Visit Britain prognozuje silne ożywienie w wydatkach turystów przyjazdowych

Visit Britain opublikowało prognozę dotyczącą turystyki przyjazdowej na rok 2023, która przewiduje silne ożywienie w wydatkach turystów zagranicznych. Według podanej analizy wydatki turystów przyjezdnych będą rosły szybciej niż liczba odwiedzających, przy czym wydatki te będą również wyższe w przeliczeniu na jedną podróż.
Ogólna prognoza przewiduje wydatki międzynarodowych gości w Wielkiej Brytanii w wysokości 29,5 miliarda funtów w 2023 r., co stanowi wzrost o 4 proc. w stosunku do najwyższych w historii wydatków, w których wyniosły 28,4 miliarda funtów w 2019 r. Patrząc na liczbę wizyt w Wielkiej Brytanii, prognozuje się 35,1 mln wizyt, 86 proc. z 40,9 mln w 2019 roku.
Visit Britain zaktualizowało również swoją prognozę na koniec roku 2022 do 29,7 mln przyjazdów do Wielkiej Brytanii, to 73 proc. z 2019 r., i wydatków w wysokości 25,9 mld funtów, co daje 91 proc. z 2019 r. Wynika to ze wzrostu wydatków zagranicznych gości w Wielkiej Brytanii w minionym roku oraz z wyższymi wydatkami na wizytę i dłuższymi pobytami.
„Naszym priorytetem było odbudowanie wartości międzynarodowych odwiedzających, więc bardzo zachęcające jest obserwowanie ciągłej silnej prognozy ożywienia w wydatkach, wspierającej miejsca pracy, małe firmy i lokalne gospodarki w całym kraju” – powiedziała Patricia Yates, dyrektor generalna Visit Britain.
Start nowej kampanii marketingowej
Visit Britain uruchamia również nową kampanię marketingową Great Britain, aby zwiększyć liczbę rezerwacji, inspirując turystów do „Patrzenia na rzeczy inaczej”, promując przy tym gościnność i podkreślać, że Wielka Brytania jest miejscem dynamicznym, integracyjnym i pełnym przygód.
Kampania obejmuje też najważniejsze wydarzenia w 2023 r., w tym koronację króla Karola III i organizację przez Liverpool Konkursu Piosenki Eurowizji w imieniu Ukrainy.
Badania przeprowadzone przez Visit Britain w 2022 roku wykazały, że odkrywanie historii i dziedzictwa Wielkiej Brytanii jest głównym motywatorem dla międzynarodowych podróżników chcących odwiedzić ten kraj w tym roku, a następnie odwiedzić jego tętniące życiem miasta. Badania wykazały również, że największym motywatorem dla odwiedzających globalnie w wyborze miejsca docelowego jest to, że oferuje ono „dobry stosunek jakości do ceny” i jest „przyjaznym miejscem do odwiedzenia”.
Turystyka przyjazdowa osiągnęła wartość ponad 28 miliardów funtów dla brytyjskiej gospodarki w 2019 roku, będąc trzecim największym eksporterem usług i ważną częścią brytyjskiego handlu.
POWIĄZANE WPISY
29 września 2025
Travelist: Egzotyczne wakacje krok po kroku – poradnik dla podróżnych
Egzotyczne wakacje są dostępne dla każdego - przekonuje Marek Pukas, podróżnik i twórca…
0 Komentarzy2 Minuty
29 września 2025
Jamajka prezentuje strategię rozwoju turystyki podczas JAPEX 2025
Jamajka zaprezentowała swoją strategię rozwoju turystyki opartą na zasadach…
0 Komentarzy1 Minuty
26 września 2025
Jesień w Dolomitach: turystyka górska w rytmie slow i wellness
Jesień w Dolomitach Trydenckich to czas, kiedy góry odkrywają swoje najbardziej…
0 Komentarzy3 Minuty
25 września 2025
Szlak herbaciany Korei Południowej: smaki, zwyczaje i podróż przez regiony kraju
W Korei Południowej herbata to coś więcej niż napój - od wieków stanowi ważny element…
0 Komentarzy2 Minuty
25 września 2025
Flying Blue ponownie z tytułem najlepszego programu lojalnościowego
Point.me uznał program lojalnościowy Flying Blue, należący do Air France-KLM, za…
0 Komentarzy1 Minuty
7 października 2025
Tajlandia promuje się w Polsce kampanią „Cool Summer & Warm Winter”
Tajlandia ruszyła z nową kampanią promocyjną „Cool Summer & Warm Winter in Thailand”,…
0 Komentarzy4 Minuty
2 października 2025
TAP Air Portugal świętuje 80-lecie
Linie lotnicze TAP Air Portugal, obchodzące w tym roku 80-lecie działalności,…
0 Komentarzy1 Minuty
2 października 2025
Odbyła się XII edycja THINK MICE Mashup Meetings
29 września w Fabryce Norblina w Warszawie odbyła się XII edycja spotkania z cyklu THINK…
0 Komentarzy2 Minuty
1 października 2025
Ryanair otworzył w Krakowie pierwsze w Polsce Centrum Szkoleniowe Załóg Lotniczych
Na lotnisku Kraków-Balice rozpoczęło działalność pierwsze w Polsce Centrum Szkoleniowe…
0 Komentarzy2 Minuty
29 września 2025
Travelist: Egzotyczne wakacje krok po kroku – poradnik dla podróżnych
Egzotyczne wakacje są dostępne dla każdego - przekonuje Marek Pukas, podróżnik i twórca…
0 Komentarzy2 Minuty
29 września 2025
Jamajka prezentuje strategię rozwoju turystyki podczas JAPEX 2025
Jamajka zaprezentowała swoją strategię rozwoju turystyki opartą na zasadach…
0 Komentarzy1 Minuty
26 września 2025
Jesień w Dolomitach: turystyka górska w rytmie slow i wellness
Jesień w Dolomitach Trydenckich to czas, kiedy góry odkrywają swoje najbardziej…
0 Komentarzy3 Minuty
25 września 2025
Szlak herbaciany Korei Południowej: smaki, zwyczaje i podróż przez regiony kraju
W Korei Południowej herbata to coś więcej niż napój - od wieków stanowi ważny element…
0 Komentarzy2 Minuty
25 września 2025
Flying Blue ponownie z tytułem najlepszego programu lojalnościowego
Point.me uznał program lojalnościowy Flying Blue, należący do Air France-KLM, za…
0 Komentarzy1 Minuty
7 października 2025
Tajlandia promuje się w Polsce kampanią „Cool Summer & Warm Winter”
Tajlandia ruszyła z nową kampanią promocyjną „Cool Summer & Warm Winter in Thailand”,…
0 Komentarzy4 Minuty
2 października 2025
TAP Air Portugal świętuje 80-lecie
Linie lotnicze TAP Air Portugal, obchodzące w tym roku 80-lecie działalności,…
0 Komentarzy1 Minuty
2 października 2025
Odbyła się XII edycja THINK MICE Mashup Meetings
29 września w Fabryce Norblina w Warszawie odbyła się XII edycja spotkania z cyklu THINK…
0 Komentarzy2 Minuty
1 października 2025
Ryanair otworzył w Krakowie pierwsze w Polsce Centrum Szkoleniowe Załóg Lotniczych
Na lotnisku Kraków-Balice rozpoczęło działalność pierwsze w Polsce Centrum Szkoleniowe…
0 Komentarzy2 Minuty
29 września 2025
Travelist: Egzotyczne wakacje krok po kroku – poradnik dla podróżnych
Egzotyczne wakacje są dostępne dla każdego - przekonuje Marek Pukas, podróżnik i twórca…
0 Komentarzy2 Minuty