Travelplanet.pl – udane pierwsze trzy kwartały
W pierwszych trzech kwartałach 2015 roku spółka Travelplanet.pl uzyskała 24,3 mln złotych przychodów ze sprzedaży, co oznacza 12,4 proc. wzrost w stosunku do roku ubiegłego.
Jerzy Krawczyk, prezes zarządu Travelplanet.pl, powiedział: „Podsumowując sezon letni 2015, można powiedzieć, iż mimo wielu niekorzystnych czynników geopolitycznych, takich jak ataki terrorystyczne w Tunezji czy upadłość Alfa Star sezon był dla nas całkiem udany. Sprzedaliśmy wycieczek zagranicznych za ponad 95 mln złotych co oznacza 12 proc. wzrost w stosunku do trzeciego kwartału 2014 roku. Nasi klienci częściej niż w ubiegłym roku decydowali się na zakup ubezpieczeń turystycznych za naszym pośrednictwem co przyczyniło się do 18 proc. wzrostu sprzedaży tych produktów. Zwiększenie udziału ubezpieczeń w sprzedaży ogółem pozwala nam na większe wzrosty na poziomie przychodów.
Przychody w 2015 roku wyniosły 24,3 mln złotych i były o 12,4 proc. wyższe od przychodów z analogicznego okresu roku 2014. Sprzedaż produktów turystycznych w tym samym okresie wyniosła 219,4 mln złotych i była większa o 8,7 proc. od wyniku uzyskanego w tym samym okresie w 2014 roku.
Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego jak rozwija się nasza sprzedaż przez Internet, która rośnie znacznie szybciej niż sprzedaż naziemna. Obecnie już ponad 80 proc. transakcji realizowane jest poprzez nasz portal i call-center. Tak jak zapowiadaliśmy przed sezonem, uruchomiliśmy dla naszych klientów możliwość zrealizowania całej transakcji w sposób w pełni automatyczny. Obecnie już prawie 10 proc. transakcji realizowana jest w ten sposób. Jesteśmy przekonani, że ten trend będzie miał duży wpływ na zwiększenie rentowności w kolejnych kwartałach. Oczywiście nie zapominamy o klientach przyzwyczajonych do kupowania w tradycyjnych punktach sprzedaży i dynamicznie rozwijamy naszą sieć franczyzową. W tym roku niemal podwoiliśmy ilość Salonów Podróży prowadzonych w tym modelu. Spodziewamy się, że w przyszłym roku ten kanał sprzedaży będzie generował około 10 proc. naszej sprzedaży.W trzecim kwartale zysk na poziomie EBITDA wyniósł 2,1 mln złotych i był niższy o 918 tysięcy od analogicznego okresu roku ubiegłego.
Niższy wynik finansowy jaki uzyskaliśmy w trzecim kwartale, w stosunku do zeszłorocznych rezultatów, wynika z inwestycji jakie poczyniliśmy w zwiększenie rozpoznawalności naszej marki. Przez cały sezon mieliśmy dużą kampanię telewizyjną, która znacząco podniosła świadomość marki Travelplanet.pl na rynku. Jesteśmy przekonani, że będzie to miało wpływa na zwiększenie dynamiki wzrostu naszych przychodów w kolejnych kwartałach.”
POWIĄZANE WPISY
9 lipca 2025
Coral Travel zorganizował Summer Fest 2025 w Zawierciu
W dniach 5-6 lipca 2025 roku biuro podróży Coral Travel zorganizowało coroczne wydarzenie…
0 Komentarzy2 Minuty
9 lipca 2025
Duże miasta na mały urlop – sierpniowy city break z eSky.pl
Długi weekend przypadający na 15 sierpnia 2025 roku stanowi dobrą okazję do krótkiego…
0 Komentarzy3 Minuty
9 lipca 2025
Itaka wprowadza Kolumbię do oferty czarterowej na zimę 2025/26
Itaka ogłasza wprowadzenie nowego kierunku w ofercie egzotycznych wyjazdów czarterowych…
0 Komentarzy2 Minuty
26 czerwca 2025
Raport Fly.pl: jak wypoczywają single, rodziny i łowcy okazji w 2025 roku
Sezon letnich wyjazdów rozpoczął się z początkiem czerwca. Wiele osób decyduje się na…
0 Komentarzy7 Minuty
18 czerwca 2025
Seszele stawiają na ekoturystykę i jakość
Przedstawiciele branży turystycznej mieli okazję wziąć udział w wydarzeniu prezentującym…
0 Komentarzy1 Minuty
18 czerwca 2025
Czerwcowy urlop last minute: słoneczne kierunki do 2000 zł
Ciepłe morze, pewna słoneczna pogoda, plaże mniej zatłoczone niż w lipcu i sierpniu, a do…
0 Komentarzy6 Minuty
17 czerwca 2025
Włochy królują na długi weekend, ale Polacy coraz częściej szukają nowych miejsc
Jeśli organizować city break na Boże Ciało, to taki, który łączy słońce, dobrą kuchnię i…
0 Komentarzy9 Minuty
17 czerwca 2025
Rainbow uruchamia loty z Katowic do Tabarki
Tunezja to kraj, który cieszy się coraz większą popularnością wśród Polaków planujących…
0 Komentarzy3 Minuty
16 czerwca 2025
Bułgaria odczarowana! Pierwszy dedykowany Study Tour Urlop.pl zakończony sukcesem
Na początku czerwca Urlop.pl wspólnie z Exim Tours zaprosił Salony Urlop.pl na pierwszy w…
0 Komentarzy3 Minuty
Czyli ile tych strat?