Tysiące skarg na eDreams. Ryanair wzywa hiszpańskie władze do interwencji
fot. materiały prasowe
Ryanair wezwał hiszpańskie władze i organizacje konsumenckie do podjęcia działań w związku z licznymi skargami dotyczącymi praktyk stosowanych przez internetowe biuro podróży eDreams. Przewoźnik wskazuje m.in. na zawyżone ceny, brak przejrzystości w rezerwacjach oraz wykorzystywanie nieprawdziwych danych klientów.
Ryanair zwrócił się 14 kwietnia do ministra ds. ochrony konsumentów Pablo Bustinduy oraz do organizacji konsumenckiej FACUA z apelem o podjęcie działań w związku z praktykami internetowego biura podróży eDreams.
„To niezrozumiałe, że zarówno minister Bustinduy, jak i FACUA stoją bezczynnie, podczas gdy eDreams nadal szkodzi hiszpańskim konsumentom, pobierając od nich zawyżone opłaty za loty i usługi, a także dokonując nieautoryzowanych rezerwacji przy użyciu fałszywych wiadomości e-mail i fałszywych informacji o płatnościach, które nie należą do klienta.
Ryanair nie zezwala eDreams na scraping swoich zasobów lub odsprzedawanie ich po zawyżonych cenach. Aby chronić hiszpańskich konsumentów przed szkodliwymi praktykami eDreams, Ryanair opublikował dokumentację skarg od klientów eDreams, którzy zostali obciążeni przez eDreams zawyżonymi opłatami, ale nie byli w stanie uzyskać dostępu do swoich rezerwacji Ryanair lub otrzymać ważnych informacji o lotach, ponieważ eDreams używał fałszywych danych kontaktowych klienta i fałszywych szczegółów płatności, aby dokonać tych nieautoryzowanych rezerwacji.
Wzywamy zarówno ministra Bustinduya, jak i FACUA do podjęcia pilnych działań w celu ochrony hiszpańskich konsumentów przed szkodliwymi praktykami eDreams oraz do zakazania sprzedaży lotów przez niezatwierdzone OTA bez zgody linii lotniczych. Jeśli OTA chcą oferować loty Ryanair na sprzedaż, mogą to robić na uzgodnionych warunkach, które gwarantują przejrzystość dla konsumentów, tak jak robią to już „zatwierdzeni OTA” partnerzy Ryanair. Prawdziwe pytanie brzmi: dlaczego eDreams nie zgodzi się na te przejrzyste warunki i dlaczego minister Bustinduy lub FACUA nie chronią hiszpańskich konsumentów przed szkodliwymi praktykami eDreams?” – powiedział Dara Brady, chief marketing officer w Ryanair.
Tysiące skarg od klientów
Według Ryanaira, w ciągu ostatnich 12 miesięcy otrzymał on tysiące skarg od klientów, którzy dokonali zakupu biletów lotniczych za pośrednictwem eDreams. Skargi te dotyczą m.in. zawyżonych cen, braku przejrzystości w procesie rezerwacji oraz użycia nieprawdziwych danych kontaktowych i płatniczych. Ryanair informuje, że eDreams nie posiada upoważnienia do sprzedaży jego lotów, a dostęp do oferty przewoźnika uzyskuje poprzez tzw. screen scraping strony internetowej.
Zgodnie z przedstawionymi przez Ryanaira informacjami, klienci korzystający z usług eDreams nie zawsze otrzymują aktualne informacje dotyczące lotów ani komunikatów związanych z bezpieczeństwem i ochroną. Ryanair wskazuje, że działania te mogą negatywnie wpływać na interesy konsumentów i oczekuje podjęcia odpowiednich kroków przez odpowiedzialne instytucje.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Triverna.pl: Rekordowy grudzień w hotelach. Najwyższe ceny w górach
Z danych portalu Triverna.pl wynika, że grudzień w polskich hotelach zapowiada się…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Sopocka Organizacja Turystyczna zaprasza do udziału w „Sopockich Perłach”
Sopocka Organizacja Turystyczna rozpoczyna siódmą edycję konkursu „Sopockie Perły”.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 grudnia 2025
Sezon narciarski w Wiśle otwarty. Skolnity gotowy na narciarzy
Sezon narciarski na stacji Skolnity w Wiśle rozpocznie się dziś, 5 grudnia, o godzinie…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Travelist.pl rusza z zimowym konkursem fotograficznym
Travelist.pl uruchomił konkurs fotograficzny „Jedź na ferie - wygraj wakacje”, w którym…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2025
Accor mianuje Karelle Lamouche CEO na Europę i Afrykę Północną
Grupa hotelowa Accor ogłosiła powołanie Karelle Lamouche na stanowisko CEO…
0 Komentarzy2 Minuty
3 grudnia 2025
Rusza 8. edycja konkursu fotograficznego #LubelskieTravel
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna otwiera nabór do kolejnej edycji konkursu…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
WP Holding sprzedaje Fluege.de chińskiej grupie Tongcheng Travel
Fluege.de ma nowego właściciela. WP Holding zawarło umowę sprzedaży Invia Flights Germany…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
ULC rusza z nową edycją kampanii „Nie pakuj się w kłopoty”
Urząd Lotnictwa Cywilnego rozpoczął nową edycję kampanii edukacyjnej „Nie pakuj się w…
0 Komentarzy2 Minuty










