,9 mln w 2019 roku.
Visit Britain zaktualizowało również swoją prognozę na koniec roku 2022 do 29,7 mln przyjazdów do Wielkiej Brytanii, to 73 proc. z 2019 r., i wydatków w wysokości 25,9 mld funtów, co daje 91 proc. z 2019 r. Wynika to ze wzrostu wydatków zagranicznych gości w Wielkiej Brytanii w minionym roku oraz z wyższymi wydatkami na wizytę i dłuższymi pobytami.
„Naszym priorytetem było odbudowanie wartości międzynarodowych odwiedzających, więc bardzo zachęcające jest obserwowanie ciągłej silnej prognozy ożywienia w wydatkach, wspierającej miejsca pracy, małe firmy i lokalne gospodarki w całym kraju” – powiedziała Patricia Yates, dyrektor generalna Visit Britain.
Start nowej kampanii marketingowej
Visit Britain uruchamia również nową kampanię marketingową Great Britain, aby zwiększyć liczbę rezerwacji, inspirując turystów do „Patrzenia na rzeczy inaczej”, promując przy tym gościnność i podkreślać, że Wielka Brytania jest miejscem dynamicznym, integracyjnym i pełnym przygód.
Kampania obejmuje też najważniejsze wydarzenia w 2023 r., w tym koronację króla Karola III i organizację przez Liverpool Konkursu Piosenki Eurowizji w imieniu Ukrainy.
Badania przeprowadzone przez Visit Britain w 2022 roku wykazały, że odkrywanie historii i dziedzictwa Wielkiej Brytanii jest głównym motywatorem dla międzynarodowych podróżników chcących odwiedzić ten kraj w tym roku, a następnie odwiedzić jego tętniące życiem miasta. Badania wykazały również, że największym motywatorem dla odwiedzających globalnie w wyborze miejsca docelowego jest to, że oferuje ono „dobry stosunek jakości do ceny” i jest „przyjaznym miejscem do odwiedzenia”.
Turystyka przyjazdowa osiągnęła wartość ponad 28 miliardów funtów dla brytyjskiej gospodarki w 2019 roku, będąc trzecim największym eksporterem usług i ważną częścią brytyjskiego handlu.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Triverna.pl: Rekordowy grudzień w hotelach. Najwyższe ceny w górach
Z danych portalu Triverna.pl wynika, że grudzień w polskich hotelach zapowiada się…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Sopocka Organizacja Turystyczna zaprasza do udziału w „Sopockich Perłach”
Sopocka Organizacja Turystyczna rozpoczyna siódmą edycję konkursu „Sopockie Perły”.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 grudnia 2025
Sezon narciarski w Wiśle otwarty. Skolnity gotowy na narciarzy
Sezon narciarski na stacji Skolnity w Wiśle rozpocznie się dziś, 5 grudnia, o godzinie…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Travelist.pl rusza z zimowym konkursem fotograficznym
Travelist.pl uruchomił konkurs fotograficzny „Jedź na ferie - wygraj wakacje”, w którym…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2025
Accor mianuje Karelle Lamouche CEO na Europę i Afrykę Północną
Grupa hotelowa Accor ogłosiła powołanie Karelle Lamouche na stanowisko CEO…
0 Komentarzy2 Minuty
3 grudnia 2025
Rusza 8. edycja konkursu fotograficznego #LubelskieTravel
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna otwiera nabór do kolejnej edycji konkursu…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
WP Holding sprzedaje Fluege.de chińskiej grupie Tongcheng Travel
Fluege.de ma nowego właściciela. WP Holding zawarło umowę sprzedaży Invia Flights Germany…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
ULC rusza z nową edycją kampanii „Nie pakuj się w kłopoty”
Urząd Lotnictwa Cywilnego rozpoczął nową edycję kampanii edukacyjnej „Nie pakuj się w…
0 Komentarzy2 Minuty










