Udany tydzień w biurach podróży

Ostatni tydzień był bardzo udany dla biur podróży. Liczba rezerwacji w minionym tygodniu wzrosła w porównaniu z analogicznym okresem roku 2013 aż o 29,93 proc., a liczba klientów – o 29,66 proc.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MerlinX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że jeśli chodzi o kierunki, które cieszyły się wśród Polaków największym zainteresowaniem, to sytuacja w pierwszej dziesiątce praktycznie nie zmienia się od wielu tygodni. I znowu, kolejny tydzień a nawet miesiąc, liderem jest Grecja, której udział w rynku wyniósł aż 29,2 proc., na pozostałych pozycjach uplasowały się zaś: Turcja (14,7proc.), Egipt (10,4 proc.), Hiszpania (8,9 proc.), Bułgaria (8,2 proc.), Tunezja (6,5 proc.), Włochy (3 proc.), Chorwacja (1,9 proc.), Maroko (1,5 proc.) i Portugalia (1,3 proc.).
Podobnie niezmiennie wygląda sytuacja, jeśli chodzi o najczęściej wybierane przez klientów docelowe lotniska – znowu pierwszą dziesiątkę zdominowała Grecja (pięć lotnisk). Miejsca na podium to : turecka Antalya i oraz grecki Heraklion oraz bułgarskie Burgas.
Najmniej tygodniowe pobyty kosztują w Bułgarii – Burgas (1945 zł) i w Turcji – Warna (2380 zł). Najdrożej jest w Chanii (2788 zł) i Heraklionie (2688 zł)
Jeśli chodzi o porównanie najpopularniejszych krajów i kierunków w obecnym sezonie od rozpoczęcia sprzedaży, sytuacja taka sama, jak tydzień wcześniej – na pierwszym miejscu wciąż jest Grecja (23,7 proc. udziału w rynku). Dalej zaś: Turcja (14,7 proc.), Egipt (13,5 proc.), Hiszpania (11 proc.), Tunezja (4,7 proc.), Bułgaria (4,7 proc.), Włochy (3,5 proc.), Maroko (1,7 proc.), Portugalia (1,6 proc.) i Chorwacja (1,6 proc.).
POWIĄZANE WPISY
21 marca 2025
Odwiedź Francję po igrzyskach
Przedstawiciele atrakcji turystycznych z Francji zaprezentowali się na warsztatach dla…
0 Komentarzy2 Minuty
20 marca 2025
Zima w tropikach? Itaka startuje ze sprzedażą sezonu 25/26
Itaka rozpoczyna promocyjną sprzedaż sezonu zima 25/26. Touroperator stawia na egzotykę,…
0 Komentarzy15 Minuty
19 marca 2025
Morza marzeń. Rejsy z Itaką
Z roku na rok dynamicznie rośnie popularność rejsów wycieczkowych. Rejsy stają się stylem…
0 Komentarzy9 Minuty
18 marca 2025
Wielkanoc tańszą alternatywą dla majówki 2025
W tym roku długi majowy weekend wypada wyjątkowo blisko świąt Wielkanocnych. Oba terminy…
0 Komentarzy7 Minuty
18 marca 2025
31 tys. Polaków odwiedziło Maltę w styczniu
Malta od dłuższego czasu cieszyła się popularnością wśród polskich turystów, jednak w tym…
0 Komentarzy1 Minuty
17 marca 2025
Biura podróży – ceny imprez turystycznych zaczynają spadać
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
14 marca 2025
Śląskie powołuje Klub Ambasadora Kongresów
Utworzenie drugiego w Polsce regionalnego Klubu Ambasadora Kongresów polskich jest szansą…
0 Komentarzy4 Minuty
10 marca 2025
Rainbow z nową kampanią „Będzie co wspominać”
Marka Rainbow prezentuje swoją najnowszą kampanię reklamową „Będzie co wspominać”, której…
0 Komentarzy2 Minuty
10 marca 2025
Biura podróży – w marcu powrót wysokich cen imprez turystycznych
Największe spadki cen w ostatnim tygodniu odnotowano w Portugalii i na Teneryfie – o 192…
0 Komentarzy3 Minuty