Tatry Mountain Resort – lato o ponad 13 proc. lepsze

Słowacka spółka Tatry Mountain Resort (TMR) ogłosiła wyniki sezonu letniego (od czerwca do 3 września) w Jasnej w Niskich Tatrach, w Tatrzańskiej Łomnicy Starym Smokowcu i Szczyrbskim Jeziorze w Tatrach Wysokich, w swoich hotelach na Słowacji oraz w Tatralandii oraz Śląskim Parku Rozrywki.

Wyniki finansowe były lepsze w porównaniu do analogicznego okrasu 2016 roku o 13,7 proc. Obłożenie kolejek linowych w górskich stacjach było minimalnie niższe od zeszłorocznego – o minus 0,4 proc. Zyski ze sprzedaży biletów na kolejki górskie wzrosły o 0,5 proc.
W Tatralandii i Śląskim Parku Rozrywki odnotowano o 11,1 proc. więcej gości. Zyski z biletó wstępu wzrosły o 18,1 proc. W hotelach TMR było o minus 4,1 proc. mniej gości, a średnia cena noclegu była wyższa o 8,6 proc., ale zyski wzrosły o 21,1 proc. Z kolei zyski w restauracjach należacych do TMR wzrosły o 17,4 proc., zaś zyski z usług sportowych i turystycznych i sklepów wzrosły o 23,7 proc.

Prezes TMR, Bohuš Hlavatý, powiedział: „Mimo wyraźnego ożywienia w podróżach letnich Słowaków, Czechów i Polaków nad ciepłe morza, udało nam się praktycznie utrzymać liczbę gości z zeszłego roku, który był rokiem rekordowym.“

Tradycyjnie 95 proc. gości obiektów TMR pochodziło ze Słowacji, Czech i Polski. Słowaków przybyło w porównaniu do ubiegłego roku o 2 punkty procentowe, Polaków było tyle samo, Czechów o 3 punkty procentowe mniej.
W samych hotelach TMR dominowali Słowacy – 41 proc. Największy wzrost liczby gości odnotowano z Polski i Izraela – po 2 proc.