Travelplanet – 5,4 mln złotych przychodów w I kwartale

W pierwszym kwartale 2015 roku Spółka Travelplanet.pl S.A. osiągnęła 5,4 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza prawie 4 proc. wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Jerzy Krawczyk, prezes zarządu Travelplanet.pl S.A., powiedział: „Oceniając rynek turystyczny można stwierdzić, iż sumaryczny popyt w I kwartale 2015 był porównywalny do roku ubiegłego. Wyraźnie widać jednak zmianę wśród naszych Klientów w typie wybieranego wyjazdu – w ostatnim kwartale rosła bowiem sprzedaż ofert pozasezonowych przy jednoczesnym silnym spadku sprzedaży typu first minute, czyli z długim terminem do wylotu. W naszej ocenie świadczy to o trwałym przesunięciu się tegorocznego popytu na ścisły sezon letni. Trend ten zaobserwowaliśmy już w IV kwartale 2014 roku, wobec czego nasze plany na ten rok zakładają inny niż w latach ubiegłych rozkład sprzedaży pomiędzy poszczególnymi kwartałami. Wyniki sprzedażowe po pierwszym kwartale pomimo, że wzrastały nieco wolniej niż to miało miejsce w roku 2014, potwierdzają zatem nasze przewidywania i są zgodne z założeniami.”

W I kwartale 2015 roku sprzedaż produktów turystycznych Travelplanet.pl S.A. wyniosła 47,9 mln złotych i była większa o blisko 6 proc. od wyniku uzyskanego w roku ubiegłym.

Bożena Garbińska, dyrektor ds. finansowych, dodała: „Poza wzrostami sprzedaży, bardzo ważne są dla nas działania skierowane na optymalizację kosztów naszej działalności. W pierwszym kwartale obniżyliśmy o prawie 2 proc. bieżące koszty ogólnego zarządu. Stale rozszerzamy także naszą sieć sprzedaży w modelu franczyzowym. W I kwartale 2015 do grona naszych licencjonowanych partnerów dołączyły kolejne 3 podmioty w Oławie, Brodnicy i Bielsku Podlaskim. Aktualnie pod marką Travelplanet.pl funkcjonuje 28 Salonów Podróży.”

Jerzy Krawczyk skomentował: „Analiza rynku pozwala podtrzymać stanowisko, że w roku 2015 będziemy obserwować wzrost sprzedaży wyjazdów typu last minute. Jest to dla naszej firmy bardzo dobra wiadomość, bowiem ze względu na swoją specyfikę, ten typ oferty najchętniej kupowany jest w Internecie, gdzie marka Travelplanet.pl od lat postrzegana jest jako lider sprzedaży. W tym roku wprowadziliśmy sporo usprawnień organizacyjnych i technologicznych w tym zakresie, mających na celu przyspieszenie i poprawę bezpieczeństwa procesu obsługi Klienta. Nowością tego sezonu, będzie m.in. możliwość dokonania zakupu wycieczek bezpośrednio na naszym portalu, w sposób 100% zautomatyzowany. Jesteśmy przekonani, że wpłynie to zdecydowanie korzystnie na szybkość obsługi i zadowolenie naszych Klientów. Z dużym entuzjazmem zostało również przyjęte nasze innowacyjne ubezpieczenie „Wakacje 100%” stworzone wspólnie z AXA Assistance od niewypłacalności organizatorów wycieczek, którym od kwietnia br. bezpłatnie objęliśmy wszystkich naszych Klientów. Wierzymy, że ten unikalny produkt ubezpieczeniowy wyznaczy nowy trend na rynku turystycznym w zakresie poprawy bezpieczeństwa zakupu wycieczek, a naszym klientom pozwoli cieszyć się z wymarzonych wakacji niezależnie od sytuacji rynkowej.”

W pierwszym kwartale 2015 sprzedaż produktów turystycznych poprzez dział Call Center zlokalizowany we Wrocławiu i Katowicach wzrosła o 38 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku 2014.

Radosław Damasiewicz, dyrektor ds. e-commerce i marketingu, dodał: „Przed sezonem letnim zamierzamy uruchomić nową wersję serwisu TravelOne.pl. Z kolei na głównym portalu Travelplanet.pl wdrażamy nowe metody wyszukiwania i filtrowania, tak aby nasi Klienci mogli jeszcze lepiej i szybciej dopasować ofertę do swoich oczekiwań. Aktualnie 70 proc. naszych Klientów dokonuje zakupów na odległość. Wskaźnik ten z każdym miesiącem rośnie.”