Travelplanet.pl – udane pierwsze trzy kwartały
W pierwszych trzech kwartałach 2015 roku spółka Travelplanet.pl uzyskała 24,3 mln złotych przychodów ze sprzedaży, co oznacza 12,4 proc. wzrost w stosunku do roku ubiegłego.
Jerzy Krawczyk, prezes zarządu Travelplanet.pl, powiedział: “Podsumowując sezon letni 2015, można powiedzieć, iż mimo wielu niekorzystnych czynników geopolitycznych, takich jak ataki terrorystyczne w Tunezji czy upadłość Alfa Star sezon był dla nas całkiem udany. Sprzedaliśmy wycieczek zagranicznych za ponad 95 mln złotych co oznacza 12 proc. wzrost w stosunku do trzeciego kwartału 2014 roku. Nasi klienci częściej niż w ubiegłym roku decydowali się na zakup ubezpieczeń turystycznych za naszym pośrednictwem co przyczyniło się do 18 proc. wzrostu sprzedaży tych produktów. Zwiększenie udziału ubezpieczeń w sprzedaży ogółem pozwala nam na większe wzrosty na poziomie przychodów.
Przychody w 2015 roku wyniosły 24,3 mln złotych i były o 12,4 proc. wyższe od przychodów z analogicznego okresu roku 2014. Sprzedaż produktów turystycznych w tym samym okresie wyniosła 219,4 mln złotych i była większa o 8,7 proc. od wyniku uzyskanego w tym samym okresie w 2014 roku.
Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego jak rozwija się nasza sprzedaż przez Internet, która rośnie znacznie szybciej niż sprzedaż naziemna. Obecnie już ponad 80 proc. transakcji realizowane jest poprzez nasz portal i call-center. Tak jak zapowiadaliśmy przed sezonem, uruchomiliśmy dla naszych klientów możliwość zrealizowania całej transakcji w sposób w pełni automatyczny. Obecnie już prawie 10 proc. transakcji realizowana jest w ten sposób. Jesteśmy przekonani, że ten trend będzie miał duży wpływ na zwiększenie rentowności w kolejnych kwartałach. Oczywiście nie zapominamy o klientach przyzwyczajonych do kupowania w tradycyjnych punktach sprzedaży i dynamicznie rozwijamy naszą sieć franczyzową. W tym roku niemal podwoiliśmy ilość Salonów Podróży prowadzonych w tym modelu. Spodziewamy się, że w przyszłym roku ten kanał sprzedaży będzie generował około 10 proc. naszej sprzedaży.W trzecim kwartale zysk na poziomie EBITDA wyniósł 2,1 mln złotych i był niższy o 918 tysięcy od analogicznego okresu roku ubiegłego.
Niższy wynik finansowy jaki uzyskaliśmy w trzecim kwartale, w stosunku do zeszłorocznych rezultatów, wynika z inwestycji jakie poczyniliśmy w zwiększenie rozpoznawalności naszej marki. Przez cały sezon mieliśmy dużą kampanię telewizyjną, która znacząco podniosła świadomość marki Travelplanet.pl na rynku. Jesteśmy przekonani, że będzie to miało wpływa na zwiększenie dynamiki wzrostu naszych przychodów w kolejnych kwartałach.”
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2023
Biura podróży – kolejny tydzień ze spadkiem cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
1 grudnia 2023
Sieć Fostertravel.pl podsumowała rok 2023
Piętnaście salonów franczyzowych więcej niż w roku ubiegłym, wzrost obrotu o 128 proc. –…
0 Komentarzy3 Minuty
1 grudnia 2023
Exim Tours: 30 lat na rynku, wzrost sprzedaży i nagrody dla najlepszych agentów
W ostatnią sobotę, 25 listopada, kolejny rok z rzędu, odbyła się Gala Exim Tours. Podczas…
0 Komentarzy5 Minuty
30 listopada 2023
Esky.pl: 64 proc. Polaków wyleci zimą do Bangkoku, Nowego Jorku i Miami
Ponad połowa podróżujących z Polski zdecydowała się na wyprawy do Bangkoku, Nowego Jorku…
0 Komentarzy7 Minuty
24 listopada 2023
Wycieczki szkolne, wyjazdy z klubem sportowym czy kolonie to imprezy turystyczne. PIT edukuje o turystyce młodzieżowej
Konferencja poświęcona bezpiecznemu wypoczynkowi dzieci i młodzieży, zorganizowana przez…
0 Komentarzy6 Minuty
20 listopada 2023
Traveldata: ceny wyjazdów letnich w idą dół. Najbardziej tanieją Wyspy Kanaryjskie, Egipt i Turcja
W minionym tygodniu ceny wycieczek z wylotami w dniach 5 - 11 sierpnia 2024 spadły w…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2023
Nowa kampania Exim Tours. „Wybierz słoneczny piątek zamiast black friday”
Exim Tours uruchamia jesienną kampanię „Zamień black friday na słoneczny piątek”. Zachęca…
0 Komentarzy2 Minuty
13 listopada 2023
Biura podróży – ceny imprez turystycznych droższe niż przed rokiem
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
Czyli ile tych strat?