Tatry Mountain Resort – lato w Tatrach lepsze o 15 proc.

Ośrodki w Tatrach Wysokich i w Niskich Tatrach odwiedziło tego lata o 15 proc. więcej turystów więcej niż w analogicznym okresie 2015 roku.
Jak podał zarząd społki Tatry Mountain Resort (TMR), Aquapark Tatralandia utrzymał poziom frekwencji z ubiegłego lata, zaś Śląski Park Rozrywki odwiedziło o 23 proc. więcej gości niż latem 2015 roku. Hotele należące do spółki odnotowały 8,5 proc. wzrost liczby gości. Wyniki porównano w okresie od 12 czerwac do 4 września.
Michal Beňo dyrektor sprzedaży odpowiedzialny w TMR za ośrodki górskie, aquapark i Śląski Park Rozrywki, powiedział: “Pozytywne tegoroczne wyniki w naszych hotelach i aquaparku były po części wynikiem sytuacji w najbardziej turystycznych destynacjach na świecie – Słowacja na ich tle jest bezpieczna. Drugim czynnikiem była słoneczna pogoda. Zarówno początek sezonu, jak i koniec były gorące, co przyciągało turystów. Podczas chłodniejszych dni w środku sezonu, goście częściej korzystali z kolejek górskich; w dni ciepłe chronili się w Aquaparku Tatralandia. Zwiększeniu frekwencji w Śląskim Parku Rzozrywki pomogło otwarcie nowej atrakcji – Rzeki Diamentowej.”
W ośrodkach tatrzańskich dominowali turyści ze Słowacji – 68 proc., Czech – 18 proc. i Polski – 7 proc. Na słabszy wynik Polaków miał wpływ goszy kurs złotego wobec euro oraz wzmożone kontrole na granicy podczas Światowych Dni Młodzieży oraz szczytu NATO. Poza tymi okresami liczba Polaków była taka sama, jak w ubiegłym roku. Dzięki połączeniu lotniczemu Tel Avivu z Popradem wzrosła liczba gości z Izraela – w hotelach TMR odnotowano dwa razy więcej wykupionych przez nich noclegów. Klienci z Izraela stanowili 7 proc. wszystkich gości hotelowych.
Katarína Lukáčová, dyrektor marketingu i sprzedaży w hotelach TMR, powiedziała: “Wzrost obłożenia hoteli odnotowaliśmy w tym sezonie we wszystkich naszych obiekatch w Tatrach Wyskich i w Niskich Tatrach. Od 12 czerwca do 4 września 40 proc. Naszych klientów stanowili Słowacy, 29 proc. – Czesi a 11 proc. – Polacy. Najbardziej, bo aż o 37 proc., wzrosła liczba turystów czeskich. Co do obłożenia to w lipcu i sierpniu było bardzo wysokie i w niektórych hotelach wyniosło 86 a nawet 90 proc. To wynik, jaki osiągamy na ogół na Sylwestra.”
POWIĄZANE WPISY
28 listopada 2025
Gruzja na cztery pory roku
Pani Ambasador Gruzji, JE Diana Zhgenti uświetniła konferencję prasową i warsztaty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Madera rozwija turystykę kulinarną: plantacje, winnice, warsztaty
Kulinaria stają się jednym z filarów promocji Maderze, a rosnąca liczba inicjatyw…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Ponad 300 tys. biegaczy wzięło udział w Dubai Run 2025
Dubai Run 2025 zgromadził rekordowe 307 tys. uczestników, odnotowując ponad trzykrotny…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2025
Visit Madeira rusza z nową kampanią, która promuje odpowiedzialne podróżowanie
Agencja Visit Madeira rozpoczęła kampanię świadomościową zachęcającą odwiedzających oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2025
Zimowe ośrodki Trentino stawiają na pełną dostępność usług
Region Trentino wzmacnia swoją pozycję jako kierunek przyjazny osobom z…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dubai Airshow 2025: Emirates prezentują nowe technologie i produkty
Emirates zaprezentują na Dubai Airshow 2025 nowe technologie i rozwiązania, które mają…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2025
World Travel Awards wyróżnia Portugalię jako najlepszy kierunek w Europie
Podczas 32. gali World Travel Awards 2025 w Forte Village Resort na Sardynii Portugalię…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2025
Raport Registradores de España: Polacy wciąż aktywni na rynku nieruchomości w Hiszpanii
Hiszpania pozostaje atrakcyjnym kierunkiem dla zagranicznych inwestorów, w tym Polaków. W…
0 Komentarzy2 Minuty










