Travelport podpisał umowę z czterema wielkimi biurami

Travelport, dostawca czołowej platformy handlowej dla branży turystycznej, poinformował o nawiązaniu współpracy z czterema innowacyjnymi biurami podróży korzystającymi z interfejsu Travelport Universal API (Universal Application Programming Interface).
Dzięki tej współpracy biura te zyskają możliwość uruchamiania nowych usług zapewniających klientom szerszy dostęp do informacji oraz większą elastyczność na etapie rezerwowania biletów.
Dzięki najnowocześniejszemu interfejsowi Universal API oferowanemu przez Travelport internetowe biura podróży, dostawcy narzędzi do rezerwacji podróży służbowych oraz konsultanci mogą gromadzić oferty z wielu różnych źródeł i prezentować je w spójnej formie swoim klientom. Takie rozwiązanie zapewnia wyższą skuteczność wyszukiwania, porównywania, rezerwacji i płatności. Ponadto ułatwia podróżnym zapoznawanie się z pełną ofertą linii lotniczych — w tym m.in. z taryfami i dostępnymi usługami dodatkowymi — w sposób dostępny dotychczas wyłącznie dla pracowników biur podróży korzystających z platformy Travelport Smartpoint przeznaczonej dla punktów sprzedaży.
Koncepcja otwartej platformy przyciąga uwagę najzdolniejszych programistów z całego świata, pragnących tworzyć niezwykłe produkty oparte na platformie Travel Commerce Platform oferowanej przez firmę Travelport. To podejście stanowi główny aspekt strategii Travelport, która ma za zadanie zmienić charakter współpracy z dostawcami usług turystycznych — z opartego na kosztach na oparte na rzeczywistej wartości. Należy przy tym zaznaczyć, że w 2015 r. duża społeczność złożona z blisko 1100 programistów wykorzystała interfejs Travelport Universal API do stworzenia własnych aplikacji.
Do grona klientów, z którymi firma Travelport współpracowała przy opracowywaniu nowych usług, należą:
Travel with Lia – dynamicznie rozwijająca się firma rezerwacyjna dla podróży służbowych w RPA. Dzięki stosowaniu interfejsu Travelport Universal API podróżni mogą zmieniać szczegóły podróży z każdego miejsca – w łatwy i efektywny sposób oraz z zachowaniem zgodności z polityką firmy. Travel with Lia to także pierwszy klient Travelport, który wdrożył nowe rozwiązanie „Automated Exchanges”. Pozwala ono nie tylko zaoszczędzić czas i ograniczyć liczbę czynności po stronie podróżnych (a tym samym zapobiec ich irytacji), lecz także zmniejszyć nakład pracy wymaganej od organizatora podróży służbowych. Dzięki temu może się on skupić się na tworzeniu wartości dodanej, jaką będzie oferować podróżnym.
Skylord Travel Plc – internetowe biuro podróży z siedzibą w Wielkiej Brytanii, które jako pierwsze w Europie oferuje klientom bezpośredni dostęp do informacji o taryfach i usługach dodatkowych w ofercie linii lotniczych. Do tego celu firma wykorzystuje platformę Travelport Travel Commerce Platform ułatwiającą klientom zrozumienie wszystkich usług objętych poszczególnymi typami taryf. Firma Skylord zdołała pomyślnie ukończyć proces tworzenia rozwiązania w ciągu zaledwie kilku dni, tym samym udostępniając klientom bogatą ofertę ponad 150 linii lotniczych. Stało się to możliwe dzięki ujednoliceniu usługi dla wszystkich linii oraz dzięki zastosowaniu łatwego do wdrożenia procesu opartego na interfejsie Travelport Universal API.
OneTwoTrip – jeden z liderów rosyjskiego rynku internetowych biur podróży. To pierwszy klient Travelport w Rosji, który udostępnia na swojej stronie internetowej informacje o taryfach i usługach dodatkowych linii lotniczych, co pozwala klientom lepiej zrozumieć pełną ofertę przed dokonaniem rezerwacji. Dzięki wprowadzeniu informacji o taryfach udostępnianych za pośrednictwem interfejsu Travelport Universal API firma OneTwoTrip jest w stanie zapewnić swoim odbiorcom bardziej kompleksową obsługę, ułatwić dokonywanie rezerwacji oraz zwiększać lojalność klientów.
Travel Loop – hiszpańska firma specjalizująca się w opracowywaniu i dystrybucji rozwiązań technologicznych do zarządzania podróżami. Opracowane przez firmę narzędzie „Pursuit” do samodzielnej rezerwacji korzysta z interfejsu Universal API integrującego funkcje zakupów udostępniane przez Travelport i oferującego klientom dostęp do usług dodatkowych.
Ujjwal Sehgal, dyrektor Skylord Travel Plc, powiedział: „Jesteśmy obecni w branży turystycznej od 33 lat, dostarczając biurom podróży i klientom detalicznym w Wielkiej Brytanii usługi w zakresie taryf i sprzedaży biletów. Dzięki wprowadzeniu informacji udostępnianych przez Travelport na temat taryf i usług dodatkowych linii lotniczych możemy znacznie zwiększyć jakość naszych usług. Pragniemy prowadzić naszą działalność w sposób innowacyjny, aby dostarczać naszym agentom i klientom informacje na temat alternatywnych możliwości podróży, które dotychczas mogli uzyskać wyłącznie na stronach linii lotniczych. Udostępniane oferty pozwalają naszym klientom podejmować bardziej efektywne i świadome decyzje. To rozwiązanie korzystne dla wszystkich — firmy Skylord, naszych klientów oraz linii lotniczych.”
Arno Van Rensburg, starszy programista w firmie Touchlab odpowiedzialnej za tworzenie oprogramowania dla Travel with Lia dodał: „Udostępnienie podróżnym rozwiązania umożliwiającego samodzielne wprowadzanie zmian w planie podróży zapewni firmie Travel with Lia znaczne korzyści. Osoby podróżujące służbowo muszą często zmieniać swoje plany. Teraz, zamiast kontaktować się z biurami w tradycyjny, mało wygodny sposób, będą mogły wymieniać bilety za pośrednictwem aplikacji Travel with Lia dostępnej na komputerach i urządzeniach mobilnych.”
JP Ephithite, starszy menedżer Travelport ds. otwartej platformy, ocenił: „Innowacyjność to wspólna więź łącząca firmy takie jak Travel with Lia, Skylord Travel, OneTwoTrip oraz Travel Loop. Travelport sprawia, że nowoczesne biura podróży mogą realizować swoje ambitne plany przez opracowywanie usług opartych na naszej otwartej platformie. W ten sposób umożliwiamy im zwiększenie przychodów, a jednocześnie rozszerzamy korzyści oferowane przez naszą platformę w porównaniu z alternatywnymi kanałami dystrybucji.”
POWIĄZANE WPISY
18 grudnia 2025
Itaka spotkała się z partnerami z całej Polski podczas Agent Night Arena
17 grudnia 2025 roku na Itaka Arenie w Opolu odbyło się wydarzenie Itaka Agent Night…
0 Komentarzy1 Minuty
18 grudnia 2025
eSky: Polacy planują podróże z wyprzedzeniem. Wzrost rezerwacji do USA i Meksyku
Dane z internetowego biura podróży eSky pokazują, że Polacy coraz częściej planują…
0 Komentarzy3 Minuty
16 grudnia 2025
Blisko 200 agentów na Wielkiej Gali Nekera: sukcesy, wyróżnienia i plany na przyszłość
Blisko 200 agentów turystycznych oraz partnerzy biznesowi i przedstawiciele mediów wzięli…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
eSky: Rośnie zainteresowanie zimowymi wyjazdami do Hiszpanii, Portugalii i Maroka
Polacy coraz częściej planują ferie zimowe poza krajem, wybierając kierunki o…
0 Komentarzy2 Minuty
15 grudnia 2025
Malta w czołówce wyborów użytkowników eSky
Malta od lat przyciąga Polaków swoją historią, śródziemnomorskim klimatem i urokiem. W…
0 Komentarzy2 Minuty
12 grudnia 2025
eSky: Rok 2026 sprzyja podróżom. Polacy mogą wykorzystać do 61 dni wolnych
Według danych eSky, rok 2026 stwarza Polakom okazję do maksymalnego wykorzystania dni…
0 Komentarzy3 Minuty
4 grudnia 2025
Anex Tour Poland szkoli agentów w Marsa Alam
W dniach 30 listopada - 4 grudnia 2025 roku w Marsa Alam odbyło się wydarzenie branżowe…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
Kiwi.com: Polska wśród najpopularniejszych kierunków świątecznych w Europie
Tegoroczny sezon świąteczny przynosi Polsce wzrost ruchu turystycznego, a liczba…
0 Komentarzy2 Minuty
2 grudnia 2025
eSky: Wenecja, Malta i Teneryfa najpopularniejszymi kierunkami na przełomie roku
Zbliżający się przełom roku to okres zwiększonego zainteresowania wyjazdami…
0 Komentarzy2 Minuty










