Thomas Cook przyspiesza projekt internetowy
Celem Thomasa Cooka jest, by ponad 50 proc. sprzedaży było dokonywana przez internet. Zmniejsza więc liczbę biur sprzedaży o 21 proc. Neckermann Polska nie zamierza zmieniać polityki wobec agentów.
Brytyjski touroperator Thomas Cook, do którego należy m.in. Neckermann Polska, ogłosił, że do 2015 roku chciałby, aby ponad 50 proc. rezerwacji klienci dokonywali przez internet. Firma poinformowała jednocześnie, że w ciągu ostatniego roku liczba rezerwacji internetowych zwiększyła się z 34 do 36 proc.
Obecnie trwają prace nad przeniesieniem witryn e-commerce do wspólnej platformy, początkowo na sześciu kluczowych rynkach.
Sprzedaż on-line w Skandynawii przekroczyła już 70 proc. i na pozostałych rynkach zarząd firmy spodziewa się znacznych wzrostów.
Jednym z pierwszych kroków zmiany strategii będzie likwidacja liczby punktów sprzedaży tradycyjnej o 21 proc. (z 1101 do 874 biur) do końca września 2014 roku.
Harriet Green, szefowa Thomas Cooka podkreśliła: „Nasza firma weszła na trajektorię wzrostu rentowności. Będziemy szybciej cięć koszty. Realizacja naszej strategii zrównoważonego rozwoju dopiero się rozpoczęła. Jednak jesteśmy przekonani, że z naszym systematycznym i nowoczesnym podejściem do biznesu, naszymi produktami, silną marką i zespołem ludzi, możemy szybko osiągnąć sukces”.
Wspomniane większe cięcie kosztów to obniżenie ich o 440 mln funtów do 2015 r., zamiast zapowiadanych wcześniej 400 mln funtów.
Krzysztof Piątek, dyrektor biura Neckermann Polska skomentował: „Oczywiście, obserwujemy wszystkie ruchy szefostwa Thomas Cooka, ale nie są to żadne działania niespodziane. My i tak mamy założenie, że w ciągu najbliższych trzech lat sprzedaż naszych usług przez internet ma osiągnąć poziom 50 proc. Większe inwestycje Thomas Cooka we wspólną platformę internetową być może przyspieszą ten termin. Jednak nie podejmiemy w związku z tym żadnych nowych kroków wobec naszych agentów i umów z nimi”.
POWIĄZANE WPISY
1 grudnia 2023
Sieć Fostertravel.pl podsumowała rok 2023
Piętnaście salonów franczyzowych więcej niż w roku ubiegłym, wzrost obrotu o 128 proc. –…
0 Komentarzy3 Minuty
1 grudnia 2023
Exim Tours: 30 lat na rynku, wzrost sprzedaży i nagrody dla najlepszych agentów
W ostatnią sobotę, 25 listopada, kolejny rok z rzędu, odbyła się Gala Exim Tours. Podczas…
0 Komentarzy5 Minuty
30 listopada 2023
Esky.pl: 64 proc. Polaków wyleci zimą do Bangkoku, Nowego Jorku i Miami
Ponad połowa podróżujących z Polski zdecydowała się na wyprawy do Bangkoku, Nowego Jorku…
0 Komentarzy7 Minuty
24 listopada 2023
Wycieczki szkolne, wyjazdy z klubem sportowym czy kolonie to imprezy turystyczne. PIT edukuje o turystyce młodzieżowej
Konferencja poświęcona bezpiecznemu wypoczynkowi dzieci i młodzieży, zorganizowana przez…
0 Komentarzy6 Minuty
20 listopada 2023
Traveldata: ceny wyjazdów letnich w idą dół. Najbardziej tanieją Wyspy Kanaryjskie, Egipt i Turcja
W minionym tygodniu ceny wycieczek z wylotami w dniach 5 - 11 sierpnia 2024 spadły w…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2023
Nowa kampania Exim Tours. „Wybierz słoneczny piątek zamiast black friday”
Exim Tours uruchamia jesienną kampanię „Zamień black friday na słoneczny piątek”. Zachęca…
0 Komentarzy2 Minuty
13 listopada 2023
Biura podróży – ceny imprez turystycznych droższe niż przed rokiem
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
11 listopada 2023
Join Up zamierza zimą latać z Rzeszowa-Jasionki na Sri Lankę
Biuro podróży Join Up od 25 grudnia 2023 roku wprowadza ofertę przelotów z portu…
0 Komentarzy2 Minuty