Tajlandia – co rok dwucyfrowy wzrost liczby gości z Polski

W 2018 roku Tajlandię odwiedziło 120 tysięcy turystów z Polski, o 14 proc. więcej niż w roku 2017. Od trzech lat Tajlandia cieszy się coraz większą popularnością, a dynamika wzrostu kształtuje się w każdym roku na poziomie dwucyfrowym..
W związku z dużym zainteresowaniem wyjazdami do Tajlandii z Europy Centralnej i Wschodniej kilka lat temu w Pradze powstało biuro Thailand Tourism Authority, które odpowiada za promocję turystyki do Tajlandii w Polsce, Czechach, Słowacji, Ukrainie, Węgrzech oraz krajach bałkańskich.
Ruedee Cheawsamoot, zastępca dyrektora regionalnego Thailand Tourism Authority, w rozmowie z przedstawicielką portalu WaszaTurystyka.pl, powiedziała: „Odkąd otworzyliśmy biuro w Pradze odnotowujemy stały wzrost liczby turystów przede wszystkim z Polski a także z Ukrainy. W tym roku tylko od 1. stycznia do końca października odnotowano już 100 tys. przyjazdów turystycznych z Polski. W związku z tym, że listopad i grudzień to najlepsze dla turystyki przyjazdowej do Tajlandii okresy, liczymy, że w tym roku znowu osiągniemy dwucyfrowy wynik przyjazdów z Polski. 15 tysięcy Polaków korzysta co roku z lotów czarterowych, a wielu mniejszych touroperatorów oferuje loty liniami rejsowymi liniami: Qatar, Emirates, Finnair, Aeroflot, Flydubai.
Jeszcze 3 lata temu Tajlandia była postrzegana głównie jako destynacja wakacyjna i plażowa, dzięki intensywnej promocji oryginalnych produktów turystycznych takich jak kuchnia, kultura, ekologia, natura, tajskie oryginalne obyczaje touroperatorzy tworzą nowe ciekawe oferty uwzgledniające różnorodność jaką oferuje Tajlandia. Najczęściej pobyt w Tajlandii trwa około 15 dni.”
Współpraca Thailand Tourism Authority z polskimi touroperatorami polega przede wszystkim na wsparciu marketingowym przy uruchamianiu i promocji nowych produktów, organizacji roadshow, kampaniach reklamowych , organizacji fam tripów dla touroperatorów.
Ruedee Cheawsamoot dodała: „W przyszłym roku stawiamy na oferowanie lepszego produktu oraz na ściślejszej współpracy z mediami oraz aktywności w mediach społecznościowych.”
POWIĄZANE WPISY
28 listopada 2025
Gruzja na cztery pory roku
Pani Ambasador Gruzji, JE Diana Zhgenti uświetniła konferencję prasową i warsztaty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Madera rozwija turystykę kulinarną: plantacje, winnice, warsztaty
Kulinaria stają się jednym z filarów promocji Maderze, a rosnąca liczba inicjatyw…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Ponad 300 tys. biegaczy wzięło udział w Dubai Run 2025
Dubai Run 2025 zgromadził rekordowe 307 tys. uczestników, odnotowując ponad trzykrotny…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2025
Visit Madeira rusza z nową kampanią, która promuje odpowiedzialne podróżowanie
Agencja Visit Madeira rozpoczęła kampanię świadomościową zachęcającą odwiedzających oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2025
Zimowe ośrodki Trentino stawiają na pełną dostępność usług
Region Trentino wzmacnia swoją pozycję jako kierunek przyjazny osobom z…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dubai Airshow 2025: Emirates prezentują nowe technologie i produkty
Emirates zaprezentują na Dubai Airshow 2025 nowe technologie i rozwiązania, które mają…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2025
World Travel Awards wyróżnia Portugalię jako najlepszy kierunek w Europie
Podczas 32. gali World Travel Awards 2025 w Forte Village Resort na Sardynii Portugalię…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2025
Raport Registradores de España: Polacy wciąż aktywni na rynku nieruchomości w Hiszpanii
Hiszpania pozostaje atrakcyjnym kierunkiem dla zagranicznych inwestorów, w tym Polaków. W…
0 Komentarzy2 Minuty










