Upadek biura Alfa Star – pierwsze wnioski o roszczenia

Urząd marszałkowski województwa mazowieckiego sprowadził już do kraju 1131 turystów biura Alfa Star. Dziś spodziewanych jest kolejnych 197 osób.
Jak podała rzeczniczka urzędu marszałkowskiego, Marta Milewska: „Do kraju przyjechało 24 turystów z Rodos, a z Hurghady w Egipcie przyleci 173 osób. Pozostali turyści przebywający w Egipcie w Hurghadzie i Marsa Alam zostali przeniesieni do innych hoteli i będą wracać w najbliższych dniach. Do urzędu spływają już pierwsze wnioski o roszczenia od klientów biura podróży Alfa Star S.A.”
Na stronie stronie internetowej urzędu marszałkowskiego www.mazovia.pl znajdują się wszystkie niezbędne do składania roszczeń formularze oraz informacje, jakie dokumenty, gdzie i w jakich terminach można je składać. Dla wszystkich klientów biura podróży Alfa Star uruchomiony został także specjalny adres mailowy: [email protected].
Jak podkreśliła Marta Milewska: „Już od wczoraj do urzędu napływają pierwsze wnioski o roszczenia.”
W związku z tym, że Alfa Star posiada trzy gwarancje ubezpieczeniowe wystawione przez (pierwsza na kwotę 24,6 mln zł obejmuje okres od 17 września 2013 r. do 16 września 2014 r., druga na kwotę 19,4 mln zł obejmuje okres od 17 września 2014 r. do 16 stycznia 2015 r., a trzecia na kwotę 20 mln zł – od 17 stycznia 2015 r.), najmniej czasu na złożenie dokumentów mają klienci, którzy wykupili wycieczki przed 17 września 2014 r. – ich czas na składanie roszczeń upływa już 16 września br. Turyści, którzy zakupili wycieczki miedzy 17 września 2014 r a 16 stycznia 2015 r., mogą składać roszczenia do 16 stycznia 2016 r. Najwięcej czasu na składanie roszczeń mają klienci, którzy wykupili usługą w Alfa Star po 17 stycznia br. – termin na ubieganie się o roszczenie upływa we wrześniu 2016 r.
POWIĄZANE WPISY
18 grudnia 2025
Itaka spotkała się z partnerami z całej Polski podczas Agent Night Arena
17 grudnia 2025 roku na Itaka Arenie w Opolu odbyło się wydarzenie Itaka Agent Night…
0 Komentarzy1 Minuty
18 grudnia 2025
eSky: Polacy planują podróże z wyprzedzeniem. Wzrost rezerwacji do USA i Meksyku
Dane z internetowego biura podróży eSky pokazują, że Polacy coraz częściej planują…
0 Komentarzy3 Minuty
16 grudnia 2025
Blisko 200 agentów na Wielkiej Gali Nekera: sukcesy, wyróżnienia i plany na przyszłość
Blisko 200 agentów turystycznych oraz partnerzy biznesowi i przedstawiciele mediów wzięli…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
eSky: Rośnie zainteresowanie zimowymi wyjazdami do Hiszpanii, Portugalii i Maroka
Polacy coraz częściej planują ferie zimowe poza krajem, wybierając kierunki o…
0 Komentarzy2 Minuty
15 grudnia 2025
Malta w czołówce wyborów użytkowników eSky
Malta od lat przyciąga Polaków swoją historią, śródziemnomorskim klimatem i urokiem. W…
0 Komentarzy2 Minuty
12 grudnia 2025
eSky: Rok 2026 sprzyja podróżom. Polacy mogą wykorzystać do 61 dni wolnych
Według danych eSky, rok 2026 stwarza Polakom okazję do maksymalnego wykorzystania dni…
0 Komentarzy3 Minuty
4 grudnia 2025
Anex Tour Poland szkoli agentów w Marsa Alam
W dniach 30 listopada - 4 grudnia 2025 roku w Marsa Alam odbyło się wydarzenie branżowe…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
Kiwi.com: Polska wśród najpopularniejszych kierunków świątecznych w Europie
Tegoroczny sezon świąteczny przynosi Polsce wzrost ruchu turystycznego, a liczba…
0 Komentarzy2 Minuty
2 grudnia 2025
eSky: Wenecja, Malta i Teneryfa najpopularniejszymi kierunkami na przełomie roku
Zbliżający się przełom roku to okres zwiększonego zainteresowania wyjazdami…
0 Komentarzy2 Minuty











czyli szanse na zwrot przedpłat, lub ich części, turyści mają mniej więcej za 2 lata. Czy tak miała działać „w pełni zaimplementowana” dyrektywa 90/314/EWG ???!