Travelist.pl: Polacy chcą podróżować jeszcze częściej
Rok 2024 może okazać się rekordowy dla polskiej turystyki. Portal rezerwacyjny Travelist.pl odnotował w styczniu rekordową liczbę rezerwacji, a zainteresowanie wyjazdami stale rośnie.
Średnio za noc w dwuosobowym pokoju hotelowym (o standardzie cztero- lub pięciogwiazdkowym lub równorzędnym, z wyżywieniem w pakiecie) Polacy płacili w styczniu 536 zł. W analogicznym okresie w 2023 roku – 496 zł, a w lipcu 2021 – 474 zł.
„Ten rok zaczął się dla nas naprawdę dobrze. Liczba rezerwacji w styczniu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania. Już teraz wiemy, że to rekord w historii portalu. W porównaniu do poprzednich najbardziej udanych miesięcy: stycznia 2023 i lipca 2021, liczba transakcji wzrosła odpowiednio o 5,1 proc. i 3 proc. Wyjątkowo imponująco wygląda porównanie z zamykającym ubiegły rok grudniem. Tu obserwujemy wzrost o 117 proc. – mówi Eliza Maćkiewicz, Head of Commercial w Travelist.pl.
„Co cieszy nas równie mocno, to fakt, że przekroczyliśmy także poziomy z 2019. To jest dla nas potwierdzeniem, że turystyka wróciła na właściwe tory, odbudowując się po pandemii czy załamaniu związanym z wybuchem wojny w Ukrainie” – dodaje.
Czerwiec popularniejszy niż lipiec i sierpień
Według danych ekspertów portalu Travelist.pl, wśród najchętniej rezerwowanych terminów w pierwszym miesiącu 2024 roku zdecydowanie dominowały ferie zimowe. Stanowiły prawie 60 proc. wszystkich transakcji. Dużym zainteresowaniem cieszył się także marzec (11 proc.) oraz czerwiec (5 proc.). Ten ostatni jest aktualnie popularniejszy niż miesiące typowo wakacyjne, jak lipiec czy sierpień. To zapewne z uwagi na ceny, które przed rozpoczęciem szczytu sezonu są dużo niższe.
Klucz do sukcesu
„Cieszymy się, że Polacy coraz chętniej wybierają nasz portal, aby zarezerwować swoje wymarzone wakacje. Wpływ na to ma z pewnością stale rozwijana oferta pobytów w wyselekcjonowanych przez naszych ekspertów hotelach o wysokim standardzie z gwarancją najlepszej ceny na rynku. To jednak tylko jeden z czynników. Wzmożony ruch na naszej stronie – o 8 proc. wyższy niż w 2023 roku – to efekt między innymi prowadzonych przez nas działań contentowych sprzężonych z SEO oraz szerokozasięgowej kampanii telewizyjnej” – tłumaczy Maćkiewicz.
POWIĄZANE WPISY
29 kwietnia 2024
Niższe ceny w hotelach Grupy PHH z Młodzieżową Kartą EURO26
Od kwietnia posiadacze Młodzieżowej Karty EURO26 mogą uzyskać 10 proc. zniżki na noclegi…
0 Komentarzy1 Minuty
25 kwietnia 2024
Pierwsza Noc Muzeów w Sopocie już 18 maja
18 maja odbędzie się pierwsza Noc Muzeów w Sopocie. Sopocka Organizacja Turystyczna, we…
0 Komentarzy1 Minuty
25 kwietnia 2024
POT: na majówkę w tym roku wyjedzie czterech na dziesięciu Polaków
Podobnie jak w ubiegłym roku, w pierwszej połowie kwietnia zapytano mieszkańców Polski o…
0 Komentarzy6 Minuty
23 kwietnia 2024
„Poland. More Than You Expected” – odbyły się warsztaty dla przedstawicieli stowarzyszeń w Brukseli
18 kwietnia 2024 roku w hotelu The Hoxton Brussels Zagraniczny Ośrodek POT w Brukseli…
0 Komentarzy5 Minuty
23 kwietnia 2024
Marriott International: planujemy blisko 100 konwersji i adaptacji hoteli w Europie do 2026 roku
Podczas Międzynarodowego Forum Inwestycji Hotelarskich w Berlinie Marriott International,…
0 Komentarzy3 Minuty
23 kwietnia 2024
Wiener: Polacy na majówkę zaciskają pasa. Większość zostanie w domu
Tegoroczna majówka będzie długa – biorąc trzy dni urlopu możemy przedłużyć weekend do…
0 Komentarzy5 Minuty
18 kwietnia 2024
Wizz MultiPass dostępny z wydłużonym okresem subskrypcji. Ceny zaczynają się od 279 zł
Wizz Air zakończył okres próbny pierwszego w Europie planu subskrypcji lotów i włącza…
0 Komentarzy4 Minuty
18 kwietnia 2024
GAR zorganizował drugi jarmark turystyczny we Wrocławiu. Nowa formuła spotkań branżowych
GAR, czyli konsorcjum polskich przedstawicielstw reprezentujących zagraniczne firmy…
0 Komentarzy1 Minuta
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty