Travelist.pl: Polacy chcą podróżować jeszcze częściej

fot. archiwum travelist.plli

Rok 2024 może okazać się rekordowy dla polskiej turystyki. Portal rezerwacyjny Travelist.pl odnotował w styczniu rekordową liczbę rezerwacji, a zainteresowanie wyjazdami stale rośnie.

Średnio za noc w dwuosobowym pokoju hotelowym (o standardzie cztero- lub pięciogwiazdkowym lub równorzędnym, z wyżywieniem w pakiecie) Polacy płacili w styczniu 536 zł. W analogicznym okresie w 2023 roku – 496 zł, a w lipcu 2021 – 474 zł.

„Ten rok zaczął się dla nas naprawdę dobrze. Liczba rezerwacji w styczniu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania. Już teraz wiemy, że to rekord w historii portalu. W porównaniu do poprzednich najbardziej udanych miesięcy: stycznia 2023 i lipca 2021, liczba transakcji wzrosła odpowiednio o 5,1 proc. i 3 proc. Wyjątkowo imponująco wygląda porównanie z zamykającym ubiegły rok grudniem. Tu obserwujemy wzrost o 117 proc. – mówi Eliza Maćkiewicz, Head of Commercial w Travelist.pl.

„Co cieszy nas równie mocno, to fakt, że przekroczyliśmy także poziomy z 2019. To jest dla nas potwierdzeniem, że turystyka wróciła na właściwe tory, odbudowując się po pandemii czy załamaniu związanym z wybuchem wojny w Ukrainie” – dodaje.

Czerwiec popularniejszy niż lipiec i sierpień

Według danych ekspertów portalu Travelist.pl, wśród najchętniej rezerwowanych terminów w pierwszym miesiącu 2024 roku zdecydowanie dominowały ferie zimowe. Stanowiły prawie 60 proc. wszystkich transakcji. Dużym zainteresowaniem cieszył się także marzec (11 proc.) oraz czerwiec (5 proc.). Ten ostatni jest aktualnie popularniejszy niż miesiące typowo wakacyjne, jak lipiec czy sierpień. To zapewne z uwagi na ceny, które przed rozpoczęciem szczytu sezonu są dużo niższe.

Klucz do sukcesu

„Cieszymy się, że Polacy coraz chętniej wybierają nasz portal, aby zarezerwować swoje wymarzone wakacje. Wpływ na to ma z pewnością stale rozwijana oferta pobytów w wyselekcjonowanych przez naszych ekspertów hotelach o wysokim standardzie z gwarancją najlepszej ceny na rynku. To jednak tylko jeden z czynników. Wzmożony ruch na naszej stronie – o 8 proc. wyższy niż w 2023 roku – to efekt między innymi prowadzonych przez nas działań contentowych sprzężonych z SEO oraz szerokozasięgowej kampanii telewizyjnej” – tłumaczy Maćkiewicz.