Turystyka będzie motorem globalnej sprzedaży online
Według raportu Deloitte przedstawiającego 250 największych sieci sprzedażowych oraz trendy na najbliższy rok, turystyka będzie napędzać globalną sprzedaż w sieci.
Raport 250 największych sieci handlowych świata powstały we współpracy ze STORES Media przedstawia także 50 największych e-sprzedawców a ranking firm powstał na podstawie łącznej wielkości przychodów ze sprzedaży detalicznej, a nie tylko obrotów. Raport Deloitte wskazuje na główne trendy, które będą obowiązywać w światowym handlu detalicznym. Będą to: turystyka, mobilność, „szybkość”, wrażenia klienta i innowacyjność.
Raport podkreśla, że rocznie ponad miliard ludzi podróżuje za granicę zaś wydatki turystów na całym świecie przekraczają bilion dolarów. Ruch turystyczny rośnie od 2009 roku, w tempie 12 proc. rocznie. Coraz większy udział w rosnącej liczbie turystów ma klasa średnia z tzw. krajów wschodzących, np. z Chin.
Według autorów raportu, połowa z 16 mld euro ze sprzedaży francuskich towarów luksusowych jest uzależniona od turystów. Tak więc sieci handlowe muszą inwestować w budowanie świadomości swoich marek jak najszybciej w krajach, w których nie prowadzą działalności operacyjnej. Znaczenia coraz większego nabiera przystosowanie sprzedaży produktów turystycznych, zwłaszcza tych luksusowych, za pomocą nowoczesnych technologii.
Rosnąca popularność smartfonów sprawia, że globalny handel detaliczny musi stawiać również na mobilność. Do 2015 roku 65 proc. populacji na świecie będzie korzystać z telefonu komórkowego, a 83 proc. stron internetowych będzie przeglądanych na tabletach i smartfonach. W czasie kolejnych trzech lat globalna sprzedaż za pośrednictwem urządzeń mobilnych przekroczy 638 mld dolarów, czyli tyle ile jeszcze rok temu wynosiła wartość całego handlu elektronicznego na świecie. Pierwszą grupą, która korzysta ze wszelkich nowinek technicznych i technologicznych, jest klasa średnia, chętnie podróżująca i coraz chętniej kupująca nie tylko podróże z „wyższej półki”, ale i luksusowe produkty, podczas tych podróży.
POWIĄZANE WPISY
29 listopada 2023
Rainbow: zimą ciepłe kraje odwiedzi blisko 180 tys. turystów
W Rainbow zakończyły się pierwsze loty do wszystkich egzotycznych miejsc na zimę 2023/24.…
0 Komentarzy2 Minuty
27 listopada 2023
Atrakcyjna Mołdawia na wyciągnięcie ręki
Mołdawia jest jednym z nielicznych miejsc w Europie, które nadal pozostawia wiele do…
0 Komentarzy6 Minuty
25 listopada 2023
Prawie 80 mln euro inwestycji w ośrodki narciarskie Słowenii
76,5 mln euro przeznaczono na poprawę infrastruktury i rozszerzenie całorocznej oferty…
0 Komentarzy2 Minuty
20 listopada 2023
W Trentino zaczął się sezon narciarski. Ubiegłej zimy największym rynkiem była Polska
W ubiegły weekend rozpoczął się sezon narciarski w Trentino. Czy w tym roku Polacy także…
0 Komentarzy4 Minuty
17 listopada 2023
Kiwi.com: tej zimy podróżnicy z Polski stawiają na Tajlandię i Indie
Mimo pory deszczowej, Azja jest dostępna praktycznie przez cały rok. Jednak wielu…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2023
Westminster Abbey głównym motywem Tatrzańskiej Świątyni Lodowej na Hrebienku
Najpopularniejsza zimowa atrakcja Tatr Wysokich – Tatrzańska Świątynia Lodowa – otwiera…
0 Komentarzy5 Minuty
14 listopada 2023
Saksonia – kraj na miarę światową
Od lat Saksonia jest uważana za jeden z najciekawszych w Europie kierunków podróży…
0 Komentarzy5 Minuty
8 listopada 2023
Ras Al Khaimah i Oman nawiązują partnerstwo w celu rozwijania produktów turystycznych
Urząd ds. Promocji i Rozwoju Emiratu Ras Al Khaimah (RAKTDA) ogłosił zawarcie…
0 Komentarzy3 Minuty
7 listopada 2023
Visit Hungary wznawia działania w Polsce. W 2023 Polska drugim największym rynkiem turystycznym dla Węgrów
Jeszcze przed pandemią Polska była dla Węgrów szóstym największym rynkiem turystyki…
0 Komentarzy3 Minuty