Travelplanet.pl – II kwartał lepszy o ponad 20 proc.

W drugim kwartale 2015 roku spółka Travelplanet.pl SA uzyskała 7,7 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza ponad 20 proc. wzrost w stosunku do roku ubiegłego.
Przychody w 2015 roku wyniosły 7,7 mln złotych i były o 20,2 proc. wyższe od przychodów z analogicznego okresu roku 2014. Sprzedaż produktów turystycznych w tym samym okresie wyniosła 64,3 mln złotych i była większa o 15,2 proc. od wyniku uzyskanego w pierwszym kwartale poprzedniego roku.
Jerzy Krawczyk, prezes zarządu Travelplanet.pl, powiedział: „Sprzedaż produktów turystyki zorganizowanej w drugim kwartale była wyraźnie lepsza niż rok wcześniej. Po jednocyfrowym wzroście w pierwszym kwartale 2015, drugi kwartał zakończył się wzrostem powyżej 15 proc. Zestawiając to z wyjątkowo w tym roku trudnym rynkiem, jest to dla nas rezultat zadawalający. Mocno zwiększyliśmy sprzedaż ubezpieczeń turystycznych, naszego najbardziej marżowego produktu, co przełożyło się bezpośrednio na wyższą dynamikę przychodów spółki.
W czerwcu wystartowaliśmy z dużą kampanią telewizyjną. Jest to dla spółki znacząca inwestycja, która będzie procentować wzrostem rozpoznawalności naszej marki w kolejnych kwartałach. Przygotowanie samej kampanii, jak również zakup czasu antenowego, stanowiły istotną pozycję kosztów sprzedaży w drugim kwartale. Spowodowało to, iż pomimo wypracowanego wzrostu przychodów, uzyskany wynik finansowy jest słabszy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Traktujemy to jednak jako inwestycję o charakterze długofalowym, której efekty skutkować będą wzrostem sprzedaży w kolejnych miesiącach i przyniosą odpowiedniej wysokości zwrot.”
W drugim kwartale 2015 sprzedaż produktów turystycznych poprzez dział Call Center we Wrocławiu i Katowicach wzrosła o 45 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Radosław Damasiewicz, dyrektor ds. e-Commerce, skomentował: „Jesteśmy zadowoleni ze zmian wprowadzonych na naszych portalach w pierwszym półroczu. Dzięki stałej pracy nad ofertą w kanale online już ponad 80 proc. klientów dokonuje zakupów bez konieczności fizycznej obecności w Salonach Podróży. Cieszy nas to, że najwyższy wskaźnik – powyżej 30 proc. wzrostu, uzyskujemy w Internecie, co w połączeniu z wprowadzoną w drugim kwartale automatyzacją procesu zakupu przyniesie znaczne obniżenie kosztów sprzedaży.”
POWIĄZANE WPISY
16 grudnia 2025
Blisko 200 agentów na Wielkiej Gali Nekera: sukcesy, wyróżnienia i plany na przyszłość
Blisko 200 agentów turystycznych oraz partnerzy biznesowi i przedstawiciele mediów wzięli…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
eSky: Rośnie zainteresowanie zimowymi wyjazdami do Hiszpanii, Portugalii i Maroka
Polacy coraz częściej planują ferie zimowe poza krajem, wybierając kierunki o…
0 Komentarzy2 Minuty
15 grudnia 2025
Malta w czołówce wyborów użytkowników eSky
Malta od lat przyciąga Polaków swoją historią, śródziemnomorskim klimatem i urokiem. W…
0 Komentarzy2 Minuty
12 grudnia 2025
eSky: Rok 2026 sprzyja podróżom. Polacy mogą wykorzystać do 61 dni wolnych
Według danych eSky, rok 2026 stwarza Polakom okazję do maksymalnego wykorzystania dni…
0 Komentarzy3 Minuty
4 grudnia 2025
Anex Tour Poland szkoli agentów w Marsa Alam
W dniach 30 listopada - 4 grudnia 2025 roku w Marsa Alam odbyło się wydarzenie branżowe…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
Kiwi.com: Polska wśród najpopularniejszych kierunków świątecznych w Europie
Tegoroczny sezon świąteczny przynosi Polsce wzrost ruchu turystycznego, a liczba…
0 Komentarzy2 Minuty
2 grudnia 2025
eSky: Wenecja, Malta i Teneryfa najpopularniejszymi kierunkami na przełomie roku
Zbliżający się przełom roku to okres zwiększonego zainteresowania wyjazdami…
0 Komentarzy2 Minuty
28 listopada 2025
Gala Exim Tours 2025 zgromadziła agentów i partnerów branży turystycznej w Warszawie
W Warszawie odbyła się Gala Exim Tours 2025, która zgromadziła agentów, partnerów oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
26 listopada 2025
eSky: Rekordowe zainteresowanie wyjazdami na jarmarki bożonarodzeniowe. Budapeszt, Praga i Wiedeń w czołówce
Grudzień otwiera dla turystów jeden z najbardziej atrakcyjnych okresów wyjazdowych -…
0 Komentarzy3 Minuty










