Turystyka będzie motorem globalnej sprzedaży online

Według raportu Deloitte przedstawiającego 250 największych sieci sprzedażowych oraz trendy na najbliższy rok, turystyka będzie napędzać globalną sprzedaż w sieci.
Raport 250 największych sieci handlowych świata powstały we współpracy ze STORES Media przedstawia także 50 największych e-sprzedawców a ranking firm powstał na podstawie łącznej wielkości przychodów ze sprzedaży detalicznej, a nie tylko obrotów. Raport Deloitte wskazuje na główne trendy, które będą obowiązywać w światowym handlu detalicznym. Będą to: turystyka, mobilność, „szybkość”, wrażenia klienta i innowacyjność.
Raport podkreśla, że rocznie ponad miliard ludzi podróżuje za granicę zaś wydatki turystów na całym świecie przekraczają bilion dolarów. Ruch turystyczny rośnie od 2009 roku, w tempie 12 proc. rocznie. Coraz większy udział w rosnącej liczbie turystów ma klasa średnia z tzw. krajów wschodzących, np. z Chin.
Według autorów raportu, połowa z 16 mld euro ze sprzedaży francuskich towarów luksusowych jest uzależniona od turystów. Tak więc sieci handlowe muszą inwestować w budowanie świadomości swoich marek jak najszybciej w krajach, w których nie prowadzą działalności operacyjnej. Znaczenia coraz większego nabiera przystosowanie sprzedaży produktów turystycznych, zwłaszcza tych luksusowych, za pomocą nowoczesnych technologii.
Rosnąca popularność smartfonów sprawia, że globalny handel detaliczny musi stawiać również na mobilność. Do 2015 roku 65 proc. populacji na świecie będzie korzystać z telefonu komórkowego, a 83 proc. stron internetowych będzie przeglądanych na tabletach i smartfonach. W czasie kolejnych trzech lat globalna sprzedaż za pośrednictwem urządzeń mobilnych przekroczy 638 mld dolarów, czyli tyle ile jeszcze rok temu wynosiła wartość całego handlu elektronicznego na świecie. Pierwszą grupą, która korzysta ze wszelkich nowinek technicznych i technologicznych, jest klasa średnia, chętnie podróżująca i coraz chętniej kupująca nie tylko podróże z „wyższej półki”, ale i luksusowe produkty, podczas tych podróży.
POWIĄZANE WPISY
28 listopada 2025
Gruzja na cztery pory roku
Pani Ambasador Gruzji, JE Diana Zhgenti uświetniła konferencję prasową i warsztaty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Madera rozwija turystykę kulinarną: plantacje, winnice, warsztaty
Kulinaria stają się jednym z filarów promocji Maderze, a rosnąca liczba inicjatyw…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Ponad 300 tys. biegaczy wzięło udział w Dubai Run 2025
Dubai Run 2025 zgromadził rekordowe 307 tys. uczestników, odnotowując ponad trzykrotny…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2025
Visit Madeira rusza z nową kampanią, która promuje odpowiedzialne podróżowanie
Agencja Visit Madeira rozpoczęła kampanię świadomościową zachęcającą odwiedzających oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2025
Zimowe ośrodki Trentino stawiają na pełną dostępność usług
Region Trentino wzmacnia swoją pozycję jako kierunek przyjazny osobom z…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dubai Airshow 2025: Emirates prezentują nowe technologie i produkty
Emirates zaprezentują na Dubai Airshow 2025 nowe technologie i rozwiązania, które mają…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2025
World Travel Awards wyróżnia Portugalię jako najlepszy kierunek w Europie
Podczas 32. gali World Travel Awards 2025 w Forte Village Resort na Sardynii Portugalię…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2025
Raport Registradores de España: Polacy wciąż aktywni na rynku nieruchomości w Hiszpanii
Hiszpania pozostaje atrakcyjnym kierunkiem dla zagranicznych inwestorów, w tym Polaków. W…
0 Komentarzy2 Minuty










