TT-Line wprowadza zasilanie z lądu

11 marca 2025 r. na Terminalu Promowym w Świnoujściu z sukcesem przeprowadzono przygotowania do podłączenia promu TT-Line Peter Pan do systemu zasilania z lądu (OSP – onshore power). Rozwiązanie to zredukuje emisję spalin i hałasu. Wdrożenie systemu stanowi element strategii zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska, realizowanej od lat przez TT-Line.
TT-Line inwestuje w nowoczesne technologie, które minimalizują wpływ transportu promowego na środowisko. Prom Peter Pan, zbudowany zgodnie z projektem Green Ships, jest jednym z najnowocześniejszych statków na południowym Bałtyku. System zasilania z lądu pozwala na zaopatrywanie statku w energię elektryczną z lądu podczas postoju w porcie, eliminując konieczność używania silników i generatorów. Obecnie jest to jeden z czterech statków we flocie operatora, który posiada przyłączę kompatybilne z Terminalem Promowym w Świnoujściu.
W terminalu promowym w Świnoujściu zrealizowany został pierwszy projekt zgodnie z ideą green port, którego wyrazem jest zastosowanie po raz pierwszy przyłącza elektrycznego do dyspozycji promów cumujących przy terminalu. Inwestycja w systemy zasilania z lądu, przynosi liczne korzyści zarówno lokalnie, jak i globalnie.
Próba kompatybilności przyłącza lądowego do instalacji promowych
W celu przesyłu energii elektrycznej, do skrzynki przyłączeniowej zainstalowanej na promie, podłączany jest kabel zasilający wysokiego napięcia podawany z nadbrzeżnego punktu zasilania przez włazy na burtach promu. Dla zapewnienia elastyczności, prom Peter Pan wyposażony jest w trzy skrzynie przyłączeniowe na każdej z burt. System bezpieczeństwa obejmuje przyciski zatrzymania awaryjnego, moduł UPS oraz przekaźniki w tablicach rozdzielczych.
Prowadzone testy wykazały zdolność promu do bezproblemowego przyłączenia się do punktu zasilania energią elektryczną z lądu z zachowaniem wszelkich środków bezpieczeństwa. Podczas testów sprawdzano gotowość do manualnej i automatycznej synchronizacji, przechodząc z zasilania generatorem na zasilanie z lądu, a także pełną integrację promu Peter Pan z systemem na Terminalu Promowym w Świnoujściu.
Pomyślny przebieg testów potwierdza, że TT-Line jest pionierem innowacyjnych technologii żeglugowych oraz wiodącym armatorem w przewozach promowych na południowym Bałtyku, symbolizującym jakość, precyzję i świadomość ekologiczną.
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2025
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rozkład lotów na lato 2026
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rekordowy rozkład lotów na lato 2026,…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
TAP Air Portugal rozszerza program NDC i podpisuje nową umowę z Amadeus
TAP Air Portugal ogłosił rozwój programu NDC dzięki podpisaniu nowej umowy z Amadeus oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
PLL LOT uruchamia świąteczny kalendarz adwentowy z codziennymi promocjami
Polskie Linie Lotnicze LOT uruchomiły świąteczną akcję promocyjną inspirowaną kalendarzem…
0 Komentarzy1 Minuty
1 grudnia 2025
Wizz Air otworzył szóstą bazę operacyjną w Polsce. 11 nowych tras z Lotniska Warszawa-Modlin
Dziś, 1 grudnia 2025 roku, linia lotnicza Wizz Air uruchomiła bazę operacyjną na Lotnisku…
0 Komentarzy2 Minuty
1 grudnia 2025
Zielona Góra-Babimost ma nową halę Non-Schengen
Lotnisko Zielona Góra-Babimost zakończyło kluczowy etap modernizacji, obejmujący m.in.…
0 Komentarzy1 Minuty
1 grudnia 2025
Enter Air i Coral Travel z nową umową czarterową na sezon 2026/2027
Enter Air podpisał z Coral Travel Poland umowę czarteru obejmującą współpracę w sezonie…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Ryanair ogłasza ofertę Black Friday: drugi bilet za połowę ceny
Ryanair uruchomił wyprzedaż z okazji Black Friday, oferując promocję „drugi bilet za pół…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2025
Enter Air podsumowuje III kwartał 2025 roku
Przychody Enter Air po trzech kwartałach 2025 roku osiągnęły 2 422,8 mln zł, a EBITDA…
0 Komentarzy3 Minuty
28 listopada 2025
PLL LOT uruchomiły nowe połączenie z Warszawy do Rovaniemi
PLL LOT uruchomiły nowe sezonowe połączenie z Warszawy do Rovaniemi w północnej…
0 Komentarzy2 Minuty









